וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה עולה

רותם דרוב

13.1.2010 / 10:57

ידענו שקפה ממריץ ועושה שמח, אבל לא חשבנו שאפשר לערבב אותו עם ויאגרה, יזמים מפוקפקים במלזיה חשבו אחרת

שתיית קפה יכולה להמריץ ולתת קצת אנרגיה באמצע יום מעייף, זה ידוע לכולם, אבל כעת התגלה במלזיה פיתוח מוזר של קפה. עיתון ה"ניו סטרס טיימס" המלאזי מדווח כי הרשויות במדינה גילו שקיות של אבקת קפה הנמכרות במחיר גבוה של 8.30 דולר לכוס משקה אחת, ולמרבה ההפתעה יש להן קהל לקוחות נאמן - בבדיקות מעבדה התגלה כי הוא מכיל סלידנפיל, חומר המצוי גם בכדורי הוויאגרה.

החברה המייצרת את המשקה הודתה כי הוסיפה את החומר למשקה בכוונה כדי להגביר את מחזור המכירות שלה, כך דיווחו אנשי משרד הבריאות של מלזיה שפשטו על מפעל החברה. ראש מחלקת האכיפה במנהל הבריאות ואן איברהים חמיד שהוביל את הפשיטה, טען כי ראשי החברה היתממו בתחילה וטענו כי המשקה מכיל תמציות צמחים ודבש, ומשם כוחו, אך בהמשך כאשר התגלה החומר האסור בבדיקת מעבדה הם הודו במעשה.

"צריכים להיזהר מכל משקה שמחירו גבוה משמעותית ממשקאות אחרים, כי יש סיבה לכך", מסביר חמיד, "החומרים האלו הוברחו בדרך לא דרך, והדבר משול למכירת סמים לא חוקית. צריכת החומר סלידנפיל שלא בהוראת רופא יכולה לגרום לבחילות, כאבי בטן וראש ואף לטשטוש בראיה, ובמקרים קיצוניים להוביל למוות."

הרשויות במלאזיה נאבקות באופן תמידי בהברחת מוצרים מעין אלו, כאשר ביולי האחרון נתפסו כ-9,000 שקיקי קפה המכילים חומרים אסורים בשווי 20,000 דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • מלזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully