וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו סוסים דוהרים

27.7.2011 / 16:09

אבי אפרתי לוגם את שני היינות החדשים של סדרת ירדן מיקבי רמת הגולן ומוצא סוס עבודה מוצלח במיוחד

שני האדומים – קברנה סוביניון ומרלו – מסדרת ירדן של יקבי רמת הגולן נחשבים כבעלי תפקיד משמעותי במהפיכת היין שהחלו לחולל בשעתו יקבי רמת הגולן. בשעתו הם היו חוד החנית של יינות היקב. במהלך השנים נכנסו יינות הכרם היחידני מסדרת ירדן, לצד יינות קצרין, שאינם יוצאים בקביעות, למשבצת של ספינות הדגל של היקב. קברנה ומרלו ירדן נתפסים בשנים האחרונות יותר כסוסי העבודה האיכותיים של רמה"ג. בשבוע שעבר שוחררו האדומים של ירדן מבציר 2008. להלן רשמי טעימה מהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמת הגולן, ירדן, מרלו 2008/מערכת וואלה!, צילום מסך

רמת הגולן, ירדן, מרלו 2008

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: 100% ענבי מרלו מכרמים במרכז וצפון רמת הגולן. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי קטנות. 15% אלכוהול. גוף מלא. צבע אדום עמוק.

כמה? 109 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה, נתחי שייטל בצלייה מהירה במחבת או פלנצ'ה.

דבר המבקר: לא תמיד מצליחים יינות מרלו של ירדן בשנים האחרונות לעשות את זה. השנה כן. זה אינו היין המרתק של השנה, ביקבי רמת הגולן ובכלל; ויש כמובן מי שיטען נגד הנטייה שלו להתעגל בפינות. בכל זאת, מדובר ביין מרוכז למדי ומוצלח מסוגו. קל יותר ללגום מרלו באמצע הקיץ; בטח בהשוואה לקברנה סוביניון. יחסית לאיכותו הוא מספק תמורה בהחלט ראויה לכסף.

ב-10 מילים: החסידים הלא מעטים של מרלו ירדן יאהבו את היין הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמת הגולן, ירדן, קברנה סוביניון 2008/מערכת וואלה!, צילום מסך

רמת הגולן, ירדן, קברנה סוביניון 2008

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: 100% ענבי קברנה סוביניון מכרמים במרכז וצפון הרמה וכן בגליל העליון. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. 14.5% אלכוהול. גוף מלא. צבע אדום כהה.

כמה? 127 שקלים.

הכי מתאים ל: אנטריקוט או סינטה בגריל.

דבר המבקר: הקברנה של ירדן לא מנסה כבר שנים להיות היין המעניין ביותר על המדף, להמחיש טרואר או להמציא גלגל. הוא קברנה מיינסטרימי טוב נטו, שמייצג בחירה שמרנית מחד, אבל בטוחה ומוכחת מאידך. ליין הנוכחי רמת מורכבות ועושר נאים, הוא מאוזן ואלגנטי. זה לא היין לארוחה הכי חגיגית ומושקעת של השנה, אבל אם הבאתם הביתה מהקצב נתח בשר טוב, ירדן קברנה סוביניון 2008 יספק לכם בהחלט את הסחורה. למיטבו הוא יגיע בעוד כשנתיים.

ב-3 מילים: סוס עבודה ראוי.

מחר בביקורת: מסעדת סבסטיאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully