וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל'אנטריקוט דה פריז: תשכחו את פריז

31.3.2011 / 6:39

הסניף המקומי של ל'אנטריקוט דה פריז בהרצליה כל כך גרוע עד שלא תאמינו שמנסים לשכנע אתכם שמרגרינה ברוטב זה לא נורא. אבי אפרתי מזדעזע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנטריקוט הבית. רק חבל שהבית לא ממש מתפקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראלים רבים אכלו בשר בל'אנטרקוט בפריז. זו מסעדה שהפכה עם השנים לקלישאה מקומית ותיירותית והקימה לה סניפים רבים, בצרפת ומחוצה לה. זאת מבלי לפגוע במניותיה הרבות למתן בשר טוב. מסעדה הנושאת את השם ל'אנטרקוט פועלת כבר שנים בתל אביב ומגישה בשר כשר ורע, אבל אינה קשורה לרשת הצרפתית. לפני שבועיים נפתחה באיזור התעשייה של הרצליה פיתוח עוד ל'אנטרקוט כשרה, אבל הפעם לא סתם עוד ל'אנטרקוט אלא ל'אנטרקוט דה פריז, המסונפת, כך מעידים בעליה, למסעדה הנושאת את אותו שם ממארסיי. זה אומר שהתפריט מתיישר, או לפחות מתיימר לעשות כן, עם הקונספט והסטנדרט הצרפתיים.

לאחר ארוחת ערב בל'אנטרקוט הרצליה קשה, אם לנקוט לשון המעטה, להיזכר באוכל טוב מארץ הטריקולור. מדובר בלא פחות מקטסטרופה קולינרית. אבל טעות לשגר אל מול מקום כזה, רע ככל שיהיה, את התותחים הכבדים. טו?ב הכוונות נטול המודעות והנוגע ללב שלו, בולט לפחות, אולי אף יותר, מהעיוותים שעל הצלחת. "יש קצת מרגרינה ברוטב הסודי שעל האנטרקוט, אבל ממש ממש לא שמים אליה לב, אתם תראו", אמרו לנו. אז זהו, שכן ולא רק שם יש בעיה. ל'אנטרקוט דה הרצליה מעוררת, בכל מובן שהוא, אסוציאציה למאובן מעידן פרה היסטורי של המסעדנות המקומית. ומאחר שגם בסצינה הכשרה כאן נפתחו בהדרגה בשנים האחרונות מסעדות עדכניות וראויות, קצת קשה לראות אותה שורדת לאורך זמן בפורמט הנוכחי.

זה מתחיל מתפאורה בעיצוב בנאלי, ברחוב שנקר בהרצליה פיתוח, בחלל בו שכנה שנים ארוכות מסעדת חסילון, שנסגרה בשנה שעברה. אם נעשה כאן ניסיון לשחזר אווירת ביסטרו פריזאית, מדובר בניסיון כושל. גם האווירה בנאלית, מזכירה יותר מלכודת תיירים. אבל להבדיל ממלכודות תיירים קלאסיות, שמתכוונות לרע, בל'אנטרקוט מתכוונים לטוב בלבד. רק שאין להם כל יכולת לספק את זה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרפצ'יו בקר (59 שקלים) לפתיחה הזכיר את מה שכתבי חדשות בטלוויזיה נוהגים לכנות "אכן, מראות קשים". הבשר היה נחות במיוחד, חתכו אותו עבה מידי ובמקום שיתנו לו לדבר מרחו אותו במין משחה שהיה בה בזיליקום ושמן, שהפקיעה אותו כליל ממחוזות הקרפצ'יו. ככה נהגו להגיש אוכל בקייטרינג מסוג לא אנין במיוחד בישראל של לפני למעלה משני עשורים. עוד הגיעו: סלטי חסה עם רוטב ששייך לאותו עידן ולחמניות. הטף זכה לארוחת ילדים: המבורגר עם צ'יפס, שתיה וגלידה (45). יחסית למנות ילדים מקבילות , ההמבורגר היה מכובד למדי במידותיו אבל קצת פחות מזה בטעמיו, שסבלו משטיחות טעמים בעטיה של עגמומיות הבשר.

ההמשך - בף בורגיניון (65) ומנת האנטרקוט המפורסמת של מסעדת המקור (95) – חשף הסלמה. במנת הבורגיניון היה בשר מעולף שמשום מה, על אף שבושל בוודאי ממושכות, התעקש להיות קשה וסיבי. לרוטב שהגיע עימו לא הייתה כל בשומת שורשים, תבלינים ויין טוב כמתבקש. הוא הזכיר יותר גולאש משמים והגיע לצד פסטה סתמית לחלוטין. אפילו לפני 25 שנים הגישו כאן תבשילי בשר טובים מזה. במנת האנטרקוט ("אנטרקות" בלשון התפריט) היו 220 גרם של בשר שנצלה לדרגת מידיום רייר כמתבקש, נחתך לנתחים דקים שזכה לרוטב הירוק המפורסם והסודי מעליו. תערובת עשבים, חרדל, שמן זית וכאמור "קצת מרגרינה" היו שם. אוי לבשר הזה, אבוי לרוטב וקצת לא נעים לחשוב איך היו מגיבים אנשי ל'אנטרקוט פריז מארץ המקור לו נחשפו למנה הזאת. עם ספינת דגל כזו מסוכן לצאת לקרוז אפילו בשלולית. הרכיב האכיל הסביר בארוחה הזו היו הצ'יפס, שאולי לא היו פריכים דיים, אבל הייתה בהם איזו מתיקות נעימה.

לאחר המצגת שתוארה ממעל ברור היה שדי בקינוח אחד, לצד הגלידה מארוחת הילדים. קאסטל (38), עוגה מדרום צרפת עם שכבות של מרנג אגוזים וקרם פרלין, הייתה כל מה שהמסעדות הכשרות הראויות של השנים האחרונות מנסות בכל דרך אפשרית לברוח ממנו. זוכרים קינוחים כשרים בחתונות של פעם? ככה. כנ"ל הגלידה. "נכון שלא מרגישים שזה כשר?" שאלה אותנו המלצרית החביבה, מתפקעת כולה מרצון טוב. מה יכולנו לענות לה?

גם האספרסו, לסיום, היה עניין שקשה לעמוד בו; אבל זו כבר רעה חולה שרחוקה מלהיות אופיינית למסעדה הנסקרת ברשימה זו. מספיק מקומות כאן לוקים בה. על האוכל, לעומת זאת, מקבלת ל'אנטרקוט דה פריז סניף הרצליה מעמד אקסקלוסיבי חד משמעי. היא באמת יחידה במינה.

ל'אנטריקוט דה פריז. רחוב שנקר 14, א"ת הרצליה פיתוח. 09-9514509.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

חשבון:

קרפצ'יו בקר: 59
ארוחת ילדים: 45
אנטריקוט: 95
בף בורגיניון: 65
קאסטל: 38
כוס הרי גליל יראון 2007: 42
סאן פלגרינו קטן:12
לימונענע: 12
אספרסו: 9

סה"כ: 377 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully