וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: בוטיק ישראלי

10.10.2012 / 9:00

לגימת יינות מיקב ברבדו וטריו מגלה שלפעמים יינות בוטיק כשרים וישראלים עשויים להיות מהנים ומקצועיים ביותר

טעימת השבוע מוקדשת ליינות של טריו וכרמי יוסף. טריו הוא יקב הבוטיק בבעלות האחים שקד, בעלי רשת 'דרך היין'. הוא הוקם ב-2006 ע"י דור ההמשך של משפחת שקד – האחים אורן וטל שקד ובן הדוד קובי שקד. לאחר שנים של עיסוק אינטנסיבי ביבוא, שיווק והפצת יין, עברו השקדים גם לעשייה. היקב הקטן פעל ממרתף הבית של המשפחה ברמת חן ובהמשך עבר לרמות נפתלי. מייצרים שם 40,000 בקבוקים בשנה. שלושת היינות שנטעמו ממחישים את קו השיפור המתמיד בו נתונים יינות היקב ומפתיעים ברכותם יחסית לקודמיהם.

יקב כרמי יוסף הוקם ב-2001 ע"י בן עמי ברבדו ועודד שוסיוב, שני פרופסורים מומחים בידע היין, מורה ותלמידו. היקב וכרמיו נמצאים ליד המושבה כרמי יוסף. ברבדו ושוסיוב עושים יינות עולם חדש טיפוסיים. מקצועיים מאד, קורצים לחיך. הבולט מבין שלושת האדומים החדשים שלהם לטעמי הוא ברבדו מרלו 2010. יינות כרמי יוסף כשרים למהדרין.

לחיים!

טריו, Spirits of Jerusalem heights 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 88% ענבי קברנה סוביניון ו-12% סירה מהרי ירושלים. 8 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום. באף פרי אדום. גוף בינוני. % 14.5 כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: קוק או ואן (עוף ביין אדום), פסטה ברוטבי בשר, נתחי סינטה צרובים עם רוקט ופרמזן, קורנביף.

דבר המבקר: מעט יומרה אבל הרבה מאד תמורה יש ביין הזה, שמספק מורכבות מפתיעה יחסית למחירו, שלצידה עוקצנות קלה שמפלרטטת עם מידה של רכות. ואפילו אופי יש. יופי של מוצר בתמחור של יין בינוני לגמרי.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשלוש מילים: מהמוצלחים ביינות הקטגוריה.

טריו, The Secret 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 87% ענבי קברנה סוביניון ו-13% מרלו מהרי ירושלים. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: ביף בורגיניון, סטייקים-גריל.

דבר המבקר: קצת יותר קשוח מקודמו הסימפטי, שנסקר ממעל, ועדיין רך יותר בהשוואה ליינות טריו משנים קודמות ומוצלח בהחלט. מרגישים יותר הפעם את המרלו. מצליח לעמוד במקום לא רע בכלל מול מקביליו בקבוצת המחיר.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בחמש מילים: יין יותר מחביב לעונת המעבר.

טריו, Special Cuvee 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 84% ענבי קברנה סוביניון ו-16% סירה מהמושבים שורש ובר גיורא בהרי ירושלים. 12 חודשי התיישנות בחביות בנות 1000 ו-225 ליטר. צבע אדום כהה. אף מתובל מאד. גוף מלא. %15כוהל בנפח.

כמה? 145 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי קדרה, מנות על בסיס כבש, אנטריקוט ברוטב ציר בקר ויין אדום.

דבר המבקר: המורכב, העמוק ומן הסתם המרשים מבין השלושה; מוצלח בהחלט בכל קטגוריה. נוכחות הסירה מוסיפה מידה של עוקץ ים תיכוני מתובל. הקברנה מחזיק היטב את הגוף. גם כאן יש מידה מפתיעה של רכות. יין מהנה בהחלט שיכול לסחוב בקלות כל ארוחה מורכבת, בפרט כזו המושתתת על בשר טלה או כבש. לא זול ובכל זאת מספק תמורה טובה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשמונה מילים: 'שקד' יודעים לעשות יין, לא רק למכור אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כרמי יוסף, ברבדו מרלו 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי מרלו. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, רובן צרפתיות. היין בוקבק לא סינון. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ומעט וניל ושוקולד. גוף מלא. % 14.2 כוהל בנפח.

כמה? 129 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי עגל ובקר.

דבר המבקר: מרלו ישראלי טיפוסי: עגול, רך וקומוניקטיבי. יין בהחלט מוצלח. אין לו, אמנם, כוונות להמציא או לחדש, אבל הוא בנוי היטב ועשוי ללא רבב בכל הפרמטרים. לא זול, אבל מספק בהחלט את הסחורה בהקשרי קטגוריית המחיר שלו.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: ידידותי למשתמש ומשכנע.

כרמי יוסף, ברבדו קברנה סוביניון 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% ענבי קברנה סוביניון ו-10% מרלו. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, חדשות; רובן צרפתיות ומיעוטן אמריקאיות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום שחור. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: בנוי היטב, מאוזן, אלגנטי. בהחלט אפשרי ונעים ללגימה לצד בשר, אם כי לא מרתק. חובביי הז'אנר, ולא חסרים כאן כאלה, יאהבו אותו מאד.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית לקבוצת המחיר).

ב-13 מילים: קברנה כרמי יוספי טיפוסי (וטוב, אבל מי שמחפש קצת יותר, לא ימצא כאן).

כרמי יוסף, ברבדו קופאז' 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של 40% קברנה פרנק, 33% שיראז ו-27% קברנה סוביניון. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון (75% מהן צרפתיות ו-25% אמריקאיות). צבע אדום כהה. באף פרי אדום ושחור, תבלינים וטבק. גוף מלא. % 14.5 כוהל בנפח.

כמה? 150 שקלים.

הכי מתאים ל: בשר בקר ברטבים על בסיס יין אדום. תבשילים מבשר טלה וכבש.

דבר המבקר: בלנד מורכב, לא מאד שגרתי בהתייחס למקובל כאן. מתובל מאד, עוצמתי, זקוק לזמן עדיין למיצוי הגלום בו, אבל מהמסתמן בחיך בשלב זה, הוא סביר בלבד, לא יוצא דופן כלל. יקר יחסית לתמורה.

תמורה לכסף: 2/5.

בשמונה מילים: לא העיפרון החד ביותר בקלמר של כרמי יוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully