וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלמית: דוכן האוכל החדש של אביב משה

23.4.2012 / 8:30

השף אביב משה פותח השבוע את דוכן הרחוב "ירושלמית" שהולך להיות הדבר הבא בתחום האוכל , ויחזיר אתכם לטעמים של אמא

ירושלמית. יותם רונן
הכל בפיתה גורמה/יותם רונן

בעשור הקודם היו אלו מסעדות השף שהכתיבו את הטון הקולינרי. לעומתן, הפכו בשנים האחרונות, אחיותיהן הפחות מחייבות, לשגורות ואהובות בפי הסועד הגרגרן. כך גם דוכני רחוב שהיו בעבר זולים ופשוטים הפכו בשנים האחרונות למובילי מגמות. אליהם יצטרף השבוע אביב משה, שף מסעדת מסה, שפותח את "ירושלמית", דוכן אוכל רחוב חדש.

אביב משה,38, מצעיד את מסעדת מסה ב-6 השנים מאז הקמתה ומזוהה עם בישול לעשירון העליון, אנשי עסקים וחברי כנסת. אך כמי שנולד וגדל בשכונת הקטמונים בירושלים, מצליח בד בבד השף לשמור על תדמית נגישה ושובבה, של מי שמדבר בגובה העיניים ומחובר לחלוטין לעברו הירושלמי. את פסיפס ילדותו בירושלים המורכב מתבשיליה של אמו שושנה, יחד עם הריחות והטעמים של שוק מחנה יהודה, הוא מביא ארוז בתוך פיתה בירושלמית, מקום חדש שנפתח השבוע.

הגשת המנות בתוך פיתה, גוררת השוואה בלתי נמנעת לשף מפורסם אחר שפתח דוכן רחוב של פיתות לפני כשנה, אייל שני. משה מספר בהקשר זה כי הרעיון לאוכל בפיתה נולד עוד בשנת 2009, לפני אייל שני. "ואז אייל פתח והנמכתי את הציפיות", אומר השף. לאחר תקופת צינון, משה ושותפיו רונן מיילי (מבעלי החתול והכלב) ונדב שצר (גלינה, גוסיפ) החליטו שהגיע הזמן ללכת על זה.

מלך השוק. מגד גוזני
הכי עממי שיש. אביב משה/מגד גוזני

החלל הפנימי של המקום מכיל בתוכו רק דלפק ארוך, בו מבוצעות ההזמנות, וממנו אוספים הלקוחות את המנות אל מקומות הישיבה שבחוץ. עיצוב החלל מדגיש את אופיו הביתי והעדתי של האוכל עם מספר צלחות על הקירות כמו גם מוזיקה ערבית ומרוקאית שתתנגן ברקע.

למרות שגם במסה ישנן אינטרפרטציות רבות לאוכל רחוב כמו חריימה או שווארמה, הצצה בתפריט מגלה כי באופן מובהק הגורמה מפנה את מקומו לאוכל ביתי וכשר שמשה מגדיר כ"אוכל של אימא בתוך פיתה". השפים האחראים למתכונים הם משה ואמו. מנות רבות משויכות באופן בלעדי למתכוניה של אמו כמו קציצות, צלי של שבת, טבית, וחריימה. בנוסף, חלק בתפריט יהיה מוקדש לפלנצ'ה, עליה יכינו את המעורב הירושלמי, אחת ממנות הדגל של המקום, כמו גם קבבים וכבדי עוף, כולם לפי מתכונים של משה.

כל המנות יוגשו בתוך פיתות בעבודת יד הנאפות במקום או לחילופין בקונספט "צלפיתה", מנה בצלחת על מצע פיתה הפרושה על הצלחת. עוד במקום גם סלטי בית כמו בישבש אבוקדו וסלט של ירקות גריל. המחירים ינועו בין 24-36 שקלים, למעט במקרים בהם השף יחליט על מנת ספיישל משוגעת במיוחד או לחילופין אם תהיה קפיצה משמעותית במחירי הבשר. משה מדגיש כי הוא "לא מוכר גורמה בפיתה, כי זה עדיין אוכל רחוב, לא צריך לגרזן אנשים". למי שמוטרד מגודל המנה הוא מבטיח כי מדובר במנות משביעות. לצד האוכל תוגש רק שתיה קלה אבל מי שצמא למשהו קטן לגרון, יוכל לטעום מפינוקים קטנים שיחולקו כמו וודקה מסטיק, פיתוח של משה.

המקום ייפתח במהלך השבוע הרצה פנימית, וייפתח לקהל הרחב רשמית ביום ראשון הקרוב, 29 לאפריל.

ירושלמית. רחוב דיזנגוף 302, תל אביב. טלפון כרגע אין. כשר בלי תעודה.

שעות פתיחה: א'-שבת 12:00-אחרון הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully