וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקולד ויין - חברים?

רם תורן

14.8.2011 / 18:15

בט"ו באב הזה החלטתם סופית לפנק ביין ושוקולד? כמו בבשר ויין גם פה יש כללים והתאמות שיביאו לשילוב האופטימלי

להתאמה בין יין ואוכל קיימות שתי גישות בסיסיות – הראשונה היא למצוא יין שמדבר בשפה דומה למנה, למרקם, ולכובד היין. מכאן - מריר עם מריר, כבד עם כבד וכיוצא באלו. גישה שנייה תהיה למצוא את השותף אשר משלים את רעהו – זיווג טעמים וריחות מעולמות שונים, כאשר האחד משרת את השני, מבליט את יתרונותיו ואולי מכסה על חולשותיו (מודל דומה במידה רבה לעקרונות בזוגיות אנושית).

בזיווג שוקולד עם יין, יש לנקוט בזהירות, משום שהתאמה לא מוצלחת, עלולה לגרום לאחד להאפיל על השני או להוציא ממנו דווקא את התכונות הנוקשות. השילוב הנכון במקרה הזה, יהיה זה שיתבסס על הגישה הראשונה - הזהירה אך האפקטיבית, בה מתאימים שוקולד ויין בעלי מאפיינים דומים מבחינת גוף, מרקם, חמיצות-מרירות-מתיקות וכן הלאה.

גם אצלנו חוגגים עם שוקולד את ט"ו באב ואתם מרוויחים פרס שווה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתאים לשוקולד לבן. מוסקטו דלתון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוקולד לבן ומוסקטו דלתון

שוקולד לבן מתאפיין בטעמים רכים, חמאתיים, מעט אגוזיים ומתיקות מודגשת. היין הטוב ביותר עבורו, יכול להיות שרי מענבי PEDRO XIMENEZ, אך הוא אינו נפוץ במחוזותינו. אפשרות נוספת ומצוינת, היא יינות בסגנון מוסקטו ד'אסטי, כגון זה של יקב דלתון, דלתון מוסקטו 2010 - יין קל-גוף, מתוק, מבעבע קלות, אף מעט מבושם, טעמי אפרסק ואשכולית ומעט גרידת לימון ברקע.

מתכון קרם אפוי של שוקולד לבן וקפה

מתכון מוס שוקולד לבן ופסיפלורה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולך טוב עם שוקולד חלב. מרלו 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוקולד חלב וברבדו מרלו

שוקולד חלב עשוי ללכת טוב עם פינו נואר או מרלו רך, שנעוריו כבר מאחוריו וחדל כבר מלבעוט. המרלו של יקב כרמי-יוסף, למשל, הוא אפשרות נהדרת. אפשר לנסות גם את ברבדו מרלו 2008 - גוף מלא, מרקם עשיר וקטיפתי, טאנין מתקתק ורך, פירות יער שחורים ושזיף בשל, מנטה ,שוקולד, נימה אדמתית דקיקה משולבת.
טעם מסיים עשיר וארוך.

מתכון רושה שוקולד חלב עם פיסטוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרירות השוקולד תתמזג בטאנין הנוקשה. קברנה סוביניון פלטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוקולד שחור/מריר וקברנה סוביניון פלטר

ככל שהשוקולד מלא גוף ומרירות יותר, כך נתאים לו יין כבד, עוצמתי ועשיר בטאנין, מרירות השוקולד תתמזג בטאנין הנוקשה ותשחרר דווקא את אופיו הפירותי של היין, כאן לא מחפשים יינות עדינים ואלגנטיים, אלא את העוצמתיים, האלכוהוליים ומשולחי הרסן ביותר. זינפנדל קליפורני נכנס מצוין למשבצת, וזה גם הזמן לשלוף את הקברנה סוביניון ולתת לו את הבמה: פלטר T SELECTION קברנה סוביניון 2008 - אדום כהה נוטה לשחור בצבעו, מלא גוף, טאנין עשיר - נוכח אך משולב, שכבות של גרגרי יער שחורים, שוקולד מריר, אקליפטוס, מעט ציפורן ופלפל שחור, טעם מסיים ארוך ועוצמתי.

מתכון מוס שוקולד מריר ופיסטוק

מתכון ג'אפה בראוניז עטופים בפולי קקאו


רם תורן הוא הבעלים של חנות היין אבי בן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל היין במוזיאון ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל יין במוזיאון ישראל

פסטיבל חגיגת יין ישראלית, ייפתח בט"ו באב בגן הפסלים של מוזיאון ישראל בירושלים. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 15-18 באוגוסט 2011, בין השעות 19:00-23:30 ויציע מגוון יינות ישראלים.

זהו פסטיבל היין הגדול בישראל המיועד לקהל הרחב. בכניסה מקבל כל אורח כוס יין אותה הוא ממלא ללא הגבלה בדוכני היקבים השונים, תמורת תשלום חד פעמי של 70 שקלים (המחיר כולל את הכוס עצמה). חנות שתוצב במתחם תציע את יינות הפסטיבל לרכישה במחירים מוזלים.
כמו כן יהיו במתחם מגוון דוכני גבינות, שוקולד, שמן זית ועוד.
עלות כניסה לפסטיבל: 70 שקלים, כולל כוס לטעימות במתנה.

http://www.imj.org.il/Vision/indexH.asp?subject=18' target='_blank'>לאתר הפסטיבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully