וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטל עלה לו לראש

דנה מלמד צילום: נמרוד סונדרס

25.6.2010 / 7:55

עודד פז, טבח מתוסבך וכוכב הפיג'מות, מתארח אצל דנה מלמד ומחזיר אותה לילדות עם עוגת ביסקוויטים נוסטלגית

עודד פז, נושק ל-30, בדרן, שחקן, יוצר טלוויזיוני, הרפתקן קולינרי

עודד פז. נמרוד סונדרס
עודד פז/נמרוד סונדרס

כמו רוב הילדים, גם שלי מכורים לסדרה "הפיג'מות". הם צורכים לפחות מנת "הפיג'מות" אחת ליום ולפעמים אף יותר. גם שידורים חוזרים שראינו כבר אלף פעם. כשהם הציעו לי להזמין את עודד פז עניתי שהוא אכן מאד משעשע אבל צריך גם להכין פה אוכל. "אמא, אם לא ידעת, עודד פז הוא בכלל טבח" עדכן אותי הצעיר. כך הכרתי את "הטבח המתוסבך", סדרת הטלוויזיה שבה יוצא עודד פז לחקור את דרך הכנתם של מאכלים אהובים על ילדים.

עוגת ביסקוויטים. נמרוד סונדרס
עוגת ביסקוויטים/נמרוד סונדרס

עודד היה ממש נחוש לגבי התפריט: "מאסטר שרימפס של הפרלמנט", סלט "קממברזה" ו"עוגת ביסקוויטים של סבתא מילי". ניסיתי לערער, התוודיתי בנימוס שאני ושרצים לא חברים, אבל נראה שבימים אלה, מנת ה"מאסטר שרימפס של הפרלמנט" היא מנת הדגל שלו, ככה שלא היה לי שום צ'אנס. אז החלטתי לתת לזה הזדמנות.

עודד פז. נמרוד סונדרס
עודד פז/נמרוד סונדרס

בבוקר הצילומים הבן הצעיר שלי החליט ללכת על בטוח ולה?תחלות (למקרה שעודד לא יחכה לו עד שיחזור מבית הספר). עדכנתי את האורח שלי בחדשות, הבטחתי שהמחלה של הצעיר מדומה ושאלתי אם נוכחות של ילד תגרום לו אי נוחות. כשהוא הגיע, הדבר הראשון שעשה היה לגשת לחדרו של הצעיר (שצפה ב"הפיג'מות" כמובן) ולערוך עימו היכרות. חמוד.

דנה מלמד מארחת את עודד פז. נמרוד סונדרס
דנה מלמד מארחת את עודד פז/נמרוד סונדרס

את ה"לחיים" המסורתי עודד עושה עם פטל. זה המשקה שהזמין כשבררתי מה הוא אוהב לשתות. הוא מציע שנתחיל עם עוגת הביסקוויטים, כדי שתספיק להתייצב. כפי שחשבתי, הוא נצמד למתכון האותנטי של סבתא מילי היקרה. ניסיתי לסתום ת'פה ולא להתערב, אבל לא הצלחתי שלא להציע חמאה במקום מרגרינה. עודד לא השאיר שום פתח לדיאלוג. עוגת הביסקוויטים הזאת היא סוג של פרה קדושה. מרגרינה, אז מרגרינה. אמר וצדק; כדי לקבל טעם של פעם, צריך להכין את האוכל בדיוק כמו שהכינו פעם.

עוגת ביסקוויטים. נמרוד סונדרס
עוגת ביסקוויטים/נמרוד סונדרס

כדי לייעל את כל הסשן הזה, הוחלט שבזמן שעודד (שאגב, מכונה בפי כל "מודד" ומעתה ייקרא כך עד סוף הכתבה) מתעסק במילוי והציפוי של העוגה, אני אחתוך ואקצוץ את הירקות למאסטר שרימפס. הטבח נותן לי הוראות מדויקות לגבי מינונים וצורות חיתוך. אני מאד ממושמעת. כשמגיע השלב שבו מפרקים את המקצפים מהמיקסר ומלקקים את הפודינג, אני חוזרת (איך לא) למטבח של סבתא שלי וזה נורא נעים, שטף הנוסטלגיה הזה.

עוגת ביסקוויטים. נמרוד סונדרס
עוגת ביסקוויטים/נמרוד סונדרס

הבניה של העוגה הזאת דורשת מיומנות וריכוז. בשלב הזה אני ממש דרוכה וקשובה להוראות. עודד טיפונת במתח. הוא חושש שמא המלית לא תספיק, או הציפוי, או שניהם, אבל מסתבר שהמינונים היו מדויקים על המילימטר. הטאץ' הסופי של הציפוי זה עבודה לבנות וזה הצ'אנס שלי להרשים אותו. נראה שדי הצלחתי.

פטריות. נמרוד סונדרס
פטריות/נמרוד סונדרס

העוגה במקפיא ואפשר להתחיל לעבוד על ה"קממברזה" וה"מאסטר שרימפס" המאיים. עכשיו הבמה היא לגמרי של מודד. אני רק צופה ולומדת. הירקות נכנסים לסיר והופכים לרוטב שמריח טריות ורעננות. השרימפס משתזף במחבת עם חמאה ומריח לגמרי לא רע. האמת שזה מריח נפלא. מודד מוסיף את הרוטב, טיגון קל, וזה מוכן.

את ה"קממברזה" שלנו (שזה בעצם סלט "קפרזה" עם קממבר במקום מוצרלה), אנחנו מכינים בשיתוף פעולה מדהים. מודד מסדר את שכבת העגבניות ויחד אנחנו מקשטים בפיסות קממבר, בזיליקום וטוסטונים זעירים.

פיסות קממבר. נמרוד סונדרס
פיסות קממבר/נמרוד סונדרס
דנה מלמד מארחת את עודד פז. נמרוד סונדרס
דנה מלמד מארחת את עודד פז/נמרוד סונדרס

כשאנחנו מתיישבים במרפסת לאכול, מודד קורא לצעיר, שלא הוציא את האף מחדרו והיה מרותק ל"הפיג'מות" כל הבוקר. "אין סיכוי שהוא יטעם מזה" אני מכינה את מודד, כדי שלא יתאכזב. אבל כשמודד מציע לו שרימפס הוא לא מסרב. הוא אשכרה אוכל. ולמרבה ההפתעה, זה באמת טעים לו. וגם לי זה טעים. ממש טעים. האיש קוסם.

דנה מלמד מארחת את עודד פז. נמרוד סונדרס
דנה מלמד מארחת את עודד פז/נמרוד סונדרס

אנחנו שבעים ומרוצים והגיע הרגע לבדוק אם העוגה של סבתא מילי מספיק יציבה לצילומים. מודד לוקח נשימה עמוקה וחותך את הפרוסה הראשונה. מתברר שהעוגה מושלמת. בדיוק כפי שהיא צריכה להיות. גם הטעם שלה מושלם. עוגה קלאסית של פעם, שהיינו ילדים. תוך פחות מ-24 שעות, לא נשאר ממנה פירור. אכלנו אותה לארוחת בוקר, צהריים וערב.

סבתא מילי כבר לא נמצאת איתנו, אבל אם היא היתה בחיים, הייתי מודה לה על העוגה הנוסטלגית הזאת ועוד יותר על הנכד המוצלח, שהכין לנו יופי של אוכל ושעושה לילדים שלי (ואני מניחה שלכל הילדים באשר הם) לצחוק מכל הלב.

עוגת ביסקוויטים. נמרוד סונדרס
עוגת ביסקוויטים/נמרוד סונדרס

עוגת ביסקוויטים של סבתא מילי

לציפוי שוקולד:
3 כפות קקאו
2 כפות סוכר
3 כפות מים (אם צריך אפשר להוסיף עוד מעט מים)
שליש חבילה מרגרינה

לפודינג וניל:
חבילת פודינג וניל
חבילת שמנת מתוקה
כוס חלב
2 כפות סוכר
30 ביסקוויטים פתי בר בטעם שוקו
2 כוסות חלב

אופן ההכנה:
1. מתחילים מהציפוי: מחממים בסיר קטן קקאו, סוכר ומים תוך כדי ערבוב. מסירים מהאש, ממתינים מספר דקות ומוסיפים שליש חבילה מרגרינה. מערבבים עד שהמרגרינה נמסה ונוצר קרם חלק. מכניסים למקרר.

2. מכינים פודינג: שמים בקערה את כל מרכיבי הפודינג ומקציפים עד לקבלת קרם יציב.

3. מרכיבים את העוגה: מניחים נייר אפייה על משטח עבודה.טובלים 15 ביסקוויטים בזה אחר זה בחלב ומניחים אותם בצורת מלבן (3 טורים ב-5 שורות). מורחים על גבי הביסקוויטים מחצית מכמות הפודינג. מסדרים מעל הקרם שכבה נוספת של ביסקוויטים טבולים בחלב ומעל, את שארית הקרם. בעזרת נייר האפייה, מרימים את שני קצוות העוגה כלפי מעלה כך שתיווצר צורת משולש. מכניסים למקפיא לרבע שעה.

4. מוציאים מהמקפיא ומצפים את העוגה בציפוי שוקולד.

5. מצננים במקרר במשך לילה.

סלט קפרזה עם קממבר. נמרוד סונדרס
סלט קפרזה עם קממבר/נמרוד סונדרס

סלט "קממברזה"

החומרים:
2 עגבניות תמר חתוכות לפרוסות בעובי חצי ס"מ
חופן עלי בזיליקום קטנים טריים
120 גרם גבינת קממבר
2 פרוסות לחם
שמן זית
מלח גס
פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:
1. מסדרים בצלחת שכבה של עגבניות. חותכים בעזרת הידיים פיסות של קממבר ומניחים מעל. מוסיפים עלי בזיליקום, מזלפים שמן זית ומתבלים במלח גס ופלפל שחור גרוס. מגישים עם טוסטים.

שרימפס. נמרוד סונדרס
שרימפס/נמרוד סונדרס

"מאסטר שרימפס של הפרלמנט" – שרימפס ברוטב עגבניות, פלפל חריף ונענע

החומרים:
חצי ק"ג שרימפס מנוקים
כף חמאה
רבע כוס שמן זית
1 בצל גדול קצוץ דק
3 שיני שום קצוצות
חצי חבילת פטריות שמפיניון חתוכות לקוביות
2 עגבניות חתוכות לקוביות קטנות
חצי פלפל ירוק חריף פרוס לפרוסות
צרור נענע קצוצה
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה
עלים טריים מ-4 ענפי בזיליקום
מלח
פלפל שחור גרוס טרי

אופן ההכנה:
1. מחממים שמן זית בסיר קטן ומוסיפים את הבצל. כשהוא מזהיב, מוסיפים את השום והפטריות ומערבבים.

2. מוסיפים את הפלפל הירוק החריף והעגבניות ומתבלים במלח ופלפל. מבשלים על להבה נמוכה כעשר דקות. מוסיפים נענע, פטרוזיליה ובזיליקום, מערבבים ומבשלים עוד 5 דקות.

3. בינתיים מכינים את השרימפס: מחממים חמאה במחבת רחבה ומוסיפים את השרימפס. כשהם מקבלים צבע כתמתם, הופכים אותם ומוסיפים את הרוטב. מערבבים ומטגנים יחד עוד כ-4 דקות.

4. מגישים עם אורז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully