וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגביע הקדוש

רותי שטיינברג

3.8.2010 / 18:20

חדשות הגלידה: גלידות אלכוהוליות לעקרות בית נואשות, בטעמי קינוחי וינטג', מלבי הודי או חומוס וטחינה

וניליה: קולקציה ללקקנים צפוניים

מאז שהאחים איתי וניצן רוגוזינסקי פתחו את הגלידריה הראשונה שלהם במתחם בזל חלפו 9 שנים. בזמן הזה התאהבנו שוב ושוב בטעמים ייחודיים שפגשנו רק בוניליה, כמו יוגורט עם דבש וצנוברים קלויים, תה ירוק, תאנים ווניל עם וויסקי, פאי לימון, סורבה של ענבים וגראפה ועוד. בשבע השנים האלו הרשת השיקה עוד ועוד סניפים – שניים מתוך השבעה נפתחו ממש לאחרונה, במתחם התחנה וברחוב ירמיהו - עד שנראה שהיא עומדת לשמש כגלידה הרשמית של תל אביב.

עבור סניף ירמיהו, שהוקם על חורבות גלידריית ארלקינו, רקחו הרוגוזינסקים קולקציית טעמים שמחכה ללקקנים צפוניים, עם חיזוק אלכוהולי לעקרות בית נואשות: לימונענע ואוזו, תפוז ורמזוטי, תפוחים וקלבדוס, פינקולדה (אננס, קוקוס ורום) וקסיס עם שמפניה. מחיר מנה קטנה: 14 שקלים, מנה בינונית: 19 שקלים ומנה גדולה: 23 שקלים. ניתן לרכוש את הגלידה במשקל: חצי קילו ב-44 שקלים, 750 גרם ב-63 שקלים וקילו ב-82 שקלים.

וניליה. ירמיהו 23, תל אביב. 03-6026436. ראשון-חמישי 01:00-11:00 שישי-שבת 02:00-11:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וניליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אינדירה: לאסי, את בכלל עז

אחד המשקאות הכי מזוהים עם המטבח ההודי הוא הלאסי, שמשלב יוגורט טרי ופירות עונתיים, קומבינה שעונה לחלוטין על הטעם הישראלי. המסעדה ההודית הוותיקה אינדירה הרחיבה הקיץ את מגוון משקאות הלאסי בתפריטה, וכעת מוצעים בו שלל לאסי על בסיס יוגורט עיזים (23 שקלים) בטעמי מנגו, בננה, תות או גרסה מלוחה עם תערובת מסאלה, פטרוזיליה וכוסברה. במקביל, התווספו לתפריט הקינוחים מגוון גלידות מתוצרת עצמית, ממתכון שעבר בירושה מאמה של מינה, מנהלת המסעדה. המבחר כולל גלידות בטעמי חלבה, צ'אי (בסיס שמנת עם קינמון, הל, ציפורן, פלפל אנגלי וסוכר), קולפי פיסטוק (בסיס חלב מצומצם בתיבול הל ושקדים) ואינדירה מלאי (מלבי בתיבול הודי, על בסיס חלבי). מחיר למנה: 26 שקלים.

אינדירה. שדרות שאול המלך 4, תל אביב. 03-6954437

מוסלין: גלידה לצריכה עצמית

אורית ורדי היא עוד סיפור הצלחה של נשירה הייטקית לצרכי הגשמה עצמית. במקרה הזה, המעבר השתלם גם לשאר הירושלמים. ורדי, שכרעה תחת האתגר שבגידול חמישה ילדים וטיפוח קריירה מחייבת, קיבלה החלטה: "אני מאד אוהבת גלידה ומתוקים, וקודם כל צרכנית ענקית בעצמי. במילים אחרות, אם לא הייתי מייצרת גלידה בעצמי, הייתי פושטת את הרגל. היתרון במוצר המוגמר שלי הוא כנראה העובדה שאני מכינה את הגלידה והסורבטים קודם כל לצריכה עצמית".

אחרי שלימדה את עצמה צרפתית באופן עצמאי, עברה ורדי ללמוד את רזי מלאכת הגלידה במוסד הקולינרי הצרפתי 'לה נוטרה'. בתום הלימודים החלה בייצור ביתי של גלידות ומקרונים עבור מסעדות ולקוחות פרטיים. ב-2007 נפתחה הגלידריה הראשונה בסמוך למפעל בשכונת הקטמונים בירושלים וב-2009 הועתקה הגלידריה לסמטה בשוק מחנה יהודה.

ההצלחה של הגלידריה הירושלמית טמונה בהקפדה על שימוש בפירות טריים "ישירות מהשוק הסיטונאי" והתמקדות בסורבטים. "הפירות בארץ טובים יותר מהפירות המקומיים בצרפת, וזה גרם לי להתמקד ועם הזמן גם להעדיף אישית את הסורבטים על פני הגלידות" היא אומרת.

הקולקציה הקיצית העדכנית כוללת סורבטים כמו סברס, לימון קיץ (שמאופיין במרירות), מלון עם עראק ולימונית, אבטיח עם וודקה, מנגו מזן מאיה ופטל. בנוסף, ישנם הטעמים הקבועים - אשכולית עם בזיליקום, פסיפלורה, לימונענע, קוקוס, קסיס ועוד. מחיר כדור: 10 שקלים, שניים: 16 שקלים, שלושה: 19 שקלים. ניתן לרכוש חצי קילו ב-39 שקלים או קילו ב-69 שקלים.

מוסלין. האגוז 17, ירושלים. 02-5003601. ראשון-חמישי 21:00-10:00, שישי 15:00-08:00

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוסלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

זיסאלע: מופע שנות השבעים

לפני שנתיים נפתח זיסאלע, בית מלאכה לגלידה במראה שכולו הומאז' לנוסטלגיה ארצישראלית. רני בן אברהם, הבעלים ושף הגלידריה, הסביר מייד בפתיחה שבית המלאכה הקטן הוא בעצם
"קונדיטוריה שעושה גלידה". כך, בנוסף לגלידות בייצור עצמי, המטבחון הקטן בריינס הוציא גם פרלינים, עוגיות וקינוחים. בימים אלה זיסאלע (מותק ביידיש) עוברת תהליך עמוק של רטרו-שיק, עם כל השבנג. לצורך העניין גויס הקונדיטור ערן שוורצברד ('תפוח הזהב', 'ארנו') ויחד עם בן אברהם הם שוקדים על מדיטציה לגלידות ורולדות שתעביר אתכם לשנות השבעים ביירוט ישיר גם אם גדלתם על ערוץ הילדים.

הקולקציה החדשה-וינטג'ית תצא לדרך החל משבוע הבא ותוציא מהארון הווינאי גלידות ועוגות. במבחר: רולדת וניל וקוקוס או וניל ופירות יער, עוגת קרמשניט, דובוש, קסטה של עוגיות שוקולד צ'יפס ממולאת בגלידת שוקולד-וויסקי, גלידות בהשראת עוגות כמו היער השחור כולל שכבות של וניל ושוקולד עם דובדבנים, שטרוייזלך, פקאן מייפל ואגוזים. ניתן לקחת רולדה שלמה הביתה (85 שקלים) או פרוסת עוגה בישיבה במקום. בנוסף, תמצאו כאן מנת ילדים של 4 מיני-טילונים בטעמים שונים: שוקולד, וניל, מסטיק ותות, מקושטים בסוכריות ופצפוצים.

זיסאלע. ריינס 20, תל אביב. 03-5298658. ראשון-חמישי 24:00-08:00, שישי מ-8:00 עד כניסת השבת, שבת 24:00-13:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלידת טחינה עם גרגרי חומוס מסוכרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שקד: גלידת טחינה וחומוס

אם חשבתם שהסקר שמופיע בעמוד הראשי של וואלה! אוכל הוא הזוי, תחשבו שוב. גלידריית 'שקד' בנמל תל אביב השיקה טעמים חדשים, שחלקם מצייתים לכללים הנורמטיביים של עולם הגלידות כמו סורבה סברס עם פסיפלורה, סורבה תאנה וסורבה לימונענע, אך ההמשך הרבה יותר מאתגר. מה דעתכם על גלידת טחינה וגרגירי חומוס, גלידת אבטיח ובולגרית וגלידת לבנה עם שמן זית וזעתר? המחיר לכדור: 14 שקלים, לא כולל כדור נגד בחילה.

שקד. האנגר 7, נמל תל אביב. 03-5465858. פתוח 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully