וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגובה

26.5.2010 / 8:49

מברוק ליקבי ברקן על שלישיית יינות האלטיטיוד רזרב שלהם, שהם לא פחות מהברקה. אבי אפרתי מתרשם

סדרת אלטיטיוד רזרב היא מההברקות היותר נאות של יקבי ברקן בשנים האחרונות. מדובר בשלושה יינות העוברים תהליך ויניפיקציה דומה מאד, שענביהם נלקחים מכרמים בגבהים שונים. הנחת היסוד היא שבאיזור חם כישראל, להפרשי הגובה משמעות הניכרת בטעמיו של היין. יינות אלטיטיוד רזרב של השנים האחרונות (הסדרה מופצת זו השנה החמישית) אכן חשפו הבדלים מוחשיים בין שלושת היינות בכל אחת מהשנים, הבדלים שיכולים אולי לציין את קווי המתאר של הטרואר ממנו מגיע כל אחד מהיינות.

השנה, יושנו יינות אלטיטיוד רזרב בבקבוק במשך 8 חודשים בלבד. הכוונה הברורה היא שימשיכו להתיישן בבקבוק. מדובר ביינות ראויים מאד, אבל אם קונים אותם חובה להבין שזמן פתיחתם טרם הגיע. שנה לכל הפחות, ואפילו יותר, דרושה כדי שאיכויותיהם המלאות תהיינה נגישות. נכון לעכשיו הם מסתמנים כיינות עם פוטנציאל טוב מאד.

ה"פתוח" מכולם הוא קברנה סוביניון 'אלטיטיוד רזרב +624' (המספר מציין את גובה הכרם), הקל לשתייה והעגול יותר מהשלישיה. לטעמי, במבחן הזמן יעמדו טוב יותר דווקא האחרים: '+412' ו-'+720'. אלה יינות שבמיטבם יפגינו רב רובדיות, פירותיות נאה ולא ירגישו חנפניים. התמחור של היינות, 135 שקלים, גבוה יחסית, אבל בהחלט יצדיק את עצמו בתנאי שמידת האיפוק בהתייחס לשניים האחרונים אכן תינקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully