אוכל בריא: ממרח שקדים

ההתחבטות הגדולה בימי בית ספר היא למעשה: מה לשים בכריך? מתכון בריא וטעים לממרח שקדים יכול לפתור את הבעיה

השבוע מתחילים מאות אלפי תלמידים את יומם הראשון בבית הספר ואיתם כמובן מתחילות הסאגות סביב הממרחים שימלאו את הכריכים שיקחו לבית הספר.

ההורים בדרך כלל מעדיפים ממרח בריא ואילו הילדים יברחו תמיד לכיוון משהו מתוק ונגיש יותר. כדי לא לסבך את הכריך יותר מדי ולנסות לתת מתכון למשהו שילדים לא יאכלו, כדאי לשמור בארסנל הכריכים משהו שהוא גם וגם - בריא ומתוק כמו ממרח שקדים. אם בא לכם לאכול את הממרח גם מחוץ לשעות פעילות הילדים, נסו אותו גם על פנקייק או קרקר.

ממרח שקדים על פרוסה (נמרוד סונדרס)
ממרח שקדים על פרוסת לחם עם בננות (צילום: נמרוד סונדרס)

חומרים:
200 גרם שקדים טריים (לא מומלחים)
1/2 1 כפות שמן צמחי
מים להשרייה
קורט מלח
1 כף דבש

אופן ההכנה:
1. משרים את השקדים ללילה בקערה עם מים (שומרים את המים).

2. לאחר ההשריה, קולפים את הקליפה. אם הקליפה לא יורדת בקלות, אפשר להעביר את השקדים למחבת עם מעט מים ולחמם מספר דקות.

3. מעבירים את השקדים לבלנדר, מוסיפים את השמן הצמחי והדבש ומתחילים לטחון. לאט לאט מוסיפים את מי ההשריה עד שמקבלים מרקם של ממרח (יכול לקחת כ-10 דקות).

4. הצעת הגשה - למרוח פרוסה עם ממרח שקדים, לפזר מעל שכבה של דבש ופרוסות בננה.


לבלוג של אולגה יסובסקי - אפונים

    קניות

    עבור לאתר המלא להורדת האפליקצייה
    חזור לאתר המותאם