וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניולה: מסעדת שף חדשה בתל אביב

23.11.2011 / 18:00

מסעדת שף עם שף לא מוכר היא עניין לא רגיל בתל אביב, אבל זה בדיוק מה שעשה קובי כץ במסעדת השף החדשה שלו, בניולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניולה. חדשה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך הביצה המקומית, בה כל מסעדה יוקרתית מתהדרת מהר בשף בעל שם, נדיר להתקל במסעדה המכוונת גבוה, ובה שפים אלמוניים יחסית. לפני מספר ימים הצטרפה למועדון המסעדות התל אביבי מסעדה יוקרתית שנפתחה להרצה תחת שם בניולה kitchen&bar.

המקום, מיזם משותף של המסעדנים קובי כץ ומיכה לוי לצד משקיעה נוספת, קרוי על שם עיר לווין לפריז. כץ (רוקה, קפה גופרמן, ננה בר) משמש כשף המסעדה, גדל בבניולה ומאז זוכר למקום חסד נעורים. הוא עלה ארצה בגיל 14 אולם חזר לצרפת לרכוש את השכלתו הקולינרית בקורדון בלו. מכאן לא מפתיע שהתפריט מבוסס בעיקר על המטבח הצרפתי עם נגיעות יפניות ומזרח תיכוניות.

כץ מספר כי בעבר הוא ושותפו לוי התגוררו באזור השרון ומדי פעם יצאו לבלות בערב בתל אביב. "מיכה ואני בני 40+ ונתקלנו בתופעה שאין הרבה אופציות לאנשים שרוצים לשתות דרינק ולאכול טוב, בצורה נקיה שלא לבני 20+. תמיד מעורבים בזה אלמנטים אחרים. לכן נולד הרעיון לפתוח מקום לקהל יעד בוגר יותר שרוצה לשבת בכיף ולאכול טוב".

הלוקיישן ברחוב השרון, כ-10 דקות הליכה מאזור רוטשילד, צמוד לרחוב הרכבת, נבחר לדברי כץ בעיקר בזכות היעדר שכנים, דבר המאפשר את הפעלת הבר עד השעות הקטנות של הלילה, חניון עם חניה בשפע, וקירבת עסקים שונים הפועלים באזור רחובות הרכבת ובגין.

בחלל המשופץ הושקעו קרוב ל-2 מיליון שקלים. העיצוב האינטימי כולל בר עץ קטן המצויד במגוון סוגי אלכוהול ויינות, משחקי תאורה בין כורסאות עור וכוורות יין מאחורי הבר.

בתפריט שיצר השף כץ מנות כגון: כנאפה גבינת עיזים וטלה (64 שקלים), שקדי עגל בציר מח עצמות, קרם ארטישוק ירושלמי ופטריות (67 שקלים), ריזוטו שרימפס קריסטל וצלופח בקרם יוזו, פרמזן ושומשום קלוי (88 שקלים), קדירת לחי פרה בתבלינים, עגבניות, רימונים, יין אדום וירקות אדמה (108 שקלים), צלעות ואוכף טלה בציר עם קרם ארטישוק ירושלמי ותפוחי אדמה (159 שקלים) ועוד.

כץ מעיד כי "מנעד המחירים רחב יחסית מתוך רצון לא להתקבע במשבצת של מסעדת יוקרה בלבד". כץ מודה כי מדובר בתקופה בה השניים מאמינים שאיכות ללא פשרות שהם מציעים היא שתבדל את המסעדה ממסעדות אחרות שלא מצליחות להתרומם. "אנחנו באמונה של ללכת עם זה עד הסוף, בסטנדרטים גבוהים החל מרמת האירוח, רמת העיצוב וכמובן באוכל ובמשקאות".


בניולה. רחוב השרון 14, תל-אביב. 03-6022813. לא כשר

שעות פתיחה: א'- שבת, 12:00-02:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully