וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוואה לא מתקנת

2.3.2011 / 16:30

דלתון מייצרים פטיט סירה שהוא שיחוק אמיתי אבל נופלים עם הזינפנדל הבלתי מוצלח של השנה. אבי אפרתי לוגם

שני יינות חדשים ליקב דלתון המוערך בסדרה D, הנוטה במיטבה לספק יינות בעלי תמורה ראויה ויותר מכך לתמחור מתון. אחד מהם עושה זאת בגדול. השני, האף שאינו בעייתי כלל, נותר סביר בלבד.

דלתון D זינפנדל 2009 הוא יין שעשוי היטב. קליטתו של זן הענבים הקליפורני בישראל לא צלחה במיוחד. הזינפנדל החדש של דלתון איננו רע כלל יחסית ליינות אחרים שטעמנו בעבר מזן זה, 13% ענבי פטיט סירה ששולבו בו לפני המילוי בבקבוקים מעניקים לו נפח משמעותי קצת יותר. ועדיין, מדובר ביין נעים, עגול וסימפטי, שיכול ללוות בהצלחה לא מעט ארוחות ומספק תמורה לא רעה לכסף (65 שקלים) אבל חותם של ממש איננו משאיר.

יכול להיות שיין הזינפנדל מפסיד בשל ההשוואה הבלתי נמנעת ליין שמושק ביחד איתו: דלתון D פטיט סירה 2009. כאן מדובר בשיחוק אמיתי. זו הפעם הראשונה שדלתון מייצרים פטיט סירה ואם לשפוט על סמך התוצאה, לא ממש האחרונה. הצבע אדום כהה מאד, הגוף בינוני הנוטה למלא, העוצמה, האלגנטיות ובעיקר האופי יוצאי דופן בקטגוריית המחיר (65 שקלים). במונחי תמורה לאגרה מדובר ביין פנומנלי ממש, שיספק מאץ' ראוי לכל ארוחת סטייקים. הוא אמור להפוך לסוס עבודה מצליח במסעדות, שאמורות לתמחרו בקצת למעלה ממאה שקלים מוצדקים מאד. מהיינות הכי שווים שיצאו כאן השנה בקטגוריית הטווח הנמוך של מחירי הביניים. ושאפו לייננית הכשרונית של דלתון – נעמה מועלם.

פסח בפתח ועימו עונת הבשרים על האש. דלתון D פטיט סירה 2009 יכול וצריך להיות נוכח בכל ארוחת מנגל שמכבדת את עצמה.

מחר בביקורת: מסעדת אנג'ליקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זינפנדל ופטיט סירה. לא מצליחים להשתוות אחד לשני/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • יקב דלתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully