וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לך אל הבראנץ', עצל

רותי שטיינברג

19.12.2010 / 13:37

במתחם שוק הכרמל המתרחב נפתחה בשבוע שעבר מסעדת בראנצ'ים שמיועדת לבטלנים שקמים מאוחר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בראנץ'. כל מה שהוא יודע זה לפנק/מערכת וואלה!, צילום מסך

השקעה ופינוק הם המנטרה של בראנצ'ים. פרט לזה, אין חוקים לארוחה. מלבד אולי משהו כמו איחור אופנתי או כרוניקה של התעוררות בוקר עצלה. במקביל עבור מסעדות ושפים הבראנץ' הפך לכר נרחב של מנות שלרוב הם קולאז' פינוקים ששואבים השראה מכל ארוחה וטכניקה של הכנה.

אז מה עושים כשזה הקונספט של מסעדה חדשה? גילי שרלוט אל-יה, ויויאנה הייפלר והשף שאיתן (שלא מעוניין להיחשף) הכינו את הפתרונים במסעדה שהצטרפה משבוע שעבר לצבא המסעדות המתרחב של מתחם שוק הכרמל-נחלת בנימין.

היוזמה למקום היה של גילי שרלוט אל-יה (59), היא גם בעלת הבית של חנות וינטג' הוותיקה 'אובססיה', שהחלה את הפעילות ברחוב שנקין 1989 (טרום הופעת ההיפסטרים). אליה הצטרפה ויויאנה הייפלר (57) מבשלת ואופה למרחקים ארוכים, שלה אין כל ניסיון מקצועי, אבל חיבה לגיבון גבינות שמאז ומתמיד רצתה לפתוח מסעדה בהתמחות בראנץ'. הייפלר: "בעיני זו הארוחה שהיא הכי ממלאת, לא בהכרח מבחינת שובע אלא מבחינת הלב. זו גם הארוחה הכי מגוונת ומורכבת מהרבה מנות".

השתיים, שמגיעות לתחום בשלב מעט מאוחר בחיים, זוהי ההזדמנות שלה חיכו הרבה זמן. אל- יה: "אחד הדברים שנוכחתי שנכונים עבורי, הוא להחליף את העיסוק בערך פעם בעשור. לפי גורדייף (אב רוחניקי מוכר וידוע) והבנתי שזה נכון עבורי. לטענתו אחרי תשע שנים של עיסוק בתחום מסוים, אנחנו ממצים את עצמנו והדרך למצוא תשוקה מחודשת היא להחליף את תחום העיסוק. בנוסף היה לי חשוב לשלב את הילדים שלי בעסק שמשותף לכולנו".

מסעדת שרלוט נכנסה לחלל שאירח בעבר את בר היין טרואר ובו חלקי קירות חשופים, וגוון עדין של סגול בהיר, בר ומרפסת פנימית שנשארה כמזכרת. בתפריט מבחר בראנצ'ים אקלקטי החל מבראנץ' קלאסי מורכב משלוש ביצים (48 שקלים), מבחר שקשוקות כמו ימאים עם עגבניות ושרימפס (51 שקלים), יוונית עם תרד וגבינת פטה (44 שקלים) ושקשוקות נוספות.

לצידם בראנץ' מהתנור עם מנות כמו טוסט בריוש עם סלמון מעושן, טוביקו, קוויאר רוטב הולנדייז וביצה עלומה (68 שקלים), בראנץ' אמריקאי דשן עם סטייק אנטריקוט, ביצת עין ובייקון על קרואסון פתוח (94 שקלים) ועוד. כולם מוגשים עם שלושה מאפים מלוחים ואחד מתוק שנאפים במקום, ריבה ביתית מתחלפת, שישה סוגי מטבלים כמו גבינת עיזים עם פלפלים קלויים, חצילים ביוגורט, סלט אבוקדו ועוד. מיץ טבעי וקפה. בנוסף ישנם מבחר סנדוויצ'ים (42- 48 שקלים), סלטים (38- 42 שקלים) פנקייקים, פרנץ' טוסט (23- 28 שקלים) וקינוחים מתחלפים.

מצד אחד נראה ששרלוט לא הצליחו לבדל את עצמם מתפריט שכולו הומאז' לארוחות בוקר (עיין ערך בנדיקט), מצד שני אי אפשר שלא להתרשם מהאתגר שלקחה על עצמה מסעדה קטנה, שמכינה מאפים וגבינות תוצרת בית.

שרלוט. רחוב רמב"ם 16, תל אביב, 03-5100995. א'-ה' 09:00- 24:00, ו' 09:00- 18:00.

בית קפה "שרלוט". נמרוד סונדרס
עם קירות שנשארו כמזכרת מהמקום הקודם/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully