וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם חמישית - עוגה

הילה קריב

24.3.2010 / 7:23

הילה קריב הקימה מעבדת ניסויים מאולתרת במטבח ולבסוף רקחה את עוגת הפסח האולטימטיבית, עשויה שוקולד מריר ואגוזי פקאן. והיא אפילו פרווה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשהיינו קטנות, קיבלנו, אחיותיי ואני, בכל שנה בחג הפסח בגדים חדשים וחגיגיים. חוץ מזה, מאחר שחגגנו עם המשפחה המורחבת, זו שלא ראינו לעיתים קרובות, היינו מקבלות מתנות גם מהם ואלו הפכו באחת את החג למלהיב יותר. בניסיון שימור המסורת הנושנה הזו, החלטתי גם אני להעניק לכם מתנת חג – עוגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפייה, בניגוד לבישול, היא מדע מדויק ומחושב. בעוד שבבישול אתה יכול לזרום עם החשקים ולהשתולל עם היצירה, באפייה לכל מרכיב יש תפקיד מוגדר וכל שינוי קטן בתהליך עצמו, בחומרים המשתתפים או בכמויות, גורם מיידית לשינוי במרקם, בצורה ובמוצר הסופי. במובן מסוים, ליצור עוגה יש מאין, זה כמו להקים מעבדה קטנה במטבח ולהתחיל להתנסות ולראות: מה יקרה אם אחליף את סוג האגוז? מה ישתנה אם אוריד בכמות השומן? והאם ישנה לעוגה אם אוסיף את השוקולד לפני החלמונים?

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמש עוגות עברו כאן בבית השבוע (!). המישהי הזו שהיא אני, היתה חייבת תשובות מהירות ולא הצליחה להתאפק. הראשונה היתה עם אגוזי קשיו ופתיתי קוקוס, השניה כללה פיסטוק ירקרק ומי ורדים. היתה אחרת עם אגוזי פקאן אבל בלי שמן ועוד שתיים שבהן היו ניסיונות שיפור עדינים. ניסיון חמישי כלל גם קרם שוקולד חמים מעל, והוכתר על-ידי האופה ובן-זוגה (עבודה קשה, לטעום עוגות) כמועמדת מתאימה לשיר 'מה נשתנה'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כן, לכולנו יש המוני מתכונים של עוגות פסח במחברות ובספרים וחלקן בוודאי טובות ועשירות מזו - אבל זו הנחמדת מתהדרת במרקם לח ודחוס, טעם שוקולדי עמוק, שלבי הכנה מהירים וקלילים ואף לא טיפה של חמאה, מה שהופך אותה לפרווה. כן, מה אומר? אני גאה בה כמו ברווזה הגאה באפרוחיה. אז הנה העוגה שלי, ממני אליכם, בצירוף איחולים לחג משפחתי ושמח!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוגת פקאן ושוקולד מריר לפסח (אבל לא רק)

אם אתם מהזן ההרפתקני אתם מוזמנים לשנות את סוגי האגוז, את גודל ריסוקו, את טעמי הליקר ואת סוג הסוכר. רק זכרו: כל שינוי יניב תוצאה שונה. מכל האגוזים שניסיתי, אהבתי הכי את הפקאן גם בטעמו וגם בעובדה שהוא משתלב בצבע השוקולד וכמעט שלא נראה.

חומרים:
6 ביצים בטמפ' החדר
1 כוס סוכר
150 גרם שוקולד מריר משובח
150 גרם אגוזי פקאן
2 כפות שמן
2 כפות קקאו
1 כף ברנדי

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות צלסיוס.

2. מרפדים תחתית של תבנית 24 ס"מ בנייר אפיה ומשמנים את הדפנות.

3. מרסקים את השוקולד והאגוזים במעבד מזון, לסירוגין. את האגוזים מרסקים לפירורים קטנים מאד.

4. מפרידים את הביצים ומעבירים את החלבונים לקערת מיקסר. מקציפים במהירות בינונית-גבוהה, עד שהחלבונים מתחילים לקבל צבע לבנבן ואז מתחילים להוסיף את הסוכר בהדרגה. ממשיכים להקציף כשלוש דקות עד לקבלת קצף לבן יציב. מאיטים את פעולת המיקסר ומוסיפים לפי הסדר: חלמונים, שמן, קקאו, אגוזים ושוקולד ולבסוף את הברנדי. מערבלים עד שהתערובת אחידה ומעבירים לתבנית.

5. מורידים את חום התנור ל-170 מעלות ואופים כ-55 דקות. לא דוקרים את העוגה אחרת היא תצנח מיידית! עוגות ללא קמח, טבען לשקוע. בכדי לעזור לעוגה לשקוע באופן שווה, מוציאים מן התנור ובעזרת סכין חדה, מפרידים את העוגה משולי התבנית. התנועה לא חייבת להיות רציפה - אז אל תלחצו. מכסים במגבת ומניחים להתקרר.

אפשר כך ואפשר גם עם ציפוי:
80 גרם שוקולד מריר
4-5 כפות חלב
1 כפית גדושה אבקת סוכר (רק אם תרגישו צורך במתיקות)
½ כפית שמן

אופן ההכנה:
קוצצים את השוקולד בסכין ומעבירים לקערה עם 2 כפות חלב. ממיסים יחד במיקרו. מערבבים היטב ומוסיפים עוד חלב לפי הצורך. מוסיפים את השמן, על מנת שיעניק ברק לקרם, ומערבבים היטב. מורחים מעל העוגה. אפשר לזרות מעל קוקוס לעיטור.

הילה קריב הגיעה לניו יורק בעקבות בן זוגה והחלה ללמוד ב- French Culinary Institute. בין היתר עבדה במקומות מוכרים ומובחרים כמו: Balthazar bakery, Union Square Cafe ו-Bouchon Bakery. כיום, חיה בברקלי שבקליפורניה והספיקה לעבוד גם במסעדת Chez Panisse המפורסמת.

  • עוד באותו נושא:
  • עוגות
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully