וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפוצצת מהשראה

הילה קריב, ברקלי

17.2.2010 / 10:31

הילה קריב מכנסת במטבח מפגש משמח בין בצק פיצה, בצל, בייבי פורטובלו וקרם פרש ביתי

פיצה בצל ופטריות. הילה קריב
פיצה בצל ופטריות/הילה קריב

מכירים את הרגעים האלו, שלא קורים תמיד וממש לא בכל יום, בהם אפיתם או הכנתם משהו והוא מתברר כממש-ממש מוצלח? ניסוי חדש, שחיברתם סתם כך ולא ציפיתם שיעלה כל-כך יפה? רגע שכזה עלה במטבחי השבוע, עת הוצאתי מן התנור מאפה פטריות ובצל. חתכתי, הרמתי, הרחתי - זה נראה מעולה. אבל כלום לא הכין אותי לרגע הקסום הזה, בו החיך פגש את החמימות מלאת הטעמים והמרגשת הזו שקרתה אחר-כך. כמה ט ע י ם!

פיצה בצל ופטריות. הילה קריב
פיצה בצל ופטריות/הילה קריב

לא איזשהו חידוש מהפכני, רק מפגש משמח בין בצל מטוגן קלות עם פטריות והדבר הנפלא הזה, שנקרא קרם פרש, מעורבב עם מרווה וגרידת לימון. נכון, לא הכי דיאטתי בעולם, אבל אוח... שווה כל קלוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פיצה בצל ופטריות. הילה קריב
פיצה בצל ופטריות/הילה קריב

קרם פרש - עוד משהו שתרמו הצרפתים למטבח העולמי - ניתן לקנות או להכין בקלילות בבית. פשוט מערבבים כוס שמנת מתוקה עם כף של ריויון בצנצנת פשוטה, סוגרים עם המכסה ומניחים בטמפרטורת החדר למשהו כמו יום שלם או עד שהנוזל מסמיך מאוד ומקבל מרקם של שמנת חמוצה. מתקבל קרם חלק ועדין, דומה לשמנת חמוצה אך ללא שום חמיצות, שיכול ללוות בשמחת אמת עוגות (בעיקר כאלו עם פרי), לשבח מרקים ופסטות ולהוות בסיס לרטבים. עוד תכונה נהדרת יש לו - הוא אינו מתפרק בחום ולכן ניתן להסמיך איתו תבשילים.

קרם פרש מתובל. הילה קריב
קרם פרש מתובל/הילה קריב

על פיצה ואבן שמוט: בשביל להכין פיצה באמת שווה וקראנצ'ית, צריך אבן אפייה לתנור. תפקידה של האבן הוא להעלות את טמפרטורת התנור, לדאוג לפיזור הומוגני של החום ובעצם לנסות ולדמות את התנור הביתי שלנו לתנור אבן אמיתי. נכון, זה לא הדבר האמיתי, אבל התוצאה ממש טובה.

ומה אם אין? מלהיטים את התנור לחום המקסימלי שלו כעשרים דקות מראש ומחממים בתוכו תבנית רחבה. כשהפיצה מוכנה, מעבירים אותה על גבי נייר אפייה לתבנית ואופים עד להשחמה.
ואם אתם בכלל לא מתעניינים בהכנת פיצה ביתית? השתמשו בבצק עלים או כל בצק אחר שתרצו ותקבלו בעמל די צנוע תוצאה של טארט משובח.

בצק לפיצה. הילה קריב
בצק לפיצה/הילה קריב

פיצה/מאפה פטריות ובצל משמיים

לבצק הפיצה:
1 כוס קמח לחם
1/3 כוס מים חמימים + 1-2 כפות במידת בצורך
1/2 כפית שמרים יבשים
1/3 כפית מלח
2 כפות שמן-זית
1/4 כפית סוכר

לקרם פרש:
בערך 100 גרם קרם פרש
גרידה מחצי לימון קטן (או יותר, לפי הטעם וחוזק הלימון)
4 עלי מרווה חתוכים דקיק
מלח ופלפל טרי

לתערובת הפטריות:
1/2 בצל אדום פרוס
120 גרם פטריות פרוסות - אני השתמשתי בבייבי פורטובלו
2 כפות שמן זית
מלח ופלפל

וגם:
מעט שמן זית לזילוף
1-2 כפות גבינת פרמזן מגורדת
1 כף פטרוזיליה קצוצה


אופן ההכנה:
1. ממיסים את השמרים והסוכר ב-1/3 כוס מים ומניחים בצד לשתי דקות (זה נכון, אין צורך להמיס שמרים יבשים אבל זה עוזר להמסתם וגם נותן בטחון בקשר לטריותם).

2. בינתיים מערבבים במעבד מזון בעל להב מתכת את הקמח והמלח. תוך כדי פעולת המכשיר, מוסיפים דרך החור העליון את המים והשמרים ואחר כך את שמן הזית. מוסיפים עוד כף או שתיים של מים במידת הצורך וממשיכים לערבב עד שמתקבל בצק רך ואחיד, ועוד חצי דקה נוספת. לישה ארוכה יותר תיתן בצק לחמי יותר ופחות קריספי.

3. מוציאים למשטח ולשים בידיים מעט ליצירת כדור חלק. מעבירים לקערה משומנת קלות ומכסים. מתפיחים במקום חמים כ-45 דקות או עד שהבצק מכפיל את נפחו.

4. מכינים קרם פרש: מערבבים הכל יחד. טועמים ומתקנים תיבול.

5. מכינים את הפטריות: מחממים את השמן במחבת ומטגנים את הבצל עד שהוא מזהיב קלות. מוסיפים את הפטריות ומתבלים. מאחר שהם יעברו עוד בישול בתנור, כדאי לבשל אותם מעט פחות מהדרוש.

6. מרכיבים: מרדדים את בצק הפיצה, מורחים קרם פרש ומפזרים את תערובת הפטריות, מפזרים פרמזן ומזלפים מעט שמן זית.

7. אופים כ-10-12 דקות בתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות.

8. מפזרים פטרוזיליה ונוגסים.

פיצה בצל ופטריות. הילה קריב
פיצה בצל ופטריות/הילה קריב

הילה קריב הגיעה לניו יורק בעקבות בן זוגה והחלה ללמוד ב- French Culinary Institute. בין היתר עבדה במקומות מוכרים ומובחרים כמו: Balthazar bakery ,Union Square Cafe ו-Bouchon Bakery. כיום, חיה בברקלי שבקליפורניה והספיקה לעבוד גם במסעדת Chez Panisse המפורסמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully