וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה לגיהנום

23.6.2010 / 16:00

אבי אפרתי ממליץ על הבלנד הלבן והחינני של יקב אסיף - יין מושלם להפגת פרעות השרב בערבי הקיץ

הפתעה נעימה הגיעה לאחרונה לחנויות מאסיף, יקב קטן, צעיר וצנוע מערד שפועל משנת 2006 ומובל על ידי היינן יעקב אוריה. אסיף בלנד לבן 2008 הוא יין שמספק את התשובה לגיהינום מזג האוויר שנכפה עלינו השבוע. זה אומר שלא מדובר ביין חשוב, רציני ומורכב - מי בכלל יכול ללגום יין מורכב בחום כזה? – אבל בהחלט אחד שנעים מאד איתו.

הבלנד מורכב מ-64% סוביניון בלאן, 28% גווצטרמינר ו-8% ויונייה. מדובר בענבים טיפוסיים לאזורי גידול שונים: הגווצרטרמינר, למשל, טיפוסי לגרמניה, אוסטריה וצפון איטליה. ענבי ויונייה לרוב תמצאו באזור עמק הרון בצרפת. הבחירה לשלב בין כולם חיננית. התוצאה: יין שגופו קל נוטה לבינוני ושנקל להרגיש בו את נוכחות זני הענבים השונים. המתקתקות הפירותית של הגוורצטרמינר והאופי המחודד של הויונייה משלימים היטב את הסוביניון בלאן.

כאמור, זה לא הופך את היין למורכב, אבל כולו מלא חיוניות, סימפטיות וחן. אל תטעו, לא מדובר במים שהתחפשו ליין לבן, כמו כמה מהיינות הלבנים הזולים שאנחנו מכירים, אלא ביין מהנה למדי. אפשר לשדך אותו לארוחת דגים או פירות ים, אבל כלל לא חייבים. אם כבר, הוא מתאים ללגימה נעימה, קלילה ובלתי מחייבת; כזו המפיגה לעת ערב את השרב הנורא של היום החולף (69 שקלים).

מחר בביקורת המסעדות: מקדש הבירות Porter&Sons בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully