וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קברנה בהגזמה

1.12.2010 / 18:07

אבי אפרתי לגם קברנה סוביניון של סגל שהיה יקר, מושקע ועשוי מענבים מטופחים, רק כדי לגלות שהוא לא ממש שווה את זה

קברנה סוביניון ללא סינון 2007 "של סגל" הוא יין הדגל של יקבי סגל והיינן אבי פלדשטיין לשנה זו. מעט יינות מושקעים כך. הענבים ליין מגיעים מכרם דישון ברכס הרי נפתלי וכרם דובב בפסגת הר גדורים, צפונית למירון. אלו ענבים שמגיעים מחלקות ספציפיות שעוברות טיפול וטיפוח קפדניים במיוחד. לאחר דילול מניבים הכרמים מתחת ל-100 ק"ג לדונם – יבול נמוך שהוא אחד התנאים לענבי איכות.

90% מהיין מושתת על ענבי קברנה סוביניון ו-10% מרלו. זה יין שלא מסתתר מאחורי שום צניעות. כל ישותו אומרת מורכבות, אלגנטיות וסטייל. הוא רך ועשיר ו-19 חודשי התיישנות בחביות אלון משלושה סוגים הותירו בו רוב רבדים. צבעו אדום כהה ביותר. באף מרגישים פירות אדומים ושחורים רבי עוצמה, מגע מעושן ותבלינים מלאי נוכחות. גם בחיך מורגשת פירותיות חזקה, אם כי לא חנפנית, ותיבול מוחשי. היין הולך ומתפתח בחיך וניכרת בו נטייה מסוימת לחמיצות. ההנאה ממנו בהחלט צרופה וכל ארוחה מושקעת תיהנה ממנו מאד. החלק היותר בעייתי הוא המחיר. 225 שקלים הם המון כסף. בתמחור כזה צריך לקבל המון, ושוב המון, יין. קברנה סוביניון ללא סינון 2007 "של סגל" הוא יין טוב מאד, מצוין אפילו, הראוי לרוב שבחים, אבל נדמה לי שתג מחיר של כמעט 60 דולר בעבורו הוא סוג של הגזמה.

שיראז 2008 של יקב פסגות מכוון קצת פחות גבוה. גופו בינוני, צבעו נוטה לסגול, הפירותיות שבו בשלה ועסיסית ויש בו רכות, עדינות וחן. זה יין סימפטי בהחלט, הראוי ללגימה כבר עתה ויסחוב לפחות עוד שנתיים בתנאי אחסון ראויים.לגימה לא מחייבת ממנו, על רקע סופר קלאסיקו מלהיב, היא עניין נחמד מאד, אבל כמו קודמו, לא בטוח שהתמחור שלו מוצדק. 110 שקלים הם תמחור הממקם את היין בטווח הגבוה של קטגוריית המחיר הבינונית. על אף הסימפטיה, האיכויות אינן מצדיקות את המחיר.

מחר בביקורת: מסעדת שגב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully