וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים, יבשה

16.10.2011 / 14:30

5 יינות ישראלים חדשים יערכו היכרות עם המבקרים בפסטיבל היין שייתקיים באשדוד. אבי אפרתי לגם כדי להכין אתכם

פסטיבל היין ה-2 באשדוד יתקיים בפארק נחל לכיש השבוע בימים שני ושלישי, 17-18 באוקטובר. להלן סקירה של חמישה יינות חדשים שיוצגו בפסטיבל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבעות גופנה שרדונה גווצטרמינר 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבעות גופנה שרדונה גווצטרמינר 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של 83% ענבי שרדונה ו-17% ענבי גוורצטרמינר מכרמים באיזורים גבוהים (720 ו-820 מ' מעל פני הקרקע). היין שהופק מהשרדונה יושן שישה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. בתקופה זו שהה היין שהופק מהגוורצטרמינר במיכלי נירוסטה. לאחר מכן נוצר הבלנד. גוף מלא. צבע זהוב. כשר.

כמה? 109 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, קינוחים.

דבר המבקר: לא בלנד סטנדרטי. ענבי הגוורצטרמינר כאן הם בבחינת "התוספת שתופסת". הם מעניקים לשרדונה סיבוב ארומטי ופירותי נוסף, חמדמד ביותר. יין רענן, מאוזן ונעים להפליא. קצת יקר יחסית לתמורה, אבל מלא חן ושמחת חיים. כמו בדרך כלל ביקבי בוטיק קטנים בארץ, התמחור מעט גבוה מידי. בכל זאת, זה יין מוצלח במיוחד.

Value for money: שלוש מתוך חמש.

בשבע מילים: לבן לא סטנדרטי, ששווה לשים אליו לב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבעות הרודיון מחול הכרמים 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבעות הרודיון מחול הכרמים 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 60% ענבי קברנה סוביניון, 30% מרלו ו-10% פטי ורדו. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאי וצרפתי. היין לא סונן. צבע אדום ארגמני. גוף בינוני מלא.

כמה? 109 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות עגל, תבשילי עוף, פסטות.

דבר המבקר: יין טוב, שהיסוד הבולט ביותר בו הוא מידת העידון. להבדיל מיינות העץ האגרסיביים וממסכי הריבה העזים, כאן יש איזו רכות, שלא משפריצה את המורכבות אלא מאפשרת לה להיחשף על החיך בהדרגה.

Value for money: שלוש וחצי מתוך חמש.

בשלוש מילים: אדום עדין ראוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוריא גרנד ויטל 2008/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוריא גרנד ויטל 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% ענבי קברנה סוביניון, 20% שיראז ו-10% מרלו מכרמים בשיפולי הר מירון. שנתיים התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי וביקבוק ללא סינון. צבע אדום עמוק. גוף בינוני מלא.

כמה? 165 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי עוף ומנות בשר קלות. רוסטביף. פסטות.

דבר המבקר: לא יין רע, אבל גם לא יין עם אופי או ייחוד יוצא דופן כלשהו. נעים ללגום אותו עם מנות לא נורא חשובות, אבל ארוחות בשריות מושקעות יותר קשה לו לסחוב.

Value for money: שתיים וחצי מתוך חמש.

בארבע מילים: יין יומיומי בעלות יקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלכסנדר, אלכסנדר הגדול, אמרולו 2007/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלכסנדר, אלכסנדר הגדול, אמרולו 2007

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד מרובה זנים: 80% ענבי קברנה סוביניון, 7% פטי ורדו, 6% קברנה פרנק, 4% שיראז ו-3% גרנאש. הענבים מתייבשים חודשיים במחצלות, כדי להעלות את רמת הסוכר. 40 חודשי יישון בחביות עץ אלון חדשות וישנות. צבע אדום עמוק. גוף מלא. תווית היין עשויה מתכת יוקרתית, עם 2 מ"מ של זהב טהור.

כמה? 460 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות.

דבר המבקר: אם קראתם את השורות ממעל ברור לכם שמדובר ביין שהמילה גרנדיוזי קטנה עליו. כמו תמיד ביינות של אלכסנדר, הכל נוכח בגדול. המון ארומות והמון טעמים. זה יין מוצלח, שיהיה במיטבו בעוד מספר שנים, אבל אפשר בהחלט לתהות על קנקנו כבר עתה. ההשקעה העצומה בו ברורה, אבל התמורה שהוא מספק לא נותנת תחושה של יין גדול באמת.

Value for money: שלוש מתוך חמש.

בעשר מילים: יין טוב? כן. טוב מאד עד מצוין אפילו. גדול? לא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רקנאטי סירה ויונייה רזרב/מערכת וואלה!, צילום מסך

רקנאטי סירה ויונייה רזרב

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 97% ענבי סירה. 3% ויונייה. תשעה חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. ביקבוק ללא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס. צבע אדום סגול עמוק. גוף מלא.

כמה? 140 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות על בסיס בשר טלה. מנות ים – יבשה (Surf & Turf).

דבר המבקר: לסירה טוב יש תמיד שפיץ, תחושת תיבול עזה. מעט הויונייה מוסיף כאן ארומטיות. זה יין עשיר ומורכב שלא מפחד להתבטא ולהפגין אופי. זאת, להבדיל מהפסאודו אלגנטיות הסתמית משהו של יינות הקברנה סוביניון הטיפוסיים לתעשייה. אוהבי סירה, כלומר כאלו שהחיך שלהם מורגל בחריגה מהשטאנץ, ייהנו ממנו מאד. אחלה יין.

Value for money: ארבע וחצי מתוך חמש.

בשש מילים: עמק הרון זה כאן וטוב שכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully