וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללקק ת'ענב

רותי שטיינברג

13.9.2010 / 17:59

הנה הזדמנות לדבר על גלידה ברצינות תהומית: שת"פ בין יקבי בנימינה לגלידריית וניליה הוליד 4 טעמים – מוסקט, זינפנדל, סוביניון בלאן ופטיט ורדו

על הגלידריה הכי שאפתנית בתל אביב, מנצחים מזה עשר שנים צמד האחים איתי וניצן רוגוזינסקי. במהלך העשור הזה הם התפרשו בעיר עם שישה סניפים ל'וניליה', בנוסף לשניים נוספים בשרון. אבל האספקט הכי חשוב בתולדות וניליה היא ההתעקשות של איתי רוגוזינסקי, האח הצעיר ומי שאמון על מגוון טעמי הגלידה, להביא את המקצוענות לקצה. עבור זאת הוא מכתת רגליים בין חקלאים כדי לתפוס בזמן הנכון אגסים מלבבים, פיטאייה סמוקה בצבע סלק, פיטנגו מדמם, מנגו חלמוני ופיסטוק חלבי שגדל על אדמות סיציליה.

מכיוון שעונת בציר הענבים בעיצומה, רוגוזינסקי הצעיר, שחיבתו ליין לא פחותה מזו השמורה לגלידה, פנה ליינן אסף פז מיקבי בנימינה ביוזמה לשיתוף פעולה ייחודי, שמאפשר טעימה של זני ענבים מטופחים ומפונקים שמוקדשים בימים כתיקונם לתעשיית היין, במצב צבירה של גלידה. "הכוונה שלנו היא לתת לקהל הרחב גישה לענבים האיכותיים של הכרמים בארץ" הוא מסביר. "תעשיית היין בארץ הולכת ומתחזקת, וגם מבחר זני הענבים שגדלים כאן, אבל רק לאנשים מתעשיית היין יש נגיעה אליהם. כרם שמגדל ענבים למאכל מפיק כ-4 טון תוצרת לדונם, בהשוואה לכרם המיועד ליין, שמפיק מאותו דונם נתון כרבע מהתוצרת". ופז מוסיף:" בעולם בו תחומים מתמזגים זה בתוך זה, יש לנו הזדמנות לעושר של טעמים וחוויות המתגלגלות על הלשון. ענבי היין הם האיכותיים שבענבים וכל מאכל המיוצר מהם - קשת טעמיו רחבה ומאתגרת".

הכרמים של יקבי בנימינה, שפרושים בכל רחבי הארץ, אפשרו לשניים להרכיב ארבעה טעמי גלידה מארבעה זני ענבים, ששונים מהותית זה מזה בטעם, בצבע ולעתים גם במרקם: גלידת ענבי מוסקט, שגדלים בכרם אלכסנדרוני שבחבל לכיש, מאופיינת בקלילות ובטעמי הדרים. גלידה מענבי זינפנדל שמגיעים מהכרם בכפר תבור, מתהדרת בצבע רימון ובטעם פירות דומיננטי (ויש האומרים שגם רעננות של מנטה ורמזים לשוקולד, אבל אנחנו לא חותמים על זה). גלידה לבנה מענבי סוביניון בלאן שהחלו את תהליך התסיסה ופיתחו עד כ-5 אחוזי אלכוהול, מזכירה בטעמיה גויאבות, אפרסקים ומשמשים (יש מי שאיתר בה גם טעמי עישון ואדמה ורמיזות פלפל לבן, לא עלינו). ענבי פטיט ורדו, שמגיעים מהר הנגב, מכרם סמוך למכתש רמון, הניבו גלידה שמכילה כ-3% אלכוהול ומאופיינת בטעם עשיר וסמיך של ריבת פירות יער. התבלבלתם? לא נורא, הכל כתוב בדף ההסבר שמחולק למלקקים. ארבעת הטעמים מוצעים בכל סניפי הרשת במהלך ספטמבר ואוקטובר ובתפריטי הקינוחים של מסעדות ספורות ברחבי תל אביב. מחיר התענוג: בגביע – 10 שקלים למנת ילדים, 14 למנה קטנה, 19 למנה בינונית ו-23 לגדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully