וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: הקובה של דוד חביב

3.1.2012 / 8:52

המונה של קובי רובין עוצר בלב שכונת התקווה בדוכן של דוד חביב, וטועם קובה עיראקית ענקית ועדינה ב-12 שקלים

הקובה של חביב. קובי רובין
חמוצים בין הפלחים. קובה/קובי רובין

כבר בשנות החמישים, אז עלתה לארץ מעיראק האהובה משפחת חביב ובראשם סבא יוסף, היו בני המשפחה עמלים על האכלת תושבי איזור מגוריהם. בתחילה היו מבשלים לתושבי המעברה באור יהודה ולאחר שדרוג מדהים, עברו לשכונת התקווה בפאתי תל אביב.

במסעדה הקטנה של המשפחה הוגשו בעיקר בשר על האש וסיחים לרוב, כשלפני 25 שנים התחולל שינוי משמעותי על ידי דוד, אחד מבני הדודים. הוא החליט ברוב חוכמתו, שלא להתעלם מהמטבח העיראקי המעולה שיש למשפחה להציע. הוא החל להוציא מטעמים, ביניהם, כמעט את כל סוגי הקובות שאפשר לאכול בצורה זריזה.


מאז ועד היום, אפשר למצוא בדוכן, מבחר לא מבוטל של קובות מטוגנות בגדלים שונים, ובמחירים מצחיקים (3 שקלים לקטן, 6 שקלים לגדול, 12 לקובה אורז). בנוסף, בתוככי הכוך, עומד סיר גדול מאוד, ומתוכו דולים קובות מבושלות (12 שקלים לאחת). על המלאכה מופקדים הנכדים יוסי, מירב ושני, ובקיצור כל המשפחה בעסק, עם כל המורכבות שבדבר, אבל מה זה מעניין, העיקר התוצאה.

בסיר מתבשלות קובות לרוב וממנו תוכלו לדגום קובה בשר ענקית וצהובה, לא מתובלת יתר על המידה, למען תתאים את עצמה לחך של כולם. את הקובה יחתכו לכם לשמונה ויוסיפו בין החלקים סלט ירקות חמוץ וטעים עם הרבה עמבה (במקרה של המונה). הזדמנות נהדרת לאכול אוכל לא מטוגן , ויוסי - תביא כבר אריסה זה יעלה את הטעם עוד יותר.


דוד חביב. רחוב נוריאל על פינת המבשר בתוך שוק הבשר, שכונת התקווה תל אביב03-6870743. כשר בשרי רבנות בד''צ

שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-19:00, ו' 08:00-שעה לפני כניסת שבת




לכל המדורים של אוכל רחוב
מתכונים לאוכל עיראקי

הקובה של חביב. קובי רובין
הקובה של חביב/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully