וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הפוך

דנה מלמד

2.3.2010 / 8:01

דנה מלמד חולמת על רקדניות בטן, לרגע גם הופכת לאחת ומתעוררת עם מקלובה של עוף, טלה וירקות

לאחר תקופה שבה כל ניסיונות המדיטציה שלי לא עלו יפה, החלטתי להיעזר בדמיון מודרך. אחרי חיפוש מהיר בגוגל הגעתי לאתר ובו כמה תרגילים. מתוך הרשימה, בחרתי סוג של מדיטציה לפורים: שכבתי בחושך בעיניים עצומות והקשבתי לקול המדריך שבקע מהמחשב. אחד השלבים בתרגיל היה לדמיין את עצמי בתחפושת שהכי הייתי רוצה להיות בתוכה. משום מה, הדבר הראשון שעלה בדמיוני היה תלבושת של רקדנית בטן. חייכתי בעיניים עצומות.

כשנגמרה ההדרכה נזכרתי עד כמה אהבתי מסיבות פורים שהייתי טינאייג'רית, ותהיתי כמה שנים עברו מאז הפעם האחרונה שבה התחפשתי ורקדתי במסיבת פורים. משום מה בשנים האחרונות פורים הפך להיות שבוע של הפקות ואופרציות סביב תחפושות הילדים, כך שבשנים האחרונות שכחתי ליהנות באמת מהחג.

גם השנה הגעתי לחג הזה סחוטה ומותשת מכל ההתעסקות המוגזמת בתחפושות אבל אז, הגיע תורי ליהנות. הילדים נסעו לסבתא בצפון ואני, שבכלל התכוונתי לנצל את סוף השבוע למנוחה, מצאתי את עצמי עוברת ממסיבה למסיבה.

תחפושת מהדמיון

על ההזמנה למסיבה המרכזית נכתב שהכניסה בתחפושת בלבד. חשבתי שזאת ההזדמנות שלי להתחפש כמו בימים ההם. "יש לך משהו פורימי בשבילי?" שאלתי את שכנתי היקרה שהיא תופרת בחסד ואספנית של פריטי לבוש ייחודיים. ואז קרה הפלא: היא הוציאה מהארון שקית כבדה ומנצנצת שבתוכה תלבושת מושלמת, בזהב וטורקיז, של רקדנית בטן. הבטתי בתלבושת המרשימה הזאת מסונוורת, כמו מישהו שפתח תיבת אוצר והוא מהופנט ממטבעות הזהב והיהלומים.

וכך, באותו לילה שמח, יחד עם פיראטים, נסיכות, שדונים, מכשפות, אווטרים, גברים מחופשים לנשים, נשים מחופשות לגברים, גיבורי על ועוד שלל דמויות צבעוניות, פיזזה לה באושר, מכל הלב ועם כל הנשמה, רקדנית בטן אחת.

כמו ילדה קטנה, היה לי קצת עצוב להוריד בסוף הערב את התחפושת, להחזיר לשקית ולהיפרד מהרקדנית הנוצצת. אבל מה לעשות, לא כל יום פורים. הילדים חזרו הביתה, אני חזרתי לשגרת טרנינג ונעלי בית, התלבושת המרהיבה חזרה לשכנה והיומיום מתחיל לחזור למסלולו.

אז עד שיגיע שוב פורים, או עד שאתחיל ללמוד ריקודי בטן, אני מכינה משהו בהשראת התחפושת שעשתה לי כל כך טוב.

הנה הגרסה שלי למקלובה (בערבית مقلوبة – הפוכה).

מקלובה של אורז, ירקות ובשר

חומרים:
1 חציל קלוף ופרוס
1 ראש כרובית קטן מפורק לפרחים
1 בצל גדול פרוס לפרוסות
1 גזר פרוס לפרוסות עבות
1 תפו"א פרוס לפרוסות
5 ארטישוקים ירושלמים קלופים ופרוסים (לא חובה)
שמן לטיגון
כוס אטריות דקיקות
2 כוסות אורז בסמטי
6 שוקי עוף
500 גרם בשר צוואר טלה חתוך לקוביות
שמן קנולה לטיגון
כפית פלפל אנגלי טחון
כפית בהרט
1/2 כפית כמון
כפית פפריקה מתוקה
קורט הל טחון
קורט כורכום
מלח, פלפל שחור
3/4 כוס ציר עוף או מים רותחים

להגשה – 100 גר' צנוברים קלויים

אופן ההכנה:
1. מכינים אורז: מחממים בסיר 2 כפות שמן לטיגון. מוסיפים את האטריות ומטגנים עד שהן שחומות (גוון ג'ינג'י). מוסיפים את האורז וכף מלח ומערבבים. מטגנים תוך כדי ערבוב מספר דקות. מוסיפים 3 כוסות מים רותחים, מכסים את הסיר ומעבירים ללהבה נמוכה לבישול של 18 דקות.

2. שמים בקערה 1/3 כוס שמן ואת כל התבלינים ומערבבים. מוסיפים את שוקי העוף ומעסים עד שכל החלקים מצופים בשמן המתובל.

3. מחממים כף שמן בסיר רחב ומטגנים את קוביות הטלה עד שהן מקבלות צבע יפה מכל הצדדים. מוציאים ומניחים בצד.

4. מוסיפים עוד מעט שמן למחבת ומטגנים את כל הירקות, כל סוג בנפרד. תפו"א, גזר, כרובית וארטישוק ירושלמי אמורים להיות זהובים בשוליים אך לא ממש רכים. לפני שמטגנים את החצילים, מוסיפים עוד מעט שמן למחבת. מעבירים את כל הירקות המטוגנים לנייר סופג.

5. מחממים תנור לחום של 150 מעלות.

6. מסדרים בתחתית סיר (שמתאים גם לתנור) שכבה של תפוחי אדמה. עליה מניחים שכבת אורז ומהדקים. מוסיפים שכבה של חצילים, שכבה של עוף, שכבה נוספת של אורז, שכבת ירקות, מתישהו משלבים שכבה של בשר טלה וכן הלאה, עד שהסיר מלא.

7. יוצקים בעדינות 3/4 כוס ציר עוף או מים רותחים. (מי שאוהב יכול להוסיף למים כף ציר עוף מוכן של קנור. אני עשיתי את זה הפעם, אבל אל תגלו).

8. עוטפים את הסיר היטב בנייר אלומיניום ומכניסים לתנור לשעה. מורידים את החום ל100 מעלות ונותנים לו להיות שם כ-6 שעות.

9. להגשה – הופכים את הסיר על צלחת גדולה. אם הצלחנו, זה יוצא כמו עוגה. אם זה מתפרק, לא נורא. זה טעים גם בלי הדאווין של הצורה. מעבירים לקערה עמוקה גדולה ומפזרים למעלה צנוברים קלויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully