וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים בעמידה: שפים ממליצים על אוכל רחוב

כשהשפים במסעדות המתוחכמות ביותר גומרים משמרת לילה, הדבר שהם חושקים בו יותר מכל הוא אוכל רחוב פשוט ומנחם. קבלו את רשימת הדוכנים שהכי התחבבו על השפים השנה

מסעדת שולחן. נמרוד סונדרס
עומר מילר/נמרוד סונדרס

עומר מילר, שולחן וחדר האוכל

"אני מאוד אוהב אוכל רחוב, ותמיד שמח לנסות מקומות חדשים, אבל יש מקום אחד שאני תמיד חוזר אליו, כי הוא פשוט, טוב ובסיסי: פלאפל הקוסם ברחוב שלמה המלך בתל אביב. יש לו פלאפל מצוין, עם הרבה ירק ותיבול. כמעט תמיד עומדים אצלו בתור, לכן המנה גם תמיד חמה וטרייה. חובה להוסיף לסיפור גם חציל מציל - פרוסות מטוגנות של חציל, וכדאי לשתות ליד רימונדה מעולה (לימונדה עם רימון). בעיני זו קלאסיקה תל אביבית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביב משה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביב משה, MESSA

"אחרי עבודה סיזיפית במטבח, דווקא השפים אוהבים לברוח למקומות של אוכל רחוב. השנה פתחתי מקום כזה בעצמי, 'הירושלמית', שמוכר מעורב ירושלמי. לצד מעורב, האוכל האהוב עלי ביותר הוא השווארמה אצל בינו, ביפו. השווארמה שלו אהובה עלי במיוחד בזכות התיבול הייחודי, הפיתות הטריות והטעימות, והאישיות המקסימה של בינו, שמשאירה רושם על כל מי שמבקר במקום. אוכל מפנק, טעים ומשביע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזרא קדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

עזרא קדם, ארקדיה

"יש לי שני מקומות אהובים של אוכל רחוב, שאני ממש נפעם מהם. האחד: מסעדת K-bab של השף יוסף חנא, שנפתחה לא מזמן בגליל העליון. זה מקום מדהים בעיני. חנא לקח את היכולות האדירות שלו, ומיקד אותן בקבאב משובח. הוא גם מכין במקום גם סדרת מאפים משגעים, כמו פטאייר וסמבוסק. חנא מכין אוכל רחוב מהיר ברמת פרימיום. לדעתי, הוא עלה פה על משהו, וזה פשוט משגע.

"את המקום השני גיליתי רק בשבועות האחרונים, למרות שהוא נמצא לי מול העיניים כל הזמן, רק לא שמתי לב אליו: שמולה בירושלים. אני מומחה לקובה, אבל הקובה שיש במסעדה הזאת, הוא אחד הטובים בישראל. יש קובה בורגול, קובה אדומה או קובה חמוסטה, וכל הסוגים מעולים. האוכל בשמולה הוא שילוב של מטבח תורכי וספרדי, והוא מדהים".

שאול בן אדרת. אביב חופי
שאול בן אדרת/אביב חופי

שאול בן אדרת, התרנגול הכחול וקימל

"לא מזמן גיליתי באזור רמת החיל בתל אביב מקום חדש, ואני ממליץ עליו בפה מלא. אמברוזיה קפה - מזנון יווני אותנטי, כזה שלא מתחנף לחך הישראלי. כל חומרי הגלם שם מגיעים מיוון, כולל שמן הזית, הקמח למאפים, הזיתים והגבינות. במיוחד אהבתי את המאפים היווניים, שהם מעין בורקס. אני מתכוון ל- Tiropita- שהוא מאפה גבינת פטה, ו-Spanakopita, מאפה תרד וגבינת פטה. חוץ מזה יש במקום גם סלט יווני אמיתי, כריכים טריים, קינוחים יווניים טובים וקפה יווני. לא טורקי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שגב משה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שגב משה, שגב ושגב אקספרס

"אכלתי השנה הרבה מאוד אוכל רחוב, בארץ ובחו"ל, והדבר שהכי זכור לי הוא פיש אנד צ'יפס מעולה, שמצאתי בשוק האוכל החדש בנמל יפו, ברוקח ים של השף איל לביא. יש שם מנת פיש אנד צ'יפס שמגיעה בקונוס מנייר, אבל בסטייל. ולמרות שאני לא בן אדם שיודע לאכול הרבה בבת אחת, אכלתי 3 מנות כאלה ברצף, ואחר כך גם הבאתי את צוות הטלוויזיה לצלם את המנה הזאת. הצ'יפס שם מאוד איכותי, מזכיר את הצ'יפס בהולנד, ורוטב הרוי שמגיע איתו הופך את הכול לפשוט מושלם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צחי בוקששתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

צחי בוקששתר, רשת Black

"עבורי, המקום הכי טוב לאוכל רחוב הוא שרי הרינג בשוק הנמל בתל אביב. מכינים שם את המנה האהובה עליי מאמסטרדם, אבל באופן טעים יותר, עם קצת פלפל אדום חריף - כיאה למיקומנו הגיאוגרפי. הבגט שם נפלא, והירידה שם לפרטים כל כך בולטת, עד ששרי קונה לחם בשני מקומות שונים. לחם קשה, למי שבא לאכול מוקדם, ולחם רך, למי שמעדיף לחם כזה או שמגיע לשוק יותר מאוחר. עד כדי כך היא מקפידה. גם הדג עצמו נהדר, מעליו נפרס בצל בעובי הנכון, וגם שאר המרכיבים של כריך מדויק, כולל זרעי עגבניית שרי - מן מנהג ירושלמי, לסחוט עגבנייה על האוכל. בכל פעם שאני שם, נהיה לי טוב בנשמה, והילדים בעננים. עם וודקה קפואה ליד, איקרה לקחת הביתה וירקות אורגניים ממול. אוכל רחוב יותר מושלם מזה יש רק בטורקיה".

  • עוד באותו נושא:
  • אוכל רחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully