וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: סנדביץ' קציצות באמצע הגבעות

16.10.2012 / 7:00

המונית של קובי רובין עושה סיבובים בכביש 444 ועוצרת במזנון הדרכים של רותם כדי לטעום את הקציצות המטוגנות הכי שוות באיזור

המזנון של רותם. קובי רובין
מזנון הדרכים של רותם/קובי רובין

ישנם אנשים שכביש 6 שינה להם את החיים, והם נוסעים עליו מצפון לדרום או ההיפך. הכביש, ברובו פנה אל הפריפריות ועזר להן להבין שלנסוע רחוק זה עניין אפשרי וכדאי, כי המרחק והנסיעה בין היעדים התקצר. מה שסוללי הכביש לא לקחו בחשבון ולא התקצר בכביש 6 הוא התשלום. השאלה היא אם יש מישהו בפריפריות שלא מתכנן כספית כל נסיעה מעל 50 ק''מ, כי במחירים של היום נסיעה מצפון לדרום עולה כמו שכר יומי ממוצע רק על דלק, וכמובן התשלום על כביש 6. אלא אם אין לכם כסף ולכן כביש 6 גם לא שינה לכם את החיים.

כביש 444 ממוקם במקביל לכביש 6 ויש בו קטע צר ומסוכן מאוד. 444 הוא לא קל לנהיגה, ולפרקים התנועה עליו היא ללא הפרדה בין המסלולים, עם גבעות מבלבלות ומתעתעות אשר מסתירות משאיות ששועטות במהירויות לא הגיוניות, בעוד תושבי חבל מודיעין על יישוביו הרבים משתמשים בו יומיומית, ומסכנים את חייהם לשווא.

החלק המסוכן ביותר של הכביש עדיין לא הופרד או הורחב, ובזכות התנועה הסואנת עליו, אין מצב לעבור במקום מבלי לצפור למישהו ו/או שלא תשמע קריאות "שמע ישראל" מרכבים חולפים. את הכביש מסביב ובסמוך לשוהם הרחיבו, במקטעים האחרים של אותו כביש, היכן שיש ראות למרחקים הרחיבו, אבל מקטע זה של הכביש שידוע לרעה, לא, עוד לא.

על אותו כביש בצומת תל חדיד, עומד מזנון דרכים נייד כבר 13 שנה. המזנון של רותם הוא חלק שלם וחשוב של הנוף, המשתלב בבוסתן החרובים שבמקום. לצד המזנון, שולחנות פיקניק שיחד עם הסנדביץ' ביד מהווים אווירת מנוחה נעימה. להזכירכם, מזנון נייד אשר יושב על אותה נקודה כבר 13 שנה, יותר נייח מזה אין מבחינתי.

רותם, בעל המקום, הוא בחור ירא שמיים עם כיפה וחיוך ביישני, שלמד לבשל בצבא. מה שבטוח הוא שבתור טבח מהצבא, יש לו את היכולת לבשל כמה מאכלים בצורה מצוינת ובסיסית. בכל בוקר יוצא רותם מבית נחמיה הקרובה ומתמקם באותה נקודה על הצומת, שם הוא מכין את אותן קציצות פשוטות (17 שקלים בבאגט, 15 בפיתה) ונפלאות שלמד לעשות כטבח בצבא. המקום מציע שקשוקה ונקניקיות טעימות מאוד, ואם תתעקשו רותם גם יטגן לכם שניצל, ועליו בטוח תשימו קציצות תפוח-אדמה, אבל עדיין הכול סובב במקום סביב הקציצות הצהובות המדהימות.

בפעם הראשונה שהגעתי למזנון של רותם, היתה זו שעת בוקר בה הייתי שרוי ברעב יקיצה חד (אז יאללה אוכל). רותם היה במהלך טיגון הקציצות, עוד לקוחות הגיעו, יותר קבועים ממני, וכולנו עמדנו בשקט עד לסיום הטיגון. רותם ידע וזכר בדיוק מה להגיש לקבועים, בין אם בפיתה או בבאגט, עדיין כולם קיבלו קציצות, במיטב המסורת 'אם זה לא שבור, אז אין סיבה להחליף'. ולכן הזמנתי באגט עם קציצות, סלטים וחריף.

בשקט ניגשתי לשולחן הדרכים. על הדלפק, נחו אחת ליד השניה בסדר מופתי, קציצות חומות כהות מטיגון וצהובות ומלאות תבלינים מבפנים, והכי חשוב - חמות ומלוחות כמו שקציצות תפוח-אדמה צריכות להיות.

עם מבחר סלטים פשוט וטרי לצד צנצנת זיתים דפוקים ממנה מוציא רותם כמה יחידות עם עוד חתיכת ירק משתנה, הרגשתי את העונג מתגלגל לי במורד הגרון.



מזנון הדרכים של רותם. על כביש 444, צומת תל חדיד. 050-5305422

שעות הפתיחה: א'-ה' 06:00-18:00. כל המצרכים כשרים, אין הכשר.




לכל המדורים של אוכל רחוב

המזנון של רותם. קובי רובין
המזנון של רותם/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully