וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: פסטה בסטה

8.5.2012 / 14:40

המונית של קובי רובין מגיעה למרכז שוק מחנה יהודה בירושלים, כדי למצוא דוכן פסטה אחד שהבין שלא צריך לעשוק כדי להרוויח

פסטה בסטה. קובי רובין
פסטה בסטה בשוק מחנה יהודה/קובי רובין

שוק מחנה יהודה בירושלים, מאכלס ברובו מוכרים מהמוצא הכורדי המכובד. אבל לרוע המזל רוב תושביה הכורדים של ירושלים נמנעים מלפקוד את מסעדות השוק עקב מהפכת מתיחת הפנים לפני מספר שנים שהפכה את השוק ליקר יותר. היום אפשר למצוא שם גם מוכרים כאילו ממולחים, שמנסים ומצליחים למכור קילו חלבה ב-100 שקלים, שהפך את שוק מחנה יהודה לנגוע במהפכת ה'מגניב יקר' שעוברת עלינו.

כך נדמה שהמוטו שנמצא מול עיני הסוחרים החדשים הוא: "בואו נצא במחולות ונמכור לכם את המגניבות עד ריק, ואתם תחייכו כי החלטנו שטוב לכם ככה." אני מנסה להבין ממתי אכילה לשובע הפכה לחוויה מתומחרת גבוה מדי, עם בישול מסובך מדי של מאכלי עוני המוגשים בקופסאות שימורים? ושלא תטעו, כי גם אני מוכן פעם בשנה להוציא יותר מדי על מעט מדי.

ולעניינינו. חיים ושיר הם זוג חברים, השותפים לעסק הכי מפתיע וזול (יחסית) באמצע שוק מחנה יהודה. פסטה בסטה הוא יהלום קטן של גאונות וחסכנות, בלי יומרה בכלל, ובו שרפרפים ושולחנות קטנים. רוב הרעבים באים, עוקצים והולכים אבל ישנה אפשרות גם למלא בקבוק יין (35 שקלים לבקבוק, 25 למילוי חוזר) ולאכול בניחותא.

השניים הביאו מכונת פסטה אוטומטית, ובה מכינים כל יום בצק מקמח דורום או מחיטה מלאה. אבל אתם יודעים, לחיטה מלאה יש טעם של, חיטה מלאה. מדהים לראות שבעיר הגדולה רק מסעדות יוקרתיות עושות אותו דבר אבל גובות פי שלוש בדרך כלל. אבל אל דאגה, פסטה בסטה בדרכה לשבור את המחירים ואמורה לשלוח יד לסניף בשוק הכרמל שבתל אביב.

מנת פסטה של פטוצ'יני או פנה עולה 19 שקלים. אין הרבה אופציות, וישנה בחירה של ארבע סוגי רטבים: עגבניות, אלי אוליו, חמאה ופרמזן או שמנת ועגבניות שאמורה ויכולה להשביע את מאה הקילוגרמים שלי.

אחרי הביס הראשון מהמנה התחלתי להרגיש ולזכור את המקרים שפשוט גנבו לי מהכיס. הסיבה היא שהפסטה של חיים ושיר לא פחות טובה מאף פסטה רוזה שאכלתי עד היום. אחרי כל ביס חיכיתי לטוויסט השלילי, אבל לא היה. הפטוצ'יני היה דק ומדויק והרוטב נהדר בפשטותו. לא מסובך, פשוט טעים ומשביע.

חיוך עולה על הפנים, אני אוכל מצלחת אמיתית עם כלים אמיתיים מול שולחן, הסתכלתי על המפתחות של המונית, המפתחות לא האמינו. באמצע אחד השווקים הכי מדהימים ביופיים ושילמתי רק 19 שקלים, ולתדהמת העשוקים, להזכירכם, בעיר הגדולה יש תוספת תשלום על גבינה בתוך או מחוץ למנה, אין תוספת מחיר על גבינת הפרמזן, גרד לך באהבה על המנה כמות ותהנה.

כמובן שהמקום מציע מנות פסטה יותר משמעותיות, עם כל התוספות בתוספת תשלום, אבל עדיין מדובר במחירים מצחיקים לעומת העושקים האחרים. בנוסף לפסטה אפשר למצוא גם סלט ירוק במחיר מפתיע של 15 שקלים או מרקי עגבניות או עדשים עם לחמניה טעימה.

את קופסאות השימורים היחידות מקבלים עם מילויים מתוקים, למי שחייב להגניב את עצמו בקינוח.


פסטה בסטה. שוק מחנה יהודה, ירושלים. 054-2205143/ 050-8819018. כשר חלבי

שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-24:00, ו' 11:00 עד שעה לפני כניסת שבת



לכל המדורים של אוכל רחוב

פסטה בסטה. קובי רובין
פסטה בסטה/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • פסטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully