וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמא שחיכיתם לה

עירא רוזן

14.1.2010 / 8:00

במסעדת הקואופרטיב התבשילי "בת ארצי" תמצאו עסקית ביתית בדיוק כמו של האמא שהייתם רוצים שתבשל לכם

בת ארצי שברחוב השומר בתל אביב (רחוב קטן שמתפצל ממדרחוב נחלת בנימין לכיוון שוק הכרמל) אינה מסעדה רגילה, אלא מיזם חברתי-עסקי. האוכל במסעדה מבושל על ידי נשים מנתיבות שחברות בקואופרטיב בשם "תבלינים" ומביאות את תבשיליהן למסעדה מדי יום.

פנים המסעדה מעוצב בסגנון רטרו נקי. רהיטי העץ כמו נבחרו בקפידה בשוק הפשפשים וכך גם האהילים (שנראים חדשים יותר, אך תואמים את הסגנון); האוכל מוגש בקערות פח מצופות אמייל וגם לצלחות הסלט מראה ישן וביתי. רצפת המסעדה עשויה פסיפס מרצפות מצוירות של בתי תל אביב הישנה. במקום לרצף את השטח בדוגמה אחידה, יצרו בבת ארצי בליל שובה עין של מרצפות מצוירות בדוגמאות שונות, סוג של מיחזור מקורי ויפה.

בבת ארצי מוצעת עסקית בשתי רמות מחיר: 45 ו-55 שקל. ההצעה כוללת מנה עיקרית, שתי תוספות, סלטים ושתייה בשילוב שכל אחד מרכיב לעצמו. המחיר נקבע לפי המנה העיקרית. אף שזה לא מצוין בבירור, השירות במסעדה הוא שירות עצמי מעט משודרג. בכניסה יש דלפק שעליו מוצגים הסירים עם תבשילי היום. הדלפקאי הציג את המנות, שמשתנות מדי יום, ולקח מאתנו את ההזמנה.

כמו בבית

בת זוגי לארוחה הזמינה קציצות בקר ברוטב סלרי עם תוספת של בורגול עם אטריות ועם במיה ברוטב עגבניות. הקציצות היו נימוחות וחמצמצות מהבישול ברוטב הסלרי הלימוני והשתלבו מצוין עם הבמיה העסיסית ועם הבורגול, שספג את הרטבים והיה תחליף טוב ללחם לניגוב. אני הזמנתי תבשיל בקר וירקות, שכונה על ידי הדלפקאי "גולאש ספרדי", מג'דרה ובמיה בעגבניות. הגולאש הכיל קוביות בשר בקר שמן מעט, ירקות שורש, עגבניות ולא מעט גבעולי טימין. הבשר והירקות היו רכים והרוטב חריף במידה. המג'דרה היתה מעולה. אורז פרסי צהבהב, מבושל אחד אחד, עם עדשים ורמז דק של קינמון. גם היא ספגה את הרוטב, שהעשיר עוד יותר את טעמיה.

לאחר שבחרנו את העיקריות מהמגוון הרב, לקחנו צלחות קטנות והלכנו אל מקרר הסלטים. היו שם סלט סלק טוב, סלט מרענן של מלפפונים בשמיר ובחומץ, סלט צנון, פלפל אדום ופלפל ירוק חריף שהיה טעים אך מעט עייף, סלט גזר פיקנטי, אריסה וטחינה. עוד היו במקרר דבש של משק עמיר ועוגיות בעבודת יד למכירה. ליד מקרר השתייה הוצב שולחן קטן שעליו קרש חיתוך ולחם לבן טרי שכל אחד יכול לפרוס כאוות נפשו.

קערות הפח מצופות האמייל שבהן מוגש האוכל בבת ארצי מחייב הגשה אנכית של המנות, כלומר אחת על השנייה. הגשת המנות בכלים רחבים יותר, שיאפשרו לסועד לשלוט במידת העירוב שלהן, תשפר את חוויית האכילה. עשרת השולחנות העגולים שמוצבים בחוץ מציעים קרבה נעימה לשוק. הם נוחים לזוג, אך כבר צפופים לשלושה.

סוג האוכל שמוגש בבת ארצי מכונה על ידי הבעלים "מעדני מאמות", וזה ייחודו - אוכל ביתי וטעים של האמא שהייתם רוצים שתבשל לכם. המאמות שמבשלות את המאכלים הביתיים הן בנות מגוון עדות: מעירק, מפרס, מטורקיה, מגיאורגיה, מהונגריה, מכורדיסטן, ממרוקו, מתוניס ומאתיופיה. את התבשילים העשירים של המאמות אפשר גם לקנות במשקל ולקחת הביתה. על הארוחה שילמנו 100 שקל בסך הכל, ונהנינו מהערך המוסף שביזמה הטעימה שמאפשרת לנשות הקואופרטיב "תבלינים" להתפרנס בכבוד.

חשבון, בבקשה

ההצעה: מנה עיקרית עם שתי תוספות, סלטים ושתייה ב-45 או ב-55 שקל.

טוב לביזנס: מתאים לפגישות לא רשמיות.

בשולחנות הסמוכים: קונים בשוק, תיירים ואנשי עסקים מהבורסה באחד העם.

יתרון יחסי: תמיכה במיזם חברתי-עסקי שמסייע בפרנסת נשים מנתיבות, וכמובן - אוכל מצוין.

מישהו מטפל בך: שירות עצמי משודרג באווירה ביתית.

בת ארצי - מעדני מאמות. השומר 7, תל אביב (פינת נחלת בנימין). טל': 5177808-03. העסקית מוגשת בימים א'-ה', בשעות 10:00-20:00 (או עד שנגמר האוכל); וכן בשישי מ-9:00 עד שעה לפני כניסת השבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully