וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: ישראלי מתעתע

9.11.2011 / 12:46

אבי אפרתי לוגם ארבעה יינות אדומים ישראלים חדשים - מיקבי כרמל, רמת הגולן וכרמי יוסף; ומוצא יין מצטיין אחד, חביב אחד ושני מאכזבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כרמי יוסף ברבדו מרלו 2009

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: 100% ענבי מרלו מכרמים הסמוכים ליקב. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, רובן צרפתיות. צבע אדום ארגמן. גוף מלא. באף עשבי תיבול ווניל.

כמה? 129 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות על בסיס עגל. פסטות ברטבים עשירים.
דבר המבקר: יין רך ועגול. גם הפעם, כמו בדרך כלל בכרמי יוסף - השימוש ברזי העולם החדש עושה טוב ליין. הוא אולי לא המקורי והמעניין בקטגוריה שלו, אבל הוא נעים ומהנה, גם אם מתומחר מעט יקר.

VALUE FOR MONEY: שלוש וחצי מתוך חמש.

בארבע מילים: קצת יקר אבל חביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כרמי יוסף ברבדו קברנה סוביניון 2009

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: 90% ענבי קברנה סוביניון ו-10% מרלו. ענבי הקברנה סוביניון מגיעים מכרם יחיד בן 12. שהה 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, צרפתיות ברובן. היין נעשה ללא סינון, בתהליכי הצללה ממושכים. צבע אדון עמוק. גוף מלא. באף פירות שחורים אינטנסיביים.

כמה? 129 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי בקר וסטייקים.

דבר המבקר: זה יין שמבטיח לא מעט באף, אבל מקיים הרבה פחות במפגש עם החיך. הוא מרגיש כמי שמתקשה להתפתח משמעותית. כשמגלגלים אותו שוב מקבלים אמנם את רשימת ה"איזמים" המצופה מיין קברנה של העולם החדש שעשוי בידיים אמונות, אבל זה יין שלא מצליח לנער מעצמו את הטאץ' הטכני ומתקשה לספק חוויית לגימה איכותית באמת.

VALUE FOR MONEY: שניים וחצי מתוך חמש.

בשבע מילים: גם לפרופסורים יכול לצאת לפעמים טוב פחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רמת הגולן, גמלא, סירה 2009

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: 100% ענבי סירה שגדלו בכרמי יקבי רמת הגולן. התיישנות של שנה בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פירות אדומים ושחורים ותבלינים. גוף בינוני. זוהי הפעם הראשונה שרמת הגולן מייצרים יין סירה ב"גמלא", סדרת הביניים של היקב.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: קבב, נקניקיות. מנות טלה מתובלות.

דבר המבקר: קודם כל, צריך לקדם בברכה את המצטרף החדש ל"גמלא", סדרת הביניים הראויה של יקבי רמת הגולן. ומשאמרנו את זה, נאלץ לציין שיין הסירה החדש לא כל כך מרשים. בשורה תחתונה: הוא ידידותי מידי. מקבילו המיתולוגי, קברנה סוביניון גמלא, הוא לרוב מופת ליין ביניים נגיש מצד אחד ואיכותי דיו מאידך. היין הזה יותר נגיש מאיכותי. חסרים לו המובחנות, האופי. אפשר ללגום אותו, כי איננו רע, אבל צריך לקוות שממשיכיו בשנים הבאות יהיו משמעותיים ממנו.

VALUE FOR MONEY: שלוש מתוך חמש.

בשתי מילים: ציפינו ליותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כרמל, הסדרה אזורית, פטיט סירה, Old Vines, הרי יהודה, 2008

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: 100% ענבי פטיט סירה מכרמים עם גפנים בוגרות מהרי יהודה. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. היין בוקבק בלא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד. לפיכך, הוא יכול לפתח משקע טבעי במהלך ההתיישנות בבקבוק. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, טבק, מוסקט ועור. גוף מלא.

כמה? 80 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים ברוטבי יין אדום, תבשילי קדירה, רוסטביף.

דבר המבקר: עונג ללגום את היין הזה, המהווה נדבך נוסף במהפכה ש"כרמל" מחוללים עם הסדרה האזורית. הטאנינים עוצמתיים אמנם, אבל היין מהנה להפליא כבר עכשיו. הוא אינטנסיבי, מתובל, מלא אופי ומספק תמורה נ-פ-ל-א-ה, לא פחות, למחירו. במחיר של קטגוריית הביניים, מקבלים כאן יין שעולה על הרבה מאוד יינות שתמחורם מגיע גם ל-120 שקלים. אין ספק שאם חושבים על יין איכותי ללגימת יומיום במחיר ביניים, זוהי אחת האופציות היותר מומלצות.

VALUE FOR MONEY: חמש מתוך חמש.

בחמש מילים: האזורית של כרמל ממשיכה להרשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully