וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: היינות המומלצים לפסח

2.4.2012 / 11:34

אבי אפרתי לגם עשרות יינות ישראליים ובחר את מומלצי וואלה! אוכל לחג הפסח, בהם יינות החל מ-63 שקלים

רשימת היינות המומלצים של וואלה! אוכל לפסח 2012 מורכבת מיינות ישראליים בלבד שיצאו לשוק בחודשים האחרונים. יש ברשימה הזאת הרבה מאד יינות טובים עד מעולים, שטווח מחיריהם רחב (מ-63 ועד 380 שקלים). בכל אחת מהקטגוריות מסודרים היינות בסדר עולה, מן הקל אל הכבד, על בסיס מחיריהם. ברשימה הזו תוכלו למצוא את המומלצים שלנו לליל הסדר, לארוחות, לטיולים ולפיקניקים במהלך החג וגם לאחריו. אלו יינות שמשקפים את פניה היפים של תעשיית היין המקומית, ההולכת ומתפתחת לנגד עינינו.

שימו לב: המחירים המצוינים כאן הינם המחירים המומלצים לצרכן על ידי היקבים. לקראת פסח נמכרים רבים מהיינות במחירים מוזלים. זה בהחלט הזמן לרכוש יינות גם לחודשים שלאחר החג, בתנאי שתוכלו לאחסנם בתנאים הולמים.

חג שמח ולחיים!


עוד דברים שכדאי לדעת לקראת החג:
פסח בוואלה! אוכל - סיקור מיוחד
יינות אדומים מומלצים עד 90 שקלים
יינות אדומים מומלצים במחיר 90-140 שקלים
ארוחה משפחתית: מבצע קומפוט
מתכונים לפסח: אביב משה מבשל גורמה ביתי
מתנות לפסח - האופציות המקוריות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפו, שרדונה. אלגנטי ונטול חנופה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבנים:

רמת הגולן, ירדן גרווצטרמינר 2011
הארומטי הישראלי היותר חביב של הזמן האחרון. לבן חצי יבש צוהל, לא מתקתק מידי כרבים ממקביליו בתעשייה. גוף בינוני, חן רב ואפילו אופי. אפריטיף חמוד ובן לווייה סימפטי למנות מתובלות ו/או אוריינטליות בארוחת החג. 63 שקלים.


ויתקין, מסע ישראלי לבן 2011
נטול יומרות מחד; מפתיע במורכבות ובאופי שלו, יחסית למחיר, מאידך. בלנד של ויונייה, פרנץ' קולומבארד וגוורצטרמינר, עם גוף קל נוטה לבינוני. פירותי ומתובל מאד. מתאים מאין כמותו למנות עוף ודגים בליל הסדר ואחלה אופציה לפיקניקים בימי החג שאחריו. 65 שקלים.


יפו, שרדונה 2011
שרדונה אלגנטי ואיכותי של יקב הבוטיק יפו, ממושב נווה מיכאל בעמק האלה. עשיר ומורכב יחסית, אלגנטי ונטול חנופה. אופציה ראויה בהחלט למנות עוף ודגים. 85 שקלים.


כרמי יוסף, ברבדו שרדונה 2011
גם הפעם, כבכל שנה, מיטיבים הייננים בן עמי ברבדו ועודד שוסיוב לבטא את הצפונות הגלומות בשרדונה, עם יין פירותי, חמאתי ומאוזן היטב. גוף בינוני נוטה למלא, אשכולית ופירות טרופיים. מיינות השרדונה היותר טובים של התעשייה. זכה לאחרונה במדליית ארד בתחרות Chardonay du-monde בצרפת. מומלץ לארוחה עם עיקרית מן הים. 92 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גליל אלון 2009. תמורה לא פחות ממרהיבה למחירו המתון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדומים עד 100 שקלים

דלתון, פטיט סירה 2010
יין עגול, ידידותי ונגיש גם לבעלי חיך מנוסה פחות, שלא מוותר על טוויסט עוקצני מעט. תכונות אלו הופכות אותו רלוונטי לארוחות חג מרובות משתתפים. פטיט סירה חינני. תמורה טובה מאד לכסף. 68 שקלים.


הרי גליל, גליל אלון 2009
בלנד המספק תמורה לא פחות ממרהיבה למחירו המתון. קברנה סוביניון וסירה, עם מעט קברנה פרנק ופטי ורדו, חוברים כאן ליין מתובל ועוקצני מחד, רך ועשיר מאידך. יין אידאלי למשימה מכל סוג: מפיקניק, דרך מנגל ועד מנות בשר מחייבות בארוחת החג. 70 שקלים.


פסגות, מרלו 2009
מחפשים יין איכותי ומתגמל שלא מנסה לבעוט, לא מתיימר ללוות סטייק טיבון מדמם או להמציא את הגלגל; וכל זאת במחיר שפוי? מצאתם. לא כל אדום מקומי צריך להיות בלנד בורדולזי רב עוצמה. לפעמים לא בושה ליהנות ממרלו עגלגל, שמרני ולא מאתגר אבל אלגנטי ומוצלח במיוחד. 75 שקלים.


כרמל, הסדרה האיזורית, קריניאן זכרון יעקב 2008
תחיית הקריניאן המתרחשת כאן בשנים האחרונות היא תהליך מלבב מאין כמותו. כבדרך כלל, מספקים יינות הסדרה האיזורית של יקבי כרמל תמורה משובחת לכסף. בקריניאן הנוכחי יש נדיבות ועומק לצד גיבוש ואופי. הוא נעים ללגימה וחף מכוחנות. למנות בשר מתובלות ולצלעות טלה על המנגל. 80 שקלים.


ברקן, אסמבלאז' איתן 2008
מסמני מהפיכת האיכות המתחילה להתחולל ביקבי ברקן. התיבול והאופי של השיראז, חוברת כאן לרכות של המרלו ליצירת יין לא פחות ממקסים: מלא נוכחות, מאוזן, אלגנטי ועשוי היטב. יחזיק בהצלחה ובקלות כל ארוחת בשרים מושקעת. המון יין ביחסית מעט כסף. 89 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרמל, Limited Edition 2008. מהיינות היותר טובים שנוצרו כאן בשנים האחרונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדומים מעל 100 שקלים

ויתקין, קריניאן 2009 OLD VINES
קריניאן שכולו אופי. מרוכז, מורכב, עשיר, מלא עוצמה אבל לא שתלטן. משתהה ממושכות בחיך. מלווה נהדר לאוכל. ללא הספק השווה ביותר בקבוצת המחיר שלו. 105 שקלים.


יתיר, פטי ורדו 2008
המופע הראשון של פטי ורדו כיין זני ביקב יתיר. יין יוצא מן הכלל. מורכב ועמוק אבל לא דחוס מידי. אלגנטי, מותיר אחריו שובל טעמים נהדר בחיך גם בסיום. תענוג. 140 שקלים.


רקנאטי, הסדרה הים תיכונית, קריניאן רזרב 2010 – יין פרא
"יין פרא" החדש מהסדרה הים תיכונית רקנאטי מהווה את שיאה של המהפיכה המבורכת המתרחשת בשנתיים האחרונות ביקב. יין מרוכז מאד, מתובל ונוכח ועם זאת מאופק דיו ולא שתלטן כלל. בחיך מתגלה יין לא פחות מנפלא. האיפוק שלו מאפשר לו להשתדך לכל ארוחה מורכבת. הסגנון המורכב ועם זאת המאופק מאפיין גם את שני היינות האחרים בסדרה הים תיכונית: "סירה - ויונייה רזרב 2010" ו"פטיט סירה – זינפנדל רזרב 2010", המומלצים מאד בחום אף הם. 140 שקלים.


כרמל, Limited Edition 2008
בלנד המורכב מכל זני הענבים של יינות בורדו (קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, פטי ורדו ומלבק) שעשוי ברוח המסורתית של "העולם הישן" והטוב. עמוק, מורכב, עשיר ועוצמתי. מהיינות היותר טובים שנוצרו כאן בשנים האחרונות. לא היין הרלוונטי לארוחת חג רבת לוגמים, בעיקר מחמת מחירו, אבל לארוחה מצומצמת יותר, בהמשך החג, הוא יספק את הסחורה המרשימה בגדול. בהחלט יין גדול. 260 שקלים.


רמת הגולן, ירדן רום 2008
יין הדגל של יקבי רמת הגולן השנה, המופק בפעם השלישית, הוא פרי שיתוף פעולה בין היינן הראשי של היקב, ויקטור שונפלד, לייננית הבינלאומית זלמה לונג. בלנד של סירה, מרלו וקברנה סוביניון המייצג בהצלחה את האקסקלוסיביות במובניה הטובים והעמוקים.

"רום" הנוכחי מוצלח לטעמי מקודמו מהשנה שעברה. זהו יין עשיר ואלגנטי במיוחד שישמח לוגמים שהפרוטה מצויה בכיסם. 380 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully