וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד במחיר שניים

6.10.2010 / 13:32

יקבי ברקן מוציאים לקראת החורף את התותח הכבד והיקר פינוטאז' סופריור. אבי אפרתי הפך לרציני ונהנה

תיכף נעשה פחות חם, אולי אפילו יגיע חורף מתישהו, וזמן האדומים הרציניים בפתח. יין פינוטאז' סופרייר 2007 של ברקן הוא אחד מהם – אדום רציני, מסיבי ויקר (225 שקלים). במחיר כזה הציפיות, מן הסתם, גבוהות. היין התיישן 17 חודשים בחביות עץ אלון חדשות ויש בו 14% אלכוהול, והוא מורכב מ-90% ענבי פינוטאז' שמקודם בכרם סידה, הממוקם בתל צפית שבגבעות יהודה. עשרת האחוזים הנותרים מתחלקים שווה בשווה בין קברנה סוביניון למרלו מהגליל העליון.

אין ספק שמדובר ביין עשוי היטב: גופו מלא, צבעו אדום כהה ביותר. כדאי שינשום שעה לפחות לפני שלוגמים ממנו. האף נושם ריח עם הרבה פירות אדומים ושחורים ושפע תבלינים, ועל החך הוא עשיר ביותר. יש נוכחות מסיבית, אם כי לא אגרסיבית, של טאנינים. זה יין רציני, המיועד לארוחות רציניות, שיש בו הרבה מן האלגנטיות. הוא מהוקצע ומקצועי שכזה ויש מי שיאמרו שמרוב סטייל חסר לו אופי. אולי, אבל עדיין, מדובר ביין מהנה ביותר, שלחובבי ז'אנר הפינוטאז' ההולכים ומתרבים בקרבנו שווה בהחלט לטעום אותו.

התשובה לשאלת התמורה כסף ברמות מחירים כאלו מורכבת במקצת: האם זה היין ששווה לשמור שש שנים במקרר ולצפות בכיליון עיניים לפתיחתו, מתישהו, באירוע מיוחד? לא בטוח. האם פינוטאז' סופרייר אחד עדיף על שני יינות מצוינים המתומחרים במחצית המחיר? זו החלטה אינדיבידואלית לגמרי. ברור, עם זאת, שאוהבי יינות עולם חדש שעשויים היטב והפרוטה מצויה בכיסם יהנו ממנו מאוד.

מחר בביקורת המסעדות: מסעדת לה רוטיסרי בירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully