וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב הגיע

17.11.2010 / 18:08

אבי אפרתי בודק את סדרת אביב החדשה של יקב ססלוב ומוצא איכות גבוהה במחיר בינוני

"אביב" היא הסדרה הצנועה והבסיסית של ססלוב, היקב המשפחתי החינני הממוקם בקיבוץ אייל ובמושב צוריאל שבגליל. שלושת היינות ששוחררו לשוק כעת – ססלוב אביב מרלו 2008, ססלוב אביב מריאג' 2008 וססלוב אביב קברנה סוביניון 2008 – חושפים את היכולת של היקב לספק איכויות גם בקטגוריה לא יוקרתית, שמבחינת תמחור ממוקמת ברף האמצע של היינות המקומיים (72 שקלים לשלושת היינות).

אביב מרלו 2008 הוא העגול והנגיש מבין השלושה. הוא עשוי מ- 100% ענבי מרלו מהגליל העליון, גופו בינוני, יש בו עושר יחסי ליינות מרלו מקומיים בסיסיים, הטאנינים שלו רכים וכיף ללגום אותו בנסיבות לא מחייבות, במזג האוויר הנוכחי שלנו, שקצת מתקשה לספוג יינות מאסיביים באמת. אל תטעו, זה לא מיץ קל גוף פופוליסטי, שכמה מהיקבים משווקים בימים אלו, כסוג של כאילו הומאז' ליינות הבוז'ולה. הוא הרבה יותר מזה, ועדיין שווה לכל נפש.

אביב קברנה סוביניון 2008 הוא התקיף מבין השלושה. גופו בינוני הנוטה למלא ויחסית לקטגוריית המחיר והיומרה שלו, הוא מפגיש את האף עם פירותיות עשירה למדי (פירות יער אדומים ושחורים) ונוכחות ברורה לתבלינים. זה קברנה סוביניון לא רע בכלל, שמעניק תמורה ראויה נחמדת לתמחורו המתון.

ואם שני הקודמים חמודים, אביב מריאג' 2008 הוא יותר מזה. לראשונה מאז הוחל בייצורו, מכיל הבלנד חמישה זני ענבים – קברנה סוביניון, שיראז, מרלו, נביולו וקברנה פרנק. הגוף בינוני, הצבע אדום עמוק יחסית ושילוב הזנים מייצר רב ממדיות מפתיעה יחסית לקטגוריה. יחד עם מורכבות מסויימת, גם הוא יין תקשורתי ונגיש.

שלושת היינות סימפטיים מאד, אבל אם צריך לבחור אחד, הפייבוריט הפרטי שלי הוא המריאג'. יש משהו מקסים באופן בו מצליחים הססלובים לחבר איכות לנגישות בשלושת היינות הללו, מבלי להפוך פופוליסטיים. שלושת היינות מיועדים ללגימה מיידית ולא להתיישנות. כשיבוא החורף אפשר יהיה ללכת על אדומים חשובים. בינתיים, יינות הביניים הללו, המספקים יופי של תמורה לכסף, הם האופציה המועדפת.

מחר בביקורת: מסעדת אברקסס צפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully