וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועות בפתח: יינות מומלצים לשבועות

21.5.2012 / 18:31

לרגל חג הגבינות המתקרב, אבי אפרתי לוגם מבחר יינות מקומיים ומיובאים, מכל הסוגים כדי שתדעו מה להתאים לגבינה שלכם. היכונו לחגיגה לבנה לשבועות

בטעימה הנוכחית תמצאו את טובי היינות הלבנים המקומיים שיצאו בחודשים האחרונים לחנויות, לצד חיזוק בדמותם של נציגים מצטיינים ליינות לבנים מחו"ל. יש כאן לבנים מכל הסוגים: יבשים וחצי יבשים; זניים ויינות בלנד; יינות "עולם חדש" ו"עולם ישן". קלאסיקות מקומיות בסיסיות, של יקבי המיינסטרים, לצד יציאות; אוסטרליים כייפיים; אחד מעמק הרון; ארומטיים מאלזס; שאבלי אחד; איטלקי אחד וגרמני אחד. 14 בסך הכל, המרכיבים חגיגת יין אמיתית לכבוד שבועות.

חג שמח ולחיים!


עוד לשבועות:
עוגות הגבינה הטובות ביותר לשבועות
ארוחת גבינות כחולות לשבועות
מחלבות הבוטיק המומלצות

כרמל, איזורית שרדונה גליל עליון 2011

"הסדרה האיזורית" של כרמל מספקת הרבה מאוד יינות VALUE FOR MONEY בשנים האחרונות. השרדונה הנוכחי, ששהה, בין השאר, בחביות עץ, הוא לא פחות מפצצת תמורה לכסף (55 שקלים). גוף בינוני נוטה למלא, פירותיות שופעת, שום דבר חשוב לאמר לאומה ובכל זאת: מהיותר מומלצים על המדפים בחנויות.

דלתון, סוביניון בלאן רזרב 2011

הסוביניון בלאן של דלתון הוא סוג של קלאסיקה מקומית. יין נטול יומרות אבל תמיד עשוי היטב תמיד, מלא בחן, מספק הנאה אמיתית ותמורה סופר ראויה למחירו המתון – 56 שקלים. יחזיק היטב עם פשטידות אבל גם עם דגים ברוטבים על בסיס שמן זית-שום-עשבים.

רמת הגולן, ירדן שרדונה 2010

כמו הסוביניון בלאן רזרב של דלתון, גם השרדונה מסדרת "ירדן" של יקבי רמת הגולן, הוא סוג של קלאסיקה מקומית. נכון, ביינות שאינם מכרם יחידני בסדרת "ירדן" לא מחפשים חדשנות וכיוונים חדשים. זה יין מיינסטרים, לכ-ו-ל-ם, אבל הוא מדויק ועשוי היטב, עם גוף בינוני נוטה למלא ומגע ברור של ליים ומלון. 66 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הרי גליל, אביבים 2008

בלנד של 75% ענבי ויונייה ו-25% שרדונה. הויונייה מספק את האופי, השרדונה את הפירותיות. זה יין חמאתי, שמנמן כמעט, עם 15% (!) כוהל בנפח שמספק את הכי הרבה מורכבות שיין מקומי בסכום הזה (70 שקלים) מסוגל. המקבילה הלבנה של יין "אלון" המומלץ להפליא של היקב.

פנפולדס, קונוגה היל שרדונה 2009

Penfolds, Koonuga Hill, Chardonay 2009

נציג אוסטרליה לרשימת הלבנים היבשים לשבועות הוא, כצפוי, שרדונה חמאתי מאוד, מפוצץ פרי שמפלרטט עם החיך לכל אורך הדרך. זה יין שמעקצץ קלות, בעל גוף בינוני נוטה למלא, נגיש, לא כזה שמלמד אותנו משהו חדש על שרדונה, אבל מהנה ללגום אותו. 79 שקלים.

ססלוב, לבן 2011

54% ענבי ויונייה, 32% גוורצטרמיניר ו-14% סוביניון בלאן מכרמים בגליל העליון, חוברים ביין הזה לבלנד חינני ביותר, עם חמיצות מתונה ונעימה, מתיקות מרוסנת ושפע פרי מלוא הטנא. 84 שקלים. כיף.

גיגאל, קוט דה רון בלאן 2009

Guigal, Cotes du rhone Blanc 2009

בלנד לבן מעמק הרון של 55% ענבי ויונייה, 20% רוסאן, 10% מרסאן, 10% קליירה והשאר בורבולנק. מדובר בזני ענבים שאינם שכיחים כאן והיין, בהתאם, אחר מזה לו מורגל החיך המקומי הטיפוסי בבואו ללגום לבן יבש. הוא עשיר, אלגנטי ומוצלח מאוד. אם בא לכם קצת טייק אוף על המוכר והידוע, הנה אפשרות טובה. 90 שקלים.

פוג'יו אל טזורו, סולוסולה ורמנטינו 2010

Poggio al Tesoro, Solosole Vermentino 2010

יין לבן טוסקני, מיקב פוג'יו אל טזורו שבאיזור בולגרי. 100% ענבי ורמנטינו. עם אף מעודן ורך, פירותיות מובהקת בחיך וגוף נוטה למלא. זהו לבן איטלקי מכובד ואיכותי, עם מורכבות משמעותית, ששווה בהחלט ללוות איתו פסטות ברטבים מאסיביים ו/או דגים ברוטב חמאתי ואפילו מנות עוף ועגל. 112 שקלים.

בזלת הגולן, שרדונה 2010

יין-יין, מהמסיביים בטעימה הזאת, שענביו מגיעים מכרם יחידני בצפון רמת הגולן. אלגנטי, מורכב, מלא גוף ושרירי מאוד. 120 שקלים אינם סכום זניח כשמדובר בלבנים מקומיים, אבל ליין הזה, שבמקום מיכלי הנירוסטה המקובלים כאן כשמדובר בשרדונה, התיישן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי והעמיק כדבעי, יש בהחלט מקום של כבוד בצמרת הלבנים המקומית. לארוחה מסיבית ועשירה.

שאבלי 2010, ז'אן פול & בנואה דרואן

Chablis 2010, Jean-Paul & Benoit Droin

יינות שאבלי, מבורגונדי, צרפת מבוססים על שענבי שרדונה, אבל היי, מעט מאוד קשר מתקיים בינם לבין יינות השרדונה של "העולם החדש:". היין הנוכחי, של ז'אן פול ובנואה דרואן, הוא שאבלי במיטבו: עוצמתי, עמוק, מינראלי ומוצק. תענוג ללגום אותו לצד כל מנה שתעלו על דעתכם שאינה בשר אדום: מקנלוני ורביולי עשירים, דרך דגים ופירות ים ברוטבים עשירים, מול מרינייר ואפילו מנות עגל. 126 שקלים. להשיג בגי'אקונדה

פנפולדס, רואסונ'ס ריטריט ריזלינג 2008

Penfolds, Rawson's Retreat Riesling 2008

ריזלינג "עולם חדש" במובניו הסימפטיים: חנפן, לא בוחל באמצעים פופוליסטיים להגיע למכנים משותפים רחבים ככל האפשר ומספק תמורה מצוינת לכסף. לימון וליצ'י, מתקתקות מתונה וארומות מגרות. להבדיל מאגרופי המחץ האלזסיים האליטיסטיים, זה ריזלינג לכ-ו-ל-ם ובהנאה. 61 שקלים.

פפנאהיים, ז'נטי דו פאפף

Pfaffenheim, Gentil du Pfaff

מחפשים יין שייצג את אלזס במחיר אפשרי? ז'נטי דו פאפף של פפנאהיים יעשה עבורכם את העבודה בהצלחה יתרה. בלנד של גווצרטמינר, ריזלינג ופינו גרי – זני אלזס האציליים, שאותם משלימים פינו בלאן וסילבנר. יין עם גוף בינוני, מבנה מאוזן, מינרלי, פירותי מאוד, מתובל, נעים להפליא ללגימה, מתאים לאזן כל אוכל מתובל ו/או חריף וכבונוס – גם כשר. 73 שקלים.

הוגל, גוורצטרמינר 2009

Hugel, Gewurztraminer 2009

גוורצטרמינר אלזאסי טיפוסי וקלאסי שכולו ארומות מחודדות: תבלינים "חמים" מלוא החופן ולא פחות מגינת פרחים שלמה ושמחה. גוף בינוני נוטה למלא, חייכנות מתקתקה לצד עוצמה נאה ביותר. "גוורצט..." לא פחות ממצוין, שישמח מאוד את חובביו הרבים של הז'אנר. 100 שקלים.

מולר קטואר, האארדט 2010 קבינט טרוקן

Muller Catior, Haardt 2010 Riezling, Cabinet troken

ריזלינג נפלא, של יקב מולר קטואר, מאיזור פפאלץ, גרמניה. עוצמה רבה, אדירה ממש, מצד אחד; רכות וקלות נהדרות מצד שני. יין מורכב, עשיר, מרתק ומענג, שקצת קשה להפסיק ללגום ממנו אחרי שמתחילים וכדאי מאוד ללוות איתו אוכל שבועות עשיר. 130 שקלים. להשיג בג'יאקונדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully