וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור טעים בצפון הנגב

10.12.2012 / 13:44

עמוד הענן התפוגג והאזעקות שככו. זה הזמן להדרים וליהנות ממסעדות קטנות וחמודות וממארחים מאירי פנים

ימים לא פשוטים עוברים על הדרום. קולות האזעקה שככו, עמוד הענן התפוגג, והאזור נותר שומם יחסית. החורף נחשב לתקופה ערה מאוד מבחינה תיירותית, אך השנה עומדים הכבישים ריקים, ובעלי העסקים מתקשים לגמור את החודש. חבל, כי לאזור יש הרבה מה להציע: מהמושבים סביב אשקלון שבצפון, ועד המועצה האזורית אשכול בדרום, פזורות מסעדות קטנות, ביתיות ומאירות פנים, המציעות מחירים נמוכים משמעותית מאזור המרכז. תושבי המקום מארחים בהן מקומיים ותיירים, ומציעים קולינריה מגוונת, עם מבחר רחב של מאכלים חוצי עדות וטעמים, בדגש על תוצרת מקומית. נוסף למסעדות יש גם אטרקציות אחרות, כמו חוות יענים ומטעי פירות אקזוטיים.
הנה כמה מהמקומות המעניינים שתוכלו לפגוש בצפון הנגב.


לעוד סיורים קולינריים:
לסיור ברמת גן
לסיור אוכל בקרית אריה

מושב גיאה: לה פרובינציאל

צעיר בשם אנטון גלבסקי (27) פתח לפני כמה חודשים במושב גאיה את מסעדת לה פרובינציאל. המסעדה צמודה לגלריה מקומית, המציעה דברי אמנות, טקסטיל ומתנות. גלבסקי, בוגר מטבחים של בתי מלון באילת, יצר תפריט בית קפה לשעות הבוקר, ומנות גורמה לשעות הצהריים והערב.

מושב גיאה: לה פרובינציאל

במסעדה יש כ-80 מקומות ישיבה, ותפריט אקלקטי. תמצאו פה מנות כמו שקשוקה כפרית ברוטב פיקנטי בתוספת טחינה וסלט קצוץ (42 שקלים), שוק טלה בתנור עם ירקות שורש ברוטב יין (89 שקלים), קדירת פירות ים מוקפצים עם חמאה ברוטב שמנת (79 שקלים), וקינוחים משתנים. לצד המנות מוגשים במסעדה יינות בוטיק מיקבים בצפון. את כל הלחם אופים במקום, ואת הבשר אנטון מיישן בעצמו.

לה פרובינציאל. מושב גיאה. 08-8678855. לא כשר
שעות פתיחה: א'-ו' 9:00 עד אחרון הלקוחות. שבת 10:00 עד אחרון הלקוחות.

בין אופקים למגן: חוות אל היען

פנייה קטנה שמאלה, מול פארק אשכול, מובילה לפנינה חבויה: חוות יענים. מייק ון-חרבנברוק ההולנדי, ואשתו הישראלית צופיה, מנהלים את המקום כבר 31 שנה. עד לפני שנה גידלו כאן את היענים למטרות ייצוא. באחרונה שונה ייעוד החווה והפך לתיירותי, עם מסעדה ידידותית לילדים והמון יענים בחצר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בין אופקים למגן: חוות אל היען

בתפריט: ארוחות בוקר ליחיד ולזוג (46/86 שקלים), על בסיס תוצרת מקומית - ריבות ביתיות, גבינות מהחוות הסמוכות, ביצי חופש מתרנגולות הגדלות בחווה, זיתים ושמן זית מתוצרת החווה, ועוד. יש גם מנות כמו פטריות ממולאות גבינה ואגוזים (32 שקלים), פטוצ'יני ברוטב פסטו ופטריות (36 שקלים), וקינוחים מעשה ידיה של צופיה.

חוות אל היען. כביש 241 מול פארק אשכול, בין אופקים למגן. 08-9987327. כשר
שעות פתיחה: ה' 19:00 עד לקוח אחרון, ו' 09:00-13:00, שבת 10:00 עד שעות הערב. יש להזמין מקומות מראש למינימום 10 אנשים.

צוחר: הנסים של השף

בני משפחת מגיע פתחו בצוחר מסעדה ביתית וצימר צמוד. נסים הוא בשלן חובב ומסביר פנים ואשתו שוש מארחת את הבאים בביתם החמים. חדר האורחים הוא המשמש בתור חלל המסעדה, ואפשר להושיב בו 4 שולחנות אינטימיים, שיכולים להכיל עד 4 זוגות. הארוחה מבוססת על גידולים עונתיים מהסביבה, ולפי מצב רוחו של נסים. גם הלקוחות יכולים לקבוע את מהלך התפריט.

צוחר: הנסים של השף

בארוחה טיפוסית יש כשבע מנות ראשונות, מנה עיקרית, קינוחים ושתייה קלה (130 שקלים לאדם, ללא יין). נסים מתמחה בבשר, שאותו הוא מיישן בעצמו. גם דגים הוא מחבב מאוד, אבל לא מקפח גם את הצמחונים והטבעונים. בראשונות מצאנו מנות יצירתיות כמו סלט יצירתי של אפרסמון, סלרי ובצלים, וגם דלעת ערמונים במילוי אגוזים. לצד המנות מוגש גם יין בוטיק מיקב בצפון. הארוחה נמשכת כשעתיים וחצי ומעלה.

הנסים של השף. צוחר. 08-9982379. אופציה למטבח כשר ולא כשר
שעות פתיחה: לפי הזמנה.

עין הבשור: בית ליבנה

מושב עין הבשור המבוסס הוא מעוזם של מפוני ימית. נחמיה ונירה ליבנה מארחים אף הם בביתם הפרטי המעוצב בסגנון אירופי כפרי. ברוח הבית, מבשל נחמיה גורמה עם נגיעות איטלקיות וצרפתיות, ואת הקינוחים מכינה הבת גלי, קונדיטורית בוגרת בית הספר לקונדיטוריה אסטלה. בבישוליו נחמיה מרבה להשתמש בעלים ירוקים שמגדלים במושב: עלי בייבי, עירית, בזיליקום ואזוב טריים.

עין הבשור: בית ליבנה

בתפריט הוא מציע זיתים מהעץ המשפחתי, מנה ראשונה, עיקרית, תוספת וקינוח, עם שתייה חמה וקלה (160 שקלים לסועד, ללא יין). בראשונות מנות לבחירה כמו סלט גבינת גורגונזולה ורימונים או פטה כבד אווז. בעיקריות - קדירת שוק עגל בבישול ארוך של 9 שעות עם ירקות שורש; רביולי בטטה עם בזיליקום; נתח קצבים עסיסי ועוד. לבסוף מוגש קינוח תוצרת בית.

בית ליבנה. מושב עין הבשור. 052-8284152. אופציה למטבח כשר ולא כשר. שעות פתיחה: בתיאום מראש

כפר מימון: בחצר של אורה

אורה וראובן רוזנבלט מחזיקים בכפר מימון פיסת טבע ייחודית. השניים מטפחים ומתחזקים בוסתן ובו 120 עצי פרי אקזוטיים ואורגניים: קקטוסים ממקסיקו, אמרולה, אתרוגי ענק תימניים, תותי עץ, ומינים של עצים טרופיים. מהפירות שגדלים פה הם מייצרים מיצים, ליקרים יחודיים, פירות כבושים וריבות.

כפר מימון: בחצר של אורה

אורה היא ילידת תימן, ולאחר סיור מלא השניים מארחים בביתם סועדים לארוחה תימנית: מרק, קובנה, לחוח, סחוג, חילבה, מנה עיקרית, פירות כבושים וסלט. בסיום יש גם קונפיטורות מהגינה, תה צמחים טבעי ומיץ מפירות הבוסתן (120 שקלים לאדם, כולל סיור של שעה בחצר). אפשר גם להגיע לסיור בלבד (30 שקלים לאדם) או לסיור ובסופו נשנושים מיוחדים מהגינה, כמו שעועית אוסטרלית, צמח כובע הנזיר כבוש, סחוג, זיתים וסופגנייה תימנית בשם זלבייה, עם סחוג או ריבה מפירות הבוסתן (50 שקלים).

בחצר של אורה. כפר מימון . 08-9941285. כשר
שעות פתיחה: בהזמנה מראש, לקבוצות של 8-40 איש. סגור בשבתות.

ברור חיל: מידס

מסעדה ברזילאית שוקקת חיים, בקיבוצם של יוצאי ברזיל. מאחורי המסעדה סיפור עצוב: הבעלים, נתן גלקוביץ' ואשתו פרלה, איבדו את בתם דנה, שנהרגה מפגיעת קסאם בנתיב העשרה. המסעדה נולדה כחלק מהרצון להמשיך בחיים ולהנציח אותה. מדובר במסעדה משפחתית, והשם מידס הוא שמה של כלבתה האהובה של דנה.

ברור חיל: מידס

בתפריט: מנות ברזילאיות מסורתיות, שדנה אהבה לאכול. פאי לביבות דקל אפוי עם בצק פריך (36 שקלים), שיפודי שרימפס על הגריל (45 שקלים), פאו דה קז'ו - לחמניות גבינה בתוספת ממרח פלפלים וחמאה (41 שקלים), ווטאפה - תבשיל ברזילאי עם מיקס פירות ים, עוף, דג, עגבניות, קרם קוקוס ואורז לבן (69 שקלים), פג'ואדה ברזילאית - תבשיל שעועית שחורה עם נתחי בקר ונקניקים עם אורז לבן (69 שקלים), וקוקטיילים ברזילאים כמו קפירינייה (25 שקלים). נתן מקפיד לייבא חומרי גלם מברזיל לנמנות האותנטיות שהוא מגיש, כמו שמן דנדה (שמן דקלים). במסעדה מתקיימים אחת לשבוע ערבים עם זמרים ברזילאיים.

מידס. ברור חיל. 08-6803441. לא כשר
שעות פתיחה: ג'-ה' 18:00-23:00 ו', שבת 12:00-23:00.


לרשימה המלאה של המסעדות בנגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully