וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסטנט חמין

הילה קריב, ברקלי

10.3.2010 / 0:01

פרגיות שהפשירו בטרם עת, הביאו את הילה קריב לאלתר תבשיל עם שכבות גריסים, עדשים ועקיצה של חמוציות

תבשיל גריסים, עדשים ועוף. הילה קריב
תבשיל גריסים, עדשים ועוף/הילה קריב

מי מכם שיציץ לתוך המקפיא שלי יחשוב שמישהו מתכונן כאן למלחמה או לפחות לסופת שלגים חמורה. לא משנה כמה פעמים אני מבטיחה לעצמי לדאוג למקפיא שיש בו מעט מקום איחסון, איכשהו זה לא קורה. לפעמים כי אני רואה משהו ממש מגרה וחושבת שחובה לקנות אותו, לפעמים כי תכנונים לא יוצאים לפועל וחבל לזרוק ולפעמים הצורך הבסיסי והפשוט הזה - שיהיה בבית.

הבעיה עם מקפיא מפוצץ היא, שמספיק שהוצאת משהו ולא קימבנת את הכל בסדר מופתי בחזרה וכבר הדלת אינה נסגרת טוב. זאת אומרת, נסגרת אם נשענים ודוחפים עם כל הגוף אבל נפתחת שוב בקלות כשמישהו נותן לה זבנג קטן. ככה גיליתי היום בבוקר, את דלת המקפיא פתוחה רק טיפונת אבל מספיק בשביל להפשיר כמעט לגמרי, במשך הלילה, את חיילי המקפיא שעמדו בחזית.

תבשיל גריסים, עדשים ועוף. הילה קריב
תבשיל גריסים, עדשים ועוף/הילה קריב

כך קרה שאת הבוקר פתחו הילדים עם עוגת גזר (צהלות נשמעו כאן כאילו לא אכלו עוגה בחייהם), הבעל יצא מהבית עם שניצלים לארוחת הצהריים, אני גרסתי מספר טוסטים שממש לא הגיעו לי לארוחת הבוקר (אמא שלי תמיד טוענת שארוחת הבוקר היא הכי חשובה אבל אני טוענת שהיא רק פותחת את התיאבון ליום שלם של כמיהות) ומה שנותר מופשר למחצה וללא דורש היו 800 גרם של פרגיות עוף. וכך נולד לו המתכון הזה - עשרים דקות של הכנות הולידו סיר מלא וגדוש שהועבר אחרי כשעה על הכיריים אל התנור, מאחר שהייתי צריכה ללכת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תבשיל גריסים, עדשים ועוף. הילה קריב
תבשיל גריסים, עדשים ועוף/הילה קריב

כמה שעות בחום נמוך יצרו בתוכו קסם... טעם של חמין! איך עוף, עדשים ומעט חמוציות מרגישים כמו חמין שנאפה כל הלילה אין לי מושג, אבל בעודנו מתענגים על החום הזה בערב, חשבתי שיש כנראה דברים שלא נורא אם ישארו לא פתורים. העיקר שהם כאן.

תבשיל גריסים, עדשים ועוף. הילה קריב
תבשיל גריסים, עדשים ועוף/הילה קריב

הפטנט שלי לשמירת עסיסיות הפרגיות הוא לחבק אותן בין שתי שכבות של קטניות מתובלות. הגריסים נותנים את הקראנצ' הלעיס, העדשים נותנות את הרכות המפנקת והחמוציות מלוות טיפונת של מתיקות. איכשהו הכל יחד - תענוג.

תבשיל פרגיות, גריסים ועדשים בבישול ארוך

חומרים:
1 כרישה
1 בצל בינוני
2 בצלים ירוקים
2 שיני שום
½2 כפות שמן זית
מלח ופלפל טרי
1 כוס פטריות
¾ כוס גריסים שטופים
¾ כוס עדשים שחורות שטופות
¼ כפית הל טחון
¼ כפית כוסברה טחונה
1 כפית פפריקה מתוקה
800 גרם פרגיות עוף (כרעיים ללא עור וללא עצמות) - כל נתח חצוי לשניים
מים לכיסוי התבשיל
מיץ מחצי לימון טרי
חופן נדיב של חמוציות

אופן ההכנה:
1. קוצצים את הבצלים, הכרישה והשום ומאדים כ-5 דקות, בסיר שמתאים לתנור, עם 2 כפות שמן זית, מעט מלח וטיפונת מים. מוסיפים את הפטריות ומאדים עוד כמה דקות. מוסיפים את העדשים והגריסים ומתבלים במלח, פלפל, כוסברה והל.

2. מעבירים את פיסות העוף לקערה, מתבלים במלח, פלפל ופפריקה ומוסיפים גם חצי כף של שמן זית. מערבבים היטב עם הידיים, עד שכל העוף נצבע אדום.

3. מוציאים מחצית מתערובת העדשים לקערה, מעבירים לסיר את העוף ומכסים אותו בעדשים שהוצאנו. מכסים במים, סוחטים מעל חצי לימון ומפזרים את החמוציות.

4. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים על אש קטנה כשעה. מעבירים לתנור שחומם ל-130מעלות ואופים כשעתיים-שלוש עד שהבית מלא ניחוחות והתבשיל שחום ומוכן.

הילה קריב, גריסים, עדשים, עוף. הילה קריב
הילה קריב, גריסים, עדשים, עוף/הילה קריב

הילה קריב הגיעה לניו יורק בעקבות בן זוגה והחלה ללמוד ב-French Culinary Institute. בין היתר עבדה במקומות מוכרים ומובחרים כמו: Balthazar bakery, Union Square Cafe ו-Bouchon Bakery. כיום, חיה בברקלי שבקליפורניה והספיקה לעבוד גם במסעדת Chez Panisse המפורסמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully