וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד המקרר לקיץ 2012: למברוסקו מהחבית

24.7.2012 / 8:30

אחרי שהתרגלתם לבקבוקי הקאווה בכל מקום ולבירות מיוחדות מהחבית, הקיץ מגיע למסעדות טרנד חדש - למברוסקו הנמזג מחבית

כל שהמעלות הולכות ומטפסות, יורד החשק למזון כבד, כמו גם לשתיה מכבידה. יין אדום למשל, מזוהה יותר עם ימי החורף, וגם בירות, צוננות ככל שיהיו, לא תמיד ישתדכו בהצלחה לארוחה קלילה ואלגנטית. כאן נכנס לתמונה הטרנד החדש שנמצא רק חודשיים בשטח וכבר סחף אחריו מקומות רבים: למברוסקו מהחבית.

בקבוק יין. JirkaBursik, ShutterStock
בקבוק יין/ShutterStock, JirkaBursik

כשעידן בבלי ביקר במודנה שבאיטליה לפני כשנה הוא גילה כי הלמברוסקו מהחבית הוא חלק מדרך החיים בעיר. הוא התאהב במשקה והחליט לייבא אותו לארץ. בבלי, מחברת הייבוא והשיווק י.ד עסקים , החליט לאחר פיילוט קצרצר בנובמבר שעבר, להכניס במאי השנה המשקה המבעבע למספר מסעדות וברים.

למברוסקו הוא לא רק שמו של היין המבעבע אלא גם שמו של זן ענבים מסוים המשמש להכנת יין אדום. בדומה לקאווה ושמפניה, גם כאן מקור הענבים הוא במחוז אמיליה רומאנה ובאיזור נוסף במחוז לומברדיה, כולם באיטליה. ישנן עדויות לכך שהלמברוסקו הומצא באיטליה שטרום התקופה הרומית, באזור המאה ה-8 לפני הספירה. הרומאים אימצו אותו לחיקם ובתקופתם הפך היין לפופולרי מאוד.

הלמברוסקו מהחבית שהגיע לאחרונה לישראל תחת המותג CELLA, מיוצר לפי כללי הטקס במחוז אמיליה רומאנה שבאיטליה. המשקה החדש מוגש בטמפרטורה צוננת ומבעל טעם שונה מהלמברוסקו המוכר בבקבוקים, שלרוב מצוי על מדפי המבצעים. הלמברוסקו הנמכר בארץ הוא לרוב מתוק מאוד, לעומת הלמברוסקו היבש מהחבית. "מדובר בלמברוסקו רוזה, יבש מאוד, איכותי, לא מתוק", מתאר בבלי. CELLA מכיל בתוכו 10.5% אלכוהול לא מפוסטר ולדברי בבלי, הגז בסוג זה של הלמברוסקו עדין יותר מהלמברוסקו המוכר בבקבוק, שלרוב הגז בו מעניק נופך אגרסיבי.

גם מבחינת תמחור, בעבור המבעבע מהחבית מתבקשים הלקוחות לשלם בטווח מחירי הוגן בין 19-26 שקלים לכוס וכ-70 שקלים לקראף. בבלי מסביר כי המחיר הזול יחסית מתאפשר היות ומדובר בחבית בגודל 25 ליטר שחוסכת עלויות של בקבוק, תוויות וכו'. הקאווה, שנכנסה בצעדים מהוססים למצעד הטרנדי בשנת 2007 כשנפתח סניף לה צ'אמפה הראשון בתל אביב, הפכה במהרה לכוכבת מרכזית בכל באר ומסיבה. נותר רק לשער כי עקב קלילותו של הלמברוסקו וההתאמה שלו לקיץ הישראלי, כי התפוצה שלו רק תצבור תאוצה.

המקומות בהם מוזגים למברוסקו מהחבית

התקליט. רחוב הלני המלכה 7, ירושלים.
פסטה בסטה. רחוב התות 8, שוק מחנה יהודה, ירושלים
פסטה בסטה תל אביב. רחוב אלנבי 60, תל אביב.
גאזטה. רחוב מרמורק 12, תל אביב.
סרדיניה. כיכר קדומים, יפו.
זורבה. מתחם התחנה, נווה צדק, רחוב קויפמן 1, תל אביב.
פיאצה קפה. דיזנגוף 99, תל אביב.
בוטיק בר יין. דיזנגוף 192, תל אביב.
פורט סעיד. רחוב הר סיני 2, תל אביב.
רונימוטי. רחוב מאז"ה 3, תל אביב.
אוליברי. רחוב אבן גבירול 137, תל אביב.
הרמנוס. רחוב הסיבים 47, פתח תקווה.
פליקנו. רחוב החרושת 14, רעננה.

בהמשך ייכנס הלמברוסקו גם לרשת טרנטינו האיטלקית, רשת בלאק ומקומות נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully