וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האכזבה על העדשה

דנה מלמד

16.3.2010 / 8:12

מאוכזבת מאנשים אבל עם חיוך תמידי על הפנים, מכינה דנה מלמד תבשיל פתיתים ועדשים שכיף לאכול ישר מהסיר

בבסיסי, אני אדם שנותן אמון בכל אחד. יש הטוענים שאני נאיבית, אבל יש שאומרים כי זוהי תכונה יפה, היכולת לראות את העולם כמקום בטוח ולהאמין שכל הסובבים אותי באמת רוצים בטובתי. לעיתים נשמעים קולות אזהרה מפה ומשם שקוראים לי להיות יותר ערנית וחשדנית, אבל אני, מה לעשות, לפעמים "פתי מאמין לכל דבר".

לשמחתי, כמעט לא קורה שהמציאות מוכיחה את ההיפך. אני באמת מאמינה שכשנותנים אהבה, כך גם מקבלים אותה בחזרה. אבל מסתבר, שלא תמיד אלו הם פני הדברים. מה גדול הוא הכאב, לגלות שלפעמים אני טועה. כמה מטריד לדעת שאדם שאתה סומך עליו משקר לך.

הפעם, האמת המכוערת צפה ועלתה על פני השטח. איך ייתכן שכך קרה? שאלתי את עצמי שוב ושוב. האם יכול להיות שחשיפת רגשות ותחושות בפני מישהו עלולה בעצם להזיק?

ארוחת ערב במיטה

אם לא היו לי ילדים, בטח הייתי נכנסת מתחת לשמיכה ולא יוצאת עד אשר תחלוף הסערה.

אבל יש לי ילדים נפלאים, אותם אני משתדלת ללמד לחייך לעולם, לתת בלי לצפות לתמורה ולדעת שהעולם הוא מקום בטוח. לא רציתי לחשוף בפניהם את תחושותיי המעיקות, את העלבון והמבוכה מהידיעה שטעיתי, שנתתי אמון באדם הלא נכון. לא רציתי בשום אופן לערער את היסודות הבריאים שנבנו אצלם עד כה.

הגדולה הרגישה שלי הבחינה שמשהו לא כשורה. מבלי להיכנס לפרטים, סיפרתי לה שלפעמים הדברים לא מסתדרים כמו שחשבנו. לפעמים מקבלים סטירה וכשמגלים את זה, זה נורא מעצבן וכואב. כשהכעס והעלבון עוברים, אפשר רק להתחזק ולצמוח. כל שנותר כרגע הוא לשים דברים בפרופורציה, לנסות להתבונן בדברים מבחוץ והכי חשוב, לא לכעוס על עצמך.

את ארוחת הערב החלטנו באותו יום לאכול במיטתי. אם יש משהו שכולנו אוהבים לאכול זה פתיתים. בעיקר עם כף ישר מהסיר. הפעם, שודרגו הפתיתים האהובים שלנו בעדשים שחורות קטנות, אפונה עדינה מתקתקה וקוביות גזר זורחות בכתום. למרבה ההפתעה, גם הצעיר וגם הבכורה, קיבלו את המנה הצבעונית החדשה באהבה גדולה, אולי כי רצו לשמח אותי ואולי כי זו באמת יופי של מנה. תמימה, נאיבית, בלי שום יומרה, מנה שתענוג לאכול אותה. בעיקר עם כף, ישר מהסיר.

פתיתים עם עדשים שחורות, אפונה וגזר

חומרים:
250 גרם פתיתים עגולים ("קוסקוס")
250 גרם עדשים שחורות
כוס אפונה עדינה (אפשר גם קפואה)
2 גזרים חתוכים לקוביות קטנות
1 בצל גדול קצוץ דק
2 שיני שום פרוסות דק
1/4 כוס שמן קנולה
מלח
פלפל שחור טחון
מים רותחים

אופן ההכנה:
1. מרתיחים סיר עם מים. מוסיפים את העדשים, מביאים לרתיחה נוספת ומעבירים ללהבה נמוכה לבישול של חצי שעה או עד שהעדשים רכות. מסננים.

2. מחממים בסיר את השמן ומזהיבים את הבצל. מוסיפים את השום והגזר, מערבבים ומטגנים ביחד שתי דקות.

3. מוסיפים את הפתיתים, מערבבים היטב וממשיכים לטגן. מערבבים מידי פעם וממשיכים כך עד שחלק מהפתיתים משחימים וחלקם נשאר צהבהב.

4. מוסיפים את האפונה. מוסיפים מלח ופלפל שחור, מערבבים ויוצקים מים רותחים בגובה של כ2 ס"מ מעל הפתיתים.

5. מעבירים ללהבה נמוכה, מכסים ומבשלים 5-7 דקות. מידי פעם בוחשים.

6. משאירים את המכסה סגור עוד 5 דקות, מערבבים ובודקים שהפתיתים הגיעו למידת הרכות המתבקשת. אם הם עדיין קשים, מוסיפים מעט מים רותחים, מערבבים ומכסים. אם הם רכים ודביקים, מסירים את המכסה, מניחים להתקרר ו"פותחים" בעזרת מזלג.

7. מוסיפים את העדשים השחורות, מערבבים, מתקנים תיבול וזוללים עם כף, ישר מהסיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully