וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושכולם יקפצו

אורן גולדפינגר

24.6.2010 / 12:46

'בא טבעי' מקפיץ אטריות אורז עם טופו וירקות עם סילאן וצ'ילי מתוק, ומוסיף בוטנים קצוצים לאקסטרה פריכות

אצלנו בבית, נודלס מוקפץ נע בין אוכל שמכינים כשצריך לאכול עכשיו ואין זמן וכוח להכין משהו רציני, לבין משהו מושקע, כזה שהולכים לקנות עבורו מצרכים במיוחד. היתה תקופה שהיינו הולכים לאכול בחוץ פאד תאי, אך סדרה של מפחי נפש, ביניהן ההבנה שהן מכילות הרבה יותר מדי מונוסודיום גלוטמט, שלא לדבר על המקומות שבהם מוסיפים רוטב דגים למנה בלי ליידע את הלקוחות, גרמה לנו להפסיק לקנות ולהתחיל להכין. התוצאה לא פחות טעימה, וללא ספק הרבה יותר זולה.

ההכנה היא מאד פשוטה והרעיון הוא כזה: חומרי הגלם נצרבים בחום גבוה במשך כמה שפחות זמן, על מנת שיישארו פריכים. יותר מדי זמן בווק או במחבת - והם מתבשלים ומתרככים. חותכים את הירקות לפי זמן הבישול שלהם: ירקות קשים, כמו כרוב, גזר, קישוא, פלפל, שזמן הבישול שלהם ארוך יחסית – קוצצים דק; ירקות רכים, כמו פטריות – חותכים גס. את הירקות הקשים מקפיצים בהתחלה, את הפטריות מוסיפים לקראת הסוף. את הירקות והנודלס מכינים לרוב בווק, כיוון שצורתו העגולה מבטיחה פיזור חום אחיד, וקל יותר להקפיץ אותם בלי לפזרם לכל עבר. אם אין ווק, ניתן להשתמש במחבת גדולה, ואז עדיף לערבב.

ניתן להשתמש בסוגים שונים של אטריות: אטריות אורז, שמגיעות במספר גדלים - מוורמיצ'לי (שנראות כמו שערות דקיקות) דרך אטריות אורז ברוחב שנע בין 3 ל-10 מ"מ, אטריות אורז מרובעות, אטריות שעועית (יש גם עם אצות), אטריות מאש וסובה (מכוסמת), ועד אטריות מחיטה. ניתן להשיג אותן בחנויות טבע ובחנויות לממכר מזון אסיאתי. תוספת טופו או נתחי סויה, תיצור את שילוב הדגן-קטניה, שמעניק חלבון מלא, ותשדרג את המנה.

גם התיבול יכול להשתנות, כמובן, לפי הטעם. אני למשל, אוהב את השילוב של רוטב סויה עם חריף ומתוק, לכן מוסיף צ'ילי מתוק, ג'ינג'ר, סילאן או רכז רימונים. אפשר להקפיץ גם עם חלב קוקוס ומחיות קארי (מגיעות בשלושה צבעים: אדום, צהוב, ירוק) ולהוסיף בוטנים או אגוזי קשיו קצוצים לאפקט פריך.

אטריות אורז עם טופו וירקות. דנה מאירזון
אטריות אורז עם טופו וירקות/דנה מאירזון

אטריות אורז עם טופו וירקות

החומרים (ל-3 מנות):
חצי חבילת אטריות אורז
1 בצל גדול
250 גרם טופו
1 פלפל
1 גזר
1 קישוא
חתיכת כרוב, לא גדולה
6-5 פטריות
מעט ג'ינג'ר מגורד
4 כפות רוטב סויה
כף סילאן
כף צ'ילי מתוק
שמן זית
פלפל שחור

להגשה:
חופן בוטנים או אגוזי קשיו, קצוצים
בצל ירוק קצוץ

אופן ההכנה:
1. משרים את האטריות במים רותחים במשך 15-10 דקות, עד לריכוך, ומסננים. מזלפים עליהן מעט שמן על מנת שלא יידבקו.

2. קוצצים את הירקות ואת הטופו.

3. מחממים שמן זית בווק או במחבת גדולה ומטגנים את הבצל והטופו, תוך כדי ערבוב או הקפצה, במשך דקה-שתיים. מוסיפים את שאר הירקות, פרט לפטריות, וממשיכים לטגן תוך כדי ערבוב או הקפצה, במשך 2 דקות.

4. מוסיפים את הפטריות, מערבבים, מוסיפים את האטריות ומתבלים ברוטב סויה, סילאן, צ'ילי מתוק, ג'ינג'ר מגורד ופלפל.

5. מעבירים לצלחת עמוקה ומפזרים בוטנים קצוצים ובצל ירוק. אפשר להגיש עם לימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully