וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאסו לדרום

רותי שטיינברג

7.11.2010 / 8:29

יפו ממשיכה בהשתוללות הקולינרית שלה - קלמטה, בר מסעדה ייוני חדש יפתח בקרוב בכיכר קדומים

מסעדת קלמטה. נמרוד סונדרס
עמיקם בלוקו בפתח מסעדת קלמטה/נמרוד סונדרס

יפו היא המקום הנכון להיות בו כבר תקופה ארוכה. נדלנ"ית, קולינרית, פוליטקלי קורקטית ובעיקר גרובית. שוק הפשפשים מוביל את החזית הקולינרית ומנמל יפו מנשבות רוחות תרבותיות משלימות. את ההתחלה לפני יותר מעשור נהיה חייבים לעד לבית קפה פועה, שגילה את מתיקות סמטאות שוק הפשפשים. מאז המתחם הולך והופך להיות מתוגבר על בסיס קבוע באטרקציות מתחדשות. מי שנשארה עד עכשיו קופאת על שמריה הקולינריים היא דווקא יפו העתיקה שהשאירה את ימי הפריחה בשנות השבעים, אך לא עוד.

כיכר קדומים שביפו העתיקה עומדת להשתדרג בעוד שבועיים בזכות קלמטה, מסעדה חדשה בעלת שורשים יווניים. על המיזם חתומים שני חברים: אריאל לייזגולד (30), אחד מהבעלים של בר 223 בתל אביב, ועמיקם בלוקו (קיקו) שניהל בעבר את הסושיאל קלאב, גם הוא תל אביבי. למטבח, גוייס השף רועי גנצ'ולה שהיה סו שף בהרברט סמואל ושף טאפאס 1 העם. הסיבה לבחירתו היא, לדברי לייזגולד "החיבה המשותפת של כולם למטבח היווני".

קלמטה מצאה מקלט בבית יפואי עתיק בן 700 שנה, שמשקיף לים, לכיכר קדומים ולכנסיה הגדולה. המסעדה מתפרסת על שני מפלסים, צבועה בכחול ולבן בהשראת ארכיטקטורה יוונית, ומקושטת בשנדלירים משתלשלים מהתקרות הקעורות. במפלס העליון ייחדו חלל לטובת בר אינטימי.

התפריט מחולק לקטגוריות שונות מהמוכר לנו: הראשונה היא לחמים כמו פריקסה טוניסאי עם גבינת שמנת (16 שקלים) ולחם כהה עם מטבלים (16 שקלים). בהמשך מנות מהשוק: פרח כרובית צלויה באיולי (24 שקלים), הקטגוריה הבאה היא מהנמל ומציעה מנות ים כמו אויסטר טרי ואוזו (22 שקלים) או סלט פירות ים באיולי עם תפוח אדמה אפוי (56 שקלים), מתוך סמטת הקצבים ניתן להזמין סופלקי טלה (58 שקלים) או שקדי עגל עם קרם שומר ורוטב עגבניות (78 שקלים), ובמתוקים אפשר למצוא כנאפה (25 שקלים) או גלידת יוגורט (28 שקלים).

קלמטה, כיכר קדומים 10, יפו העתיקה, 03-6819998.

מסעדת קלמטה. נמרוד סונדרס
מסעדת קלמטה/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully