וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדוד משה הייתה זו?לה

רותי שטיינברג

24.5.2010 / 13:20

ניר צוק והפנטזיות הקולינריות הקימו מסעדת-זולה במתחם החווה שבפארק הירקון. בתפריט: מנות טאבון ויללות תנים

בקצה פארק הירקון, על גבול רמת גן ולמרגלות גבעת נפוליאון, ממוקמת "החווה" של תל אביב, שמארחת כבר מעל חמישים שנה תלמידי בית ספר מרחבי תל אביב-יפו מגיעים אליה פעם בשבוע לשיעורי חקלאות. לאחרונה, התאגיד העירוני בבעלות עיריית תל אביב-יפו זיהה את הפוטנציאל שטמון בשבעים דונם של חשיבה ירוקה, לימוד ויצירה בתחומי הטבע, והחווה הרחיבה את פעילותה לכל המשפחה. בנוסף לערוגות שמטפחים תלמידי בית הספר יש עכשיו פינת חי קטנה, חממת פרפרים, מבוך פיקוסים, תחנה לחקר ציפורים, גינות ירק לתושבי העיר ועוד פעילויות וחוגים לילדים. רק דבר אחד היה חסר, מהסוג שגרגרנים מושבעים מעריכים. השבוע, נפתחה שם 'גרילנדה', מסעדת-זולה שכזו.

לטובת המבצע חבר השף ניר צוק - אולי גדול הפנטזיונרים לענייני פרויקטים קולינריים - אל בחור בשם עדי הל, שמנהל את המקום. אחרי שעשו היכרות עם החווה שמתופעלת על פי עקרונות ידידותיים לסביבה, כמו מחזור, השניים הגיעו למסקנה שיש לקחת בחשבון את הפשטות והראשוניות שעולה מהמקום. "אין פה אמירה קולינארית נועזת, אלא אוכל בסיסי שקרוב לאדמה" מציין הל.

כמו שהמקום נשמע צנוע ומחובר לקרקע, כך הוא גם נראה: בתוך מטע קטן של עצי זית תמצאו בר גדול, שולחנות נמוכים וספסלים מרופדים במזרונים (א-לה נמל תל אביב) בנוסף לשולחנות פיקניק, למי שמעדיף ישיבה בגובה סטנדרטי, בלי פלאשבקים לסיני. בין העצים מתוחות שרשראות פנסים (גרילנדות - על שמן קרוי המקום) ומלבד מוזיקת רקע תוכלו להתרשם מסאונד פחות מוכר של יללות תנים. החלק המפתיע מגיע כשמרימים את הראש רק כדי לגלות שהאי הירוק מוקף בחגורת מגדלים מוכרים, שמאששים שאנחנו בכל זאת בטריטוריה תל אביבית.

רוב המנות בתפריט מגיחות מהטאבון שנבנה במיוחד ומייצר מלבד פוקצ'ת עשבים (15 שקלים) ופיצה קלאסית על בסיס קמח שאור (35), גם מאזטים כמו חציל קלוי, קרטושקס ביוגורט ופלפלים קלויים בשום. יש גם מנות קטנות של טחינה עם עגבניות או מעורבבת עם כרובית וצלפים, חומוס ביתי, סלט בורגול ועגבניות ועוד (14-25 שקלים למאזט). גם אגף הנוזלים משמר את אותו קו בסיסי ומורכב משתייה קלה, אלכוהול, קפה שחור ותה צמחים. ובכל זאת, מדובר בזולה הכי אלטרנטיבית-תל אביבית לקיץ הנוכחי.

גרילנדה. מתחם ראש ציפור, גני יהושע, תל אביב (הכניסה מול רוקח 74, רמת גן). 054-2205086, כל יום בין השעות 17:00-24:00 או עד אחרון הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully