וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנצילין בניחוח הל

רוני קדר

16.2.2011 / 7:37

האמא העיראקית היא הכי פולניה שיש, בטח כשהילד שלה חולה. אבל כאן, היא לא תכין לו מרק עוף צח אלא מרק שורבה בניחוח הל

מרק עוף צח עם קניידלך או לוקשן הם נחלתו הבלעדית של הצד האשכנזי בעם היהודי. אבל אם לרגע מישהו חשב שאמא עיראקית נופלת בבישוליה לחולים כמו הפולניה, הוא טועה, ובגדול. לפעמים, זו העיראקית עושה זאת בצורה יותר קיצונית (אבל ביתר חינניות), מצליחה לדחוף לנו אוכל לצלחת ולהמיס אותנו עם מרק.

כשזה מגיע לשפעת או ויי זמיר למחלות אחרות, האמא העיראקית נכנסת לפעולה ולא מסתפקת במרק העוף הצח שמאכילה אותנו הפולניה. הו לא. מיד היא מתכנסת בתוך הסיר ומוציאה את השורבה, שהוא למעשה המילה הנרדפת לאקמול.

שורבה הוא מרק על בסיס עוף המבושל עם עגבניות ועם הרבה אורז, כך שבסופו של דבר מתקבל תבשיל רך, כמו דומה לריזוטו, ושיש בו את כל הפניצילין היהודי, רק בריח הל שאי אפשר שלא להריח מעבר לרחוב. סבתי היתה מכינה אותו לחולים בלבד, ואבי מספר שבילדותם הוא ודודתי היו מתחלים בכוונה על מנת לטעום מגן העדן עלי עננים.

השבוע, כשכולנו היינו חולים עקב שפעות וזוועות אחרות, החלטתי לטמון את ראשי בשורבה ולהפיק ממנה את ניחוחות ההל הממסטל שעולים מכל בית שבו הטמפרטורה האנושית עולה מעל 38 מעלות.

שורבה. רוני קדר
מרק שורבה. הוא לא נראה טוב אבל טעים מאין כמוהו/רוני קדר

שורבה

חומרים:
2 כרעי עוף
5-6 כנפי עוף
1 כוס אורז פרסי (ולא אף אורז אחר)
כף רסק עגבניות
עגבניה קלופה ומרוסקת על פומפיה
1 בצל קצוץ דק
5 פולי הל ירוק (נותנים לו מכה בעזרת תחתית כוס על מנת לסדוק אותו)

אופן ההכנה:
1. בסיר גדול מביאים לרתיחה מים עם מלח. מוסיפים את העוף, מביאים לרתיחה עדינה כ-5 דקות, מסננים את הנוזלים. מוציאים את העוף ומייבשים בנייר סופג.

2. בסיר מטגנים עם מעט שמן קנולה את הבצל. אחרי שהוא הופך לשקוף מוסיפים את העגבניות ומטגנים עוד 2 דקות. מוסיפים את כרעי העוף והכנפיים שכבר הרתחנו ומטגנים עוד 2 דקות עד שמעט חרוכים.

3. מוסיפים 8 כוסות מים רותחים, את רסק העגבניות, ההל השבור והאורז. מביאים לרתיחה, מנמיכים להבה ומבשלים כ-40 דקות על אש נמוכה.

4. מוציאים את העוף, מפרקים אותו מהעצמות ומחזירים את הבשר לתוך הסיר. מבשלים עוד כעשר דקות. מגישים חם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully