וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנדים: כל להיטי הקייטרינג לעונת החתונות

12.5.2012 / 9:40

מנות בהשראת שוק לוינסקי, פחות אורחים, כלים שניתן למחזר וטאפאסים בקבלת הפנים. כל הטרנדים של שוק החתונות לשנה הקרובה

עונת החתונות כבר כאן. ושנייה לפני שכוסות מתחילות להישבר והצלחה של אירועים תקום ותיפול על האוכל לבדו, חברות הקייטרינג המובילות מספרות על הטרנדים החדשים באוכל לקיץ 2012.

מה שבטוח, גם השנה האוכל ימשיך להיות במרכז העניינים ויגדיר את אופיו של האירוע כולו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טונה אדומה אצל מגי ותולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגי ותולי

קייטרינג ותיק שהוקם בשנת 1990. בתחילת דרכו התמחה באירועים אסקלוסיביים ועם השנים החל לפנות לקהלי יעד נרחבים ולעשות אירועים גדולים. בשנים האחרונות מתמקד באוכל אוריינטלי לצד המטבח הצרפתי והקליפורני. קהל היעד הוא אוכלוסיות אמידות והתמחור בהתאם, גבוה.

אוכל רחוב עם ירידה לפרטים: השנה השוק הולך אל הקצוות ומתרחק מהמיינסטרים. מצד אחד אוכל יוקרתי עם ירידה לפרטים כמו שימוש במלחים מיוחדים כמו מלח שחור שמחליף את המלח הרגיל; שומשום אדום; שמני זית בטעמים שונים כמו שמן עגבניות, המותאמים למנות. מצד שני, אוכל רחוב הפך פופולרי. חתונה יוקרתית ומוקפדת במיוחד יכולה לערוך אפטר פארטי שבו מוגשת אך ורק שווארמה.

חומרים מוכרים בצורות חדשות: שימוש בחומרי גלם שגרתיים עם נגיעות מהבישול המולקולרי: מנה אחרונה של מוס בזיליקום; שילובים של ירקות מיוחדים כמו בייבי גזר במנה שנקראת ערוגת גזר; אנטיפסטי הכולל תפוז.

אירועים ואוכל לפי צבעים: ביקוש למסיבת רווקות או חתונה שכל השולחן יהיה בצבע אחיד. רק מנות ורודות או רק מנות כתומות.

טאפאס בקבלת פנים: במקום חטיפים מסתובבים, מכינים פרונטלית כעשרה טאפאסים שונים. נושא הנותן מקום גם לשף וגם לפרזנטציה וכן מבחר גדול יותר ללקוח.

מגי ותולי. 09-7449996. כשר

קייטרינג רן שמואלי

הקייטרינג של השף רן שמואלי ואשתו זהר מתמקד באירועים קטנים ועד 500 איש. התפריטים נבנים במיוחד לכל אירוע ומותאמים אישית לכל לקוח. הבישול נעשה בעיקר בז'אנר ים תיכוני ומטבח מקומי עכשווי. קהל היעד אמיד והתמחור יקר.

אוכל פשוט: כמו אצל מגי ותולי גם כאן מרגישים שהדגש הוא חומרי גלם טובים ואוכל פשוט. יש עייפות מצטברת מאוכל מתוחכם וכבד מדי ולכן יש הרבה מנות עם מיעוט מרכיבים או לחילופין אוכל אתני ועממי, שעשוי מחומרים איכותיים.

האוכל במרכז: השנה, יותר מאשר בשנים קודמות, מבקשים בעלי השמחה לשים את הדגש העיקרי בחתונה על התפריט והקולינריה, כשהאוכל במרכז וכל השאר נע מסביבו.

הרבה מנות בגודל בינוני: גם אצל רן שמואלי הקטינו את צלחות הענק למנות לא גדולות, אבל מגוונות, כך שמתאפשר לטעום הרבה דברים.

ירקות עונתיים: נטייה להשתמש בירקות משווקי האיכרים. כמו במגי ותולי גם כאן יש שימוש בירקות מיוחדים כמו גזרים צבעוניים, כמו גם סוגי שונים של תפוחי אדמה וירקות שורש והכל על בסיס עונתי: בחודש מאי למשל יש פול ירוק, שום ירוק ושקדים ירוקים. כמו כן ישנה חזרה לירקות 'פשוטים' יותר כמו כרוב וכרובית, השפעה שהגיעה ממטבחו של אייל שני.

קייטרינג רן שמואלי. 03-7552674. ניתן להזמין אירועים כשרים ולא כשרים

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קייטרינג מעשייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קייטרינג מעשייה

קייטרינג בניצוחו של השף חיים סבג שהוקם לפני כ-8 שנים ומתמקד בעיקר במנות איטלקיות, צרפתיות ויווניות. האירועים מותאמים לאופי הקהל. הקייטרינג פונה לקהלים רחבים בתמחור בינוני.

קונספט אירועי השוק: ביקוש גובר למנות בסגנון שוק ואוכל רחוב כמו שווארמה טלה או סינייה בשר עם מנגולד, עגבניות וגרגירי חומוס. גם אירוע שוק חלבי מבוקש יחסית וכולל מנות בורקס מעלי פילאס מוגש בנייר חום, או פוקצ'ה עם גרגירי חומוס. הדבר מתבטא גם במנות אחרונות: קפה שחור ותה צמחים מבושל על גריל פחמים בכוסות תה מרוקאיות לצד גושי חלבה, הפכו מבוקשים מאוד.

התאמת האוכל למיקום: דגש על ראייה כוללת של האירוע, חיבור בין האוכל למקום שבו מתרחש. כך, למשל באירועי צהריים שמתרחשים ליד הים, נבחר אוכל קליל. לעיתים נמנעים מלהגיש יין אדום כבד ומתמקדים בבירות בוטיק ממבשלות מקומיות ויינות לבנים ומבעבעים.

אירועים חלביים: הביקוש לאוכל קל בעיקר בשיא עונת הקיץ, יצר דרישה לאוכל חלבי קליל. אולם במקום פשטידות וסלמון נכנסו מנות עדכניות של פסטות בעבודת יד, דגי ים טריים וגבינות בוטיק עם לחמי שאור.

בישול מול הסועדים: אירועי המזנונים הישנים מתחלפים לדוכנים שבהם הבישול נעשה יותר ויותר לעיני האורח.

אוכל ברמת מסעדה: כפי שנאמר בקייטרינג רן שמואלי גם כאן חשים כי העלייה המתמדת בתרבות הקולינרית בישראל והעובדה שיותר אנשים אוכלים במסעדות, בונה ציפייה לאירועים שיתקרבו למסעדנות באיכות חומרי הגלם ובדיוק בביצוע.

חזרה אל המקורות: דרישה לאוכל שורשי, מובחן, בעל זהות ולא תערובת של מטבחים. מחד ביקוש לבשר טלה ופריקי ולחלופין, ומאידך למנות כמו דג מלוח וחזרת.

טכניקות מולקולריות: שילוב הולך וגדל של טכניקות מולקלוריות, שמייצרות מרקמים מפתיעים וטעמים מרוכזים.

שינויים באופן ההגשה: במקום המזנון הסטנדרטי יש ביקוש לארוחת טעימות מרובת מנות או ארוחות הפיקניק, שמתאימות למרחבים פתוחים וכוללות בראנצ'ים של בוקר, סלסלות עם מאפים, צנצנות ומפות משובצות. את ההגשה הקלאסית מחליף גם קונספט של ארוחות שרינג בהן מוגש אוכל מסורתי למרכז השולחן.

מעשייה. 04-9895792, 052-7366898.כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקומה הרביעית/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקומה הרביעית

לופט אירועים אורבני באזור התחנה המרכזית בתל אביב בבעלות קבוצת קפה נואר של המסעדן רפי באדר (קפה נואר, מונטנגרו, סבסטיאן). הקייטרינג במקום הוא מטבח שף השואב לא מעט השראה ממסעדות הקבוצה. קהל היעד מגוון וטווח המחירים בינוני.

אוכל עדתי: מגמה הגוברת בקרב הלקוחות שמאסו בניסויים קולינריים באירועים. בין השאר יש ביקוש לבופה עיראקי עם לאפות הנאפות במקום, עמבה, ביצים, חצילים או למזנון בסגנון מרוקאי עם קוסקוס דגים.

מנות דליקטסן: יש דרישה הולכת וגוברת למוצרי מעדנייה, נקניקים, דגים מיושנים, ירקות מוחמצים תוצרת הבית, לחמים שנאפים במקום וסלטים. בנוסף קיים גם מזנון עם קונספט של חומרי גלם משוק לוינסקי.

צורות הגשה: בהשראה ממטבחים שונים בארץ ובעולם ומטרנד מסעדות השוק מוגשות שלל מנות בצורות מקוריות כמו צ'יפס עטוף נייר עיתון, מנות המגיעות בתוך נייר מקרטון ועוד.

חזרה לפשטות: בדומה לשאר המקומות שצוינו בכתבה גם כאן חשים רצון להימנע משואו. יש דרישה לחתונות אינטימיות בדגש על הפרטים הקטנים. כך הפכו פופולריים אירועים אינטימיים של 100 איש שאינם בהכרח זולים יותר, כשהאיכות מחליפה את הראווה. כמו כן יש ביקוש לחתונות צהריים המשלבות בראנץ' שישי במחירים נוחים יותר מאירועי הערב.

הקומה הרביעית. רחוב החרש 8, תל אביב. 03-6888554 . כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פודארט לילך/מערכת וואלה!, צילום מסך

פודארט לילך

קייטרינג ותיק שנוהל בעבר על ידי שפים ידועים כמו ירון קסטנבוים ועומר מילר. הקייטרינג עבר לפני מעל לשנה לידיה של השפית הצעירה לילך גרמן ושינה שמו לפודארט לילך, מה שעשה גם מתיחת פנים למותג. קהל היעד ורסטילי, וגם האוכל משתנה לפי דרישות הלקוח. טווח המחירים בינוני.

קלילות: דחיקה הצדה של ארוחת הערב המלאה והכבדה לאירועים קלילים יותר, המתבטאים לא רק בסוג האוכל, אלא בנוכחות מצומצמת של מלצרים ושירות ואוכל פחות פורמלי. גם פה חשים כי ההגשה וסגנון האוכל מתמקדת בחומרים מקומיים עונתיים.

מנות רטרו: קאמבק של מנות ותיקות עם פרשנות חדשה כמו טירמיסו פירות יער עם קרם מסקרפונה וצמר גפן מתוק; סלט ניסואז עם טונה אדומה טרייה צרובה.

שוק לוינסקי: כמו בקומה הרביעית גם פה יש תחייה מחודשת לשוק התל אביבי השוקק. מאפה פילו, בורקס מנגולד עם גבינת תום עזים עם שומשום וקצח, כבד קצוץ, דגים וירקות כבושים, גבינות בוטיק, מאפים ולחמים שנאפים במקום .

פודארט לילך. 03-6057566. לא כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully