וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערימה של שפיות

אורן גולדפינגר

25.2.2010 / 13:25

השחיתות המוקרנת בדרך כלל מפנקייק עוברת טרנפורמציה לגרסה נטולת ביצים. אורן גולדפינגר מערבב ומטגן

אני מביט בתמונות שדנה צילמה, ששידרו שחיתות מתפרצת, וחשבתי לעצמי איך עכשיו אני אמור לשכנע אנשים שהפנקייקס האלה הם לא באמת ג'אנק פוד? הרי פנקייקס הם בדרך כלל חסרי ערך תזונתי לחלוטין, אבל כשמסתכלים על רשימת הרכיבים במתכון, מגלים שמבחינה תזונתית מדובר במתכון קצת יותר שפוי מזה המקורי, עתיר הביצים והשמן. בפנקייקס האלה אין ביצים ואין שמן למעט השמן המוברש על המחבת, הם מקמח מלא ועדיין הם רכים, שמנמנים ועסיסיים.

אצלנו בבית, פנקייקס זה פינוק של שבת, כשבא לנו ארוחת בוקר טעימה אבל אין ממש כוח להשקיע. אז מכינים מהר בלילה, יוצקים למחבת, ויושבים בכיף על ערימה של פנקייקס חמים ומתוקים, עם סילאן או מייפל, למרות שאני בטח אחד האנשים היחידים שאוהבים לאכול פנקייקס ככה, כמו שהם. מקסימום אני מוסיף קצת שקדייה (חמאת שקדים).

המתכון שהבאתי הוא הבסיס לפנקייקס, עליו אפשר לעשות אינספור וריאציות: להוסיף טחינה לקבלת פנקייקס חלבה, אבקת חרובים או קקאו לקבלת פנקייקס עוגת שוקולד, תותים, חמוציות, קפה, תפוח עץ מגורד וקינמון או שיבולת שועל. וגם אפשר להכין אותם ללא גלוטן על ידי הוספת שקדים טחונים במקום הקמח וללא סוכר, ועדיין הם יצאו טעימים.

פנקייקס

חומרים:
1 כוס קמח מלא
1/2 כוס עמילן טפיוקה או קורנפלור
1/2 שקית אבקת אפיה
1/2 כוס סוכר חום או 1/3 כוס סילאן
חלב סויה, לפי הצורך
שמן חמניות, לטיגון

להגשה:
סירופ מייפל/סילאן
סירופ שוקולד/חרובים
פירות יער
תותים
שקדייה

אופן ההכנה:
1. מנפים לקערה קמח מלא, עמילן ואבקת אפיה. מוסיפים את הסוכר או הסילאן, מערבבים ומוסיפים בהדרגה את חלב הסויה, עד שמתקבלת בלילה דלילה וחלקה, ללא גושים.

2. מורחים בעזרת מברשת מעט שמן על המחבת, ומוזגים את הבלילה. מטגנים מצד אחד עד שכל הפנקייק מתכסה בבועות, ואז הופכים בזהירות לצד השני. מטגנים עד שהפנקייק זהוב.

3. מגישים עם איזה סירופ שאוהבים ותותים או פירות יער.

  • עוד באותו נושא:
  • פנקייק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully