וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעורב: מסעדת המעורב הירושלמי החדשה של אנשי הבסטה נפתחה

ציפי גוריון

12.7.2011 / 8:08

הרחק מעיר הבירה, פתחו השבוע אנשי הבסטה את המעורב שמוכר מעורב ירושלמי מחלקי פנים שבושלו שמונה שעות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ללא שלט ובעיצוב מינימלי הכולל בעיקר בר, שולחן צר וארוך וכסאות ממינים שונים, פתחו השבוע איתי הרגיל ומעוז אלונים המוכרים מהבסטה את המעורב ברחוב אלנבי בתל אביב.

את ההשראה קיבלו אלונים והרגיל משיטוטים במזרח ירושלים. אחרי שאכלו שם החלו לנסות לשחזר את שטעמו במטבח הבסטה והחליטו שהמעורב ראוי למקום משלו. לפני שנה כמעט ונפתח "המעורב" ברחוב לילינבלום, אבל ברגע האחרון החוזה לא נחתם והחיפושים נמשכו. כעת, מול בית הכנסת הגדול, אפשר לשבת ליד השולחן הממוחזר שבנה האמן יעקב ששון משאריות שולחנות וכסאות ולהשקיף על הרחוב או על חתונה מזדמנת. "רוב האנשים יבואו לאכול, לשתות בירה ולהמשיך, אבל אולי האווירה תשאיר אותם", מקווה אלונים. יותר מכך, לאחרונה מקבל אוכל הרחוב תשומת לב מוגברת בקרב שוחרי האוכל, עם "המזנון" של אייל שני ושיפודיית "האחים" באבן גבירול. אלונים טוען "אף פעם לא הפסיקו לאכול אוכל רחוב. הוא פשוט נעשה פתאום יותר שיקי", ומאמין שהמגמה רק תלך ותתעצם.

המעורב. נמרוד סונדרס
המעורב. כדאי לנסות את המנה גם בתל אביב/נמרוד סונדרס

"במערב ירושלים אפשר למצוא חלקי פנים טריים של עוף שנעשים על הפלנצ'ה", מבאר אלונים למי שיתהה על קנקנו של המעורב. "כאן זה כמו במזרח: תבשיל של כליות, לב וטחול של בקר וכבש שמתבשלים בבצל ובשומן של עצמם במשך שמונה שעות". המעורב מגיע בפיתה סטנדרטית ובה טחינה ועמבה למי שירצה. בצד מוגשים פלפלים חריפים. מנה עולה 28 שקלים, אבל למי שחושש ממחויבות ישנו גם מעורבון, חצי מנה ב-14 שקלים.

עוד בתפריט אפשר למצוא ע?ר?איי?ס (24 שקלים), מנה שמערבת קלאסיקה מנצרת ובה בשר טחון נא בפיתה שמקבלת צריבה על הפלנצ'ה, מה שנותן לבשר אפקט של חצי אפיה עם טעמי גריל. כתוספת מרעננת בנוסח מזרח ירושלים ניתן להוסיף למנות יוגורט. ישנו יוגורט נוזלי יותר, של מחלבת קורנמל (12 שקלים) או יוגורט מוצק יותר, של תנובה (4 שקלים).

לצמחונים מציעים ב"המעורב" מנת רחוב סיציליאנית (24 שקלים). הפ?אנ?ל?ה, מעין עוגה מקמח חומוס, נאפית ואז נחתכת לפרוסות ונצרבת על הגריל, מוכנסת ללחמניה עם מוצרלה טריה, עגבניה ורוקט ויוצרת מנה צמחונית מקורית.

לצד המנות אפשר למצוא מלבי מהבסטה (16 שקלים), וגם המשקאות מקבלים מקום מרשים לא פחות (כפי שנהוג אצל אחותו הגדולה, הבסטה). לצד המעורב מציעים כאן בירה מהחבית של Pavo (ב-19 שקלים), ובקרוב מבטיחים להביא גם תמרינדי משובח ו"קצת משקאות חריפים, בקטנה", כדברי מעוז.

ומה לגבי "הבסטה"? מעוז מבטיח שהוא נשאר שם. הרגיל, יקפץ בין המטבחים ובכל מקרה, מבטיח מעוז, "הבסטה לא נפגעת, היא הבייבי שלנו". לבסוף, כשמעזים לשאול אותו אם נראה לו שאפשר לתת פייט למעורב מירושלים, הוא משיב "נראה לי שיהיה לנו כיף פה".

המעורב. רחוב אלנבי 97, תל אביב. 03-5600101. לא כשר

שעות הפתיחה: א'-שבת 11:00-אחרון הלקוחות




כך תכינו מעורב ירושלמי כמו סטקיית חצות

מתכון של צחי בוקששתר - מעורב ירושלמי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
המעורב. נמרוד סונדרס
המעורב בפיתה עם עמבה או בלי/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully