וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: דג-עיג'ה במבשרת ציון

17.1.2012 / 16:30

המונה טועם שם גז ועולה לכיוון ירושלים כדי לאכול את מנת הדג המקורית ביקום ובמבשרת ציון: דג-עיג'ה בפיתה

עיג'ה דג בפלאפל המרכז במבשרת. קובי רובין
עיג'ה דג בפלאפל המרכז במבשרת/קובי רובין

עובדה עצובה היא שהיום לא קיימות הרבה אפשרויות ליהנות מדג במחיר הגון, אלא אם כן הוא בא בתוך קופסת שימורים, או באירוע משפחתי. משרד הבריאות עסוק בימים אלו בלהזכיר לנו לאכול נכון, בזמן שמשרד האוצר עסוק בלקחת את מה שלא מגיע לו וליקר את הכל על הדרך, והתוצאה היא פילה דג במסעדה שיכול לעלות לכם גם יותר מ-100 שקלים לחתיכה של פחות מקילו.

ולפעמים בכל זאת הגוף משדר צורך מינרלי, כזה שאפשר למצוא רק בדגים, ואין אירוע משפחתי שנראה באופק, וקופסת הטונה לא קורצת מהארון. זה הזמן לקחת את המונית ולעלות לירושלים.

בדרך, תצטרכו להתגבר על תל אביבים מפונקים עם הרעלת הרים קלה, שמחפשים לעבור את הדרך כמה שיותר מהר, במיוחד אחרי העלייה של הקסטל כשתמיד יש אידיוט ברכב ליסינג 1600 סמ''ק שמדמיין שיש לו רכב ספורט ועולה בצד שמאל בקיק דאון על 90 קמ''ש. (נסחפתי, או שכולנו נתקענו אחרי אותו אידיוט?)

בקצה העלייה תמצאו הר שמאוכלס מצד אחד בכורדים ובשני צפון אפריקאים, שלפרקים היו נפגשים על הגשר והולכים מכות. אחרי המכות היו נשיקות ודג בפיתה.

פלאפל המרכז במבשרת ציון, הוא מקום משפחתי שמנוהל על ידי אבא דוד, אמא תיקי והבן אפי (שכבר שנה וחצי מקבל הדרכה צמודה מאבא). אמא תיקי הגאונה לקחה את העיג'ה (חביתת ירק), ובחוכמה רבה עטפה איתה פילה דג מרלוזה, ואיזה ציפוי זה יצא - מלא כל טוב עם הפתעה במרכז, קריספי בחוץ וחם מבפנים, חוכמת בישול החלקים הכי פשוטים למאכל - יותר מראוי לעצירה.

את העיג'ה-דג (20 שקלים) חותכים לחתיכות ומכניסים לפיתה, מומלץ להוסיף הרבה לימון מוחמץ ונהדר, יחד עם מגוון סלטים טריים, עגבניות שרי עם בצל סלט ירוק דק וחמוץ, כרוב סגול, סלק, פרוסות בצל עם סומק, חתיכות קטנות של קישואים מטוגנים ןחצילים עם סלט חמוץ. אפי הוא האחראי לפלט את הדגים כמה פעמים (כי כשאוכלים דג תמיד קצת מפחדים) ובתאבון.

רח' מצפה הבירה 1 מבשרת ציון. כשר בשרי. 02-5336471
א-ה 0900-2100
ו 0900-שעה לפני כניסת שבת (רק אוכל ביתי של אמא תיקי)

עוד דברים טובים בפיתה:
פטאייר בכפר פורדיס
פלאפל 5 שקל בחולון
חביתת ירק בקרית אריה

עיג'ה דג בפלאפל המרכז במבשרת. קובי רובין
עיג'ה דג בפלאפל המרכז במבשרת/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully