וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן הטעימה הגדול לאוזני המן 2013

17.2.2013 / 10:47

הבצק של איזו קונדיטוריה יבש ומתפורר? אצל מי הפרג טרי ואוורירי? המילוי של מי דחוס וכבד? ומי אפה אוזניים בטעם תעשייתי? צוות הטועמים שלנו חירף נפשו לקראת פורים

טעימות אוזני המן ממאפיות ברחבי הארץ

מצפון ועד דרום מתכוננים תנורי האפייה לקליטת עשרות אוזני המן במילויים אקזוטיים. 17 מאפיות מרחבי הארץ הגיעו לשלב הטעימה הסופי של מערכת וואלה! אוכל, וזכו לדירוג מ-1 עד 10, על הבצק והמילוי, טעם ומרקם. הקלוריות עלינו, המסקנות נשלחות אליכם.

לחמים

לחמים היא מאפייה, קונדיטוריה ואספרסו בר של הקונדיטור אורי שפט. לרשת, המתמחה באפייה בסגנון צרפתי, יש מספר חנויות ברחבי תל אביב.

בקולקציה: אוזני המן מבצק פריך דק על בסיס חמאה ושקדים טחונים במילויים כמו פרג; קרם פטיסייר שוקולד במילוי קרם שוקולד; קרם פטיסייר וניל ושוקולד צ'יפס; תמרים ואגוזים; כובע נפוליאון במילוי כדור מרציפן (11.5 שקלים ל-100 גרם, 4.5 שקלים ליחידה). יש גם אוזני המן מלוחות, במילוי תפוחי אדמה או בטטות מקורמלות (6 שקלים ליחידה), או מבצק כוסמין פריך, במילוי פרג וקרם פטיסייר (4.5 שקלים ליחידה).

שולפים מזלגות: בצק דק וחמאתי מושלם, כמו עוגיית חמאה טובה, במרקם הנכון. יחס הבצק-מילוי מדויק. הפרג טרי, פריך, ואוורירי. מרציפן: מילוי משובח ועשיר, בעל טעם עדין של שקדים, שסחף גם את שונאי המרציפן. כוסמין: טעים מאוד, מתלבש בול גם למי שלא יכול לאכול סוכר. פתרון מושלם לחובבי הז'אנר.

ציון: 10

מאפיית לחמים. רחוב החשמונאים 99, תל אביב. 03-5618111; מאפיית לחמים בשוק האיכרים המקורה, האנגר 12 נמל תל אביב; מאפיית לחמים בשוק הכרמל, הכרמל 11 תל אביב.

דלאל

קונדיטוריה דלאל, הצמודה למסעדת דלאל בנווה צדק בתל אביב, מציעה מבחר מאפים, עוגות ועוגיות, מעשה ידיו של הקונדיטור ענר צלאל.

בקולקציה: מבחר אוזני המן עשויות מבצק חמאה פריך. במילויים: מלית פרג; מלית קרם שוקולד עם שוקולד צ'יפס; קרם פיסטוק ודובדבן אמרנה; קרם שקדים ותמרים (3 שקלים ליחידה, 36 שקלים לחבילה של 14 אזני המן).

שולפים מזלגות: בצק חמאה פריך ומושלם. הגודל מעולה, בדיוק לשני ביסים. רק חבל שהבצק כה דק, כך שלפעמים חסר ממנו על מנת לאזן את המילוי העשיר. שוקולד: דוז פואה. הקרם מריר, איכותי ועשיר כמו פרלין, ועל כל הטוב הזה יש כדורי שוקולד מיניאטורים מענגים. פרג: גרגירים שלמים וטריים, זו האוזן לחובבי הפרג. קרם פיסטוק ודובדבן אמרנה: הדובדבנים מעולים, אך הקרם מרוכז מדי, עם טעם עז ומתוק של מרציפן.

ציון: 9

דלאל . כל ישראל חברים 7, נווה צדק, תל אביב. 03-5109292

ביסקוטי

פטיסרי צרפתי בבני ברק, בבעלות אמיר פורת והקונדיטורית האיטלקייה רוסלה יונה. מייצר מאות סוגים של מוצרים שונים, בהם קישים, פוקצ'ות ועוד.

בקולקציה: אוזני המן מבצק פריך במילוי תמרים אגוזים ותבלינים; פרג ביתי; שוקולד בלגי מריר; חלבה, טחינה ופיסטוקים; נוגט, קרם אגוזים ושוקולד (מחיר מארז 300 גרם: 35 שקלים).

שולפים מזלגות: בצק פריך מתקתק בניחוח עדין של פרי הדר. פרג: מילוי רך וקרמי. יש נגיעות קלות של אגוזים, שתורמות לאיכות. היחס נכון בין בצק למילוי. שוקולד בלגי מריר: מילוי מדהים, קרמי, חלק ועשיר, רק קצת יותר מדי מילוי. נוגט: מילוי מצוין, היציאה המוצלחת ביותר הם שבבי האגוזים המסוכרים, שמעניקים קראנץ' וטעם. כמו לאכול פרלין עטוף בבצק איכותי.

ציון: 8.5

ביסקוטי. הירקון 67 א.ת. בני ברק. 03-5704015/8

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בראון

קפה-ביסטרו תל אביבי המתמחה באפייה, עליו מנצח הקונדיטור אבי מלמדסון, שמייצר את המאפים והלחם בעבודת יד.

בקולקציה: אוזני המן מבצק שקדים פריך במילוי פרג; במילוי אגוזי מלך; במילוי קרם חלבה ושוקולד ולרונה (17 שקלים ל-100 גרם).

שולפים מזלגות: בצק חמאתי נהדר ופריך. הגודל הצנוע יחסית מאפשר נשנוש בפחות רגשות אשם. מילוי הפרג טרי ומלא טעם. חלבה: לא ממש מזכיר חלבה אמיתית, ומתוק מדי, אבל משהו שילדים יתמכרו אליו בקלות. מילוי אגוזי המלך: טוב מאוד, האגוזים טריים ופריכים. תענוג.

ציון: 8.5

בראון. רחוב ניסים אלוני 10, מתחם G תל אביב, 03-5444024.

בייקרי

מאפיית הבייקרי, ובראשה הקונדיטור איתי אלמוג, מספקת את העוגות והלחם ההמגוון של מסעדות מקבוצת R2M: קופיבר, בראסרי, דליקטסן, קפה 12 והוטל מונטיפיורי, כולן בתל אביב.

בקולקציה: אוזני המן במילוי פרג (26 שקלים למארז), אוזני המן במילוי אגוזים עשיר (32 שקלים למארז).

שולפים מזלגות : בצק חמאה משובח, דק ופריך, וגודל אידיאלי של עוגיית ביס. אגוזים וקינמון: להיט. מילוי נדיב וכייפי. אוזן המן גורמה נהדרת ועדינה. אוזן המן פרג: חביב, אך לבלוטות הטעם לוקח זמו להבין שמדובר בפרג. המילוי דחוס מדי, ומשהו בטעמים לא מתיישב טוב עד הסוף.

ציון: 8.5

בייקרי. יד חרוצים 13, תל אביב. 03-5371041; אבן גבירול 72, תל אביב. 03-6961050.

לחמנינה

מאפייה ובית קפה בתל אביב. המקום מתמחה בשלל מאפים מתוקים ומלוחים, עוגות בחושות ועוד, אך מפורסם בעיקר בזכות הלחמים היחודיים, כמו לחם סלק ולחם נלסון דרום אפריקאי, שמכינה האופה, נינה הלוי.

הקולקציה: אוזני המן מבצק חמאה פריך במילוי פרג; תמרים ואגוזים או שוקולד בלגי (35 שקלים לקופסה). אוזני המן מבצק חמאה וקמח כוסמין מלא במילוי פרג (35 שקלים הקופסה).

שולפים מזלגות: בצק חמאתי ונהדר. מילוי השוקולד טעים ואסתטי, ומלא בקקאו איכותי, שטעמו דומיננטי. חלק מהטועמים טענו שיש פה יותר מדי טעם קקאו ופחות מדי טעם של שוקולד. תמרים ואגוזים: מילוי מצוין וממכר. מתקתק אבל לא מדי, האגוזים נותנים קראנץ'. כוסמין ופרג: למרות נוכחות של גרידת הדרים, הבצק תפל ודחוס מדי. לא הדבר האמיתי. הפרג הוא בדיוק כמו שצריך - טרי ועשיר.

ציון: 8.5

ל?ח?מ?נ?ינ?ה, קרמניצקי 14, תל אביב. טלפון: 03-7448088, 052-2430440

מתוקה

רשת בתי קפה, קייטרינג וחנויות קונדיטוריה, המתמחה בתחום החלבי ופועלת באזור המרכז. במקום מכינים מאפים מתוקים ומלוחים, עוגות בחושות וטארטים, כמו גם פטיפורים שונים.

בקולקציה: בצק פריך במילוי תמרים ואגוזי מלך; שוקולד פאדג'; חלבה; פקאן מקורמל; שוקולד השחר ועדשים צבעוניים; בצק פריך מנוקד בפרג במילוי פרג; פרג, צימוקים ואגוזי מלך; שוקולד מריר; דובדבנים; פרג ותפוחים (32 שקלים למארז 20 יחידות; 59 שקלים למארז 36 יחידות). אוזני המן ללא סוכר במילוי פרג או שוקולד (35 שקלים למארז 20 יחידות).

שולפים מזלגות: הבצק בטעמו הוא בדיוק כפי שאוזן המן צריכה להיות. מדויק ולא מפונפן מדי לכיוון הגורמה. יחד עם זאת, מרקמו בעייתי: הוא מתפורר בקלות רבה מדי. חלק מאוזני ההמן נשברו לפירורים רק במגע קל. שוקולד: מילוי משובח, מריר-מתוק וקראנצ'י, שמתאים גם לילדים וגם למבוגרים. בחצי מהאוזן משובץ בצק קקאו מעולה וממכר. פרג: טרי, עשיר, והפרג המשובץ בבצק עצמו מוסיף פצפוץ נעים בפה. מילוי התמרים טעים, אבל קמצני במקצת.

ציון: 8

מתוקה. הרצל 18, תל אביב; מתחם G, ויצמן 207, כפר סבא; ויצמן 14, תל אביב; הברזל 20, רמת החייל תל אביב. 1-700-723-723; טאגור 30, תל אביב.

טאטי

מאפיית הבוטיק טאטי לחם מציעה מגוון לחמי בריאות ומאפים בעבודת יד, מגוון בריושים, טארטים, עוגות בחושות ומאפים נוספים. המאפייה, חנויות הלחם, בתי הקפה והחדרים הפרטיים, שוכנים כולם במתחמים בגבעתיים ובאזור התעשייה של יהוד.

בקולקציה: אוזני המן מבצק פריך על בסיס חמאה ושמנת במילוי פרג והדרים; אגוזים ותבלינים; גבינה מתוקה; פטיסייר שוקולד בלגי; תמרים; מרציפן ותפוז (11 שקלים ל-100 גרם).

שולפים מזלגות: הבצק פריך, עשיר בחמאה אך סובל ממליחות, שהייתה דומיננטית מדי עבור חלק מהטועמים. פרג: מחוספס ולא טחון למחית, מה שמדגיש את טעם הגרגירים, יחד עם גרידת לימון; מילוי השוקולד העשיר משתלב מדהים עם הבצק בעל המליחות העדינה. המילוי דחוס וקטיפתי כמו עוגיית בראוניז איכותית. תמרים: מרקם המילוי היה גושי וצמיגי, והטעם – משעמם ולא מרגש. אכזבה.

ציון: 8

קפה וביסטרו Tatti גבעתיים: דרך השלום 53, גבעתיים.
Tatti Loft יהוד: רחוב אברהם גירון 3, אזור התעשייה יהוד.
03-5392500

רולדין

רולדין היא רשת קונידטוריות ובתי קפה ענפה, הפועלת בכל הארץ, החל משנות ה-80.

בקולקציה: אוזן המן במילוי קונפי שזיף בסילאן וקרם שקדים;
במילוי פרלין חלבה; במילוי פרג; דאבל שוקולד; תמרים עם אגוזי מלך ותבליני מסאלה; אגוזים בקרמל - בצק חמאה פריך במילוי אגוזי מלך מקורמלים עם נגיעות של וניל ותפוז; פרג
(9.90 שקלים ל-100 גרם).

שולפים מזלגות: תיאורי המאפים של רולדין נשמעים מפתים, אך בפועל, הבצק היה סתמי ויבשושי, ואוזני ההמן גדולות מדי. תמרים מסאלה: התמר היה יכול להיות נהדר, לו עמד בפני עצמו, אבל המסאלה העניק לו גוון טעם ביזארי; מילוי האגוזים בקרמל מפוספס לחלוטין, כי גרידת הלימון המרירה שבו היא הדומיננטית; מילוי הפרג היה חביב, אך לא מסעיר, וטעמו לא מודגש מספיק.

ציון: 7.5

בסניפי הרשת ברחבי הארץ

ארקפה

רשת בתי קפה וקונדיטוריה בפריסת ארצית רחבי הארץ, הפועלת מעל 15 שנה.

בקולקציה: אוזני המן מבצק פריך, במילויים של אגוזים וצימוקים; פצפוצי שוקולד וקרם פטיסייר; פרג ותפוחי עץ ( 13 יחידות בכל מארז, ב-39 שקלים, או 3 יחידות לישיבה בבית הקפה, ב-11 שקלים).

שולפים מזלגות: הבצק טעים ופריך, אך מתפורר מדי. מילוי הפרג ותפוחי העץ הוא בעל מרקם טוב ונעים, אך הטעם מוזר. לתפוח היה טעם לוואי, והפרג לא הורגש כלל. מילוי שוקולד וקרם פטיסייר עדין ואיכותי, והשילוב מדויק ומענג. מילוי אגוזים וצימוקים עשוי מבצק מחניק וצמיגי במיוחד. צימוקים שלמים, ששובצו במילוי, מקשים על הלעיסה.

ציון: 7

בסניפי הרשת ברחבי הארץ

מיקי שמו

רשת שהוקמה לפני קרוב ל-20 שנה, ולה מספר סניפים ברחבי הארץ. ברשת נמכרים מגוון מאפים מתוקים ומלוחים, עוגות, טארטים, קינוחים, מאפים אישיים ועוד, מבית היוצר של השף-קונדיטור מיקי שמו.

בקוקלציה: אוזני המן מבצק פריך, במילויים של פרג; אגוזים; תמר מג'הול; שוקולד; מייפל ופקאן; מרנג וברנדי; שזיפים ביין ומרציפן (32 שקלים ל-350 גרם). יש גם אוזניים מבצק פריך, ללא סוכר, במילוי פרג או אגוזים (35 שקלים ל-350 גרם), מבצק שמרים במילויים כמו פרג; אגוזים; ריקוטה; צימוקים; קרם פטיסייר; שוקוצ'יפס (7 שקלים ל-100 גרם), אוזני המן מלוחים במילוי בטטה או פסטו וגבינה (7 שקלים ל-100 גרם).

שולפים מזלגות: אוזני המן מבצק שמרים במלית גבינה - מאכזב לטעום בצק שמרים באוזן המן. המילוי מזכיר גבינית מהסוג הלא איכותי. הריקוטה והצימוקים צפויים ולא מרגשים. בצק שמנת במלית דובדבן ואגוזי מלך: מילוי האגוזים עשיר ומתוק, והחמצמצות של הדובדבנים האיכותיים משתלבת יפה . החסרון מצוי בבצק, שהוא רך מדי. בצק פריך במלית שזיף: הבצק פריך בדיוק במידה הנכונה, לא יבש ולא מתוק מדי, אבל המילוי גרוע: ריבת שזיפים נוזלית ותעשייתית, עם טעם מריר.

ציון: 7

קונדיטוריה שמו. רחוב טאגור 30 רמת אביב. 03-7448070. רחוב האיצטדיון 8, קרית חיים, 04-8418840. רחוב מוריה 30,
חיפה 04-8104448. רחוב שלום עליכם 2, חיפה. 04-8224684. רחוב אוסישקין 16, רמה"ש. 03-5473003
רחוב יהודה מכבי 60, תל אביב.03-6202255

cake art

קונדיטוריית cake art, שלה שני סניפים במרכז, מספקת עוגות למסעדות ולמוסדות שונים.

בקולקציה: בצק פריך של שקדים וחמאה במילוי פרג וגרידת לימון; סוכריית מרציפן; שוקולד השחר; תמרים ואגוזים; קרם חלבה; אוזניים מבצק פרסבורגר עם חמאה וחלב, במילויים של פרג ואגוזים (2-5 שקלים ליחידה).

שולפים מזלגות: בצק פריך, שטעמו סתמי. מילוי שוקולד השחר יכול להתאים לילדים, אבל חוסר המאמץ והיצירתיות ניכר. מילוי אגוזים ותמרים: הטעם עדין עד לא מורגש, וגרוס דק מדי, כך שאין את הצ'אנקיות הכייפית הפוטנציאלית. פרג וגרידת לימון: הפרג איכותי וגרידת הלימון טובה, אבל משום מה, השרבבו פנימה עוד רכיבים תועים כמו צימוק ואגוז. קצת מוזר ומרושל.

ציון: 7

Cake Art. ארלוזורוב 188 תל- אביב 03-6954459
חנות המפעל: ארלוזורוב 11 בת- ים 03-6582180
המקום כשר בהשגחת הרבנות תל- אביב ובת-ים

לחם יין

לחם יין הוא בית קפה-מסעדה בקרית סביונים שביהוד. בתפריט יש בשרים, פסטות, סלטים, סנדביצ'ים, עוגות, קינוחים ומנות נוספות.

בקולקציה: אוזני המן במילוי פרג; שוקולד חלב; חלבה מעודנת; תמרים ואגוזי מלך (27 שקלים למארז 225 גרם). אוזני המן ללא סוכר במילוי פרג (27 שקלים למארז 250 גרם).

שולפים מזלגות: הבצק הפריך יבש מדי. נגיסה באוזן מייבשת את הפה. מילוי הפרג מריר, עם טעם לוואי לא ברור. בנוסף, יש במילוי אגוזי מלך לא קלויים, וכנראה לא טריים, שמוסיפים למרירות. שוקולד: הייתכן שיש במילוי שוקולד השחר? הטעם, בכל מקרה, הוא של שוקולד השחר, קצת מאכזב, ציפינו ליותר וקיבלנו שוקולד נטו, בלי שום תוספות מעניינות. שורה תחתונה: האוזן יבשה מדי והמילוי משעמם מדי.

ציון: 7

דרך החורש 4, קריית סביונים, יהוד. 03-6321793

אספרסו בר

רשת בתי קפה וקונדיטוריה, שחגגה לא מכבר 20 שנה ומתמחה בקונספט קולינרי איטלקי.

בקולקציה: אוזני המן מבצק פריך במילויים של פרג ותפוחים;
תמרים, אגוזים ודבש; קרם פטיסייר שוקולד עם שוקולד צ'יפס (4 שקלים ליחידה, 29 שקלים למארז).

שולפים מזלגות: הבצק טוב, אבל עם טעם מודגש מדי של חמאה. פרג ותפוחים: המילוי ממש מחולק לצד של פרג וצד שני עם תפוחים, כשאין חיבור ביניהם; מילוי הפרג בינוני, מעט יבש ומתובל בניחוח אניס, שפגע בטעם. תמרים אגוזים ודבש: מילוי יבש, דחוס ומחניק. הטעם מתוק והמרקם בעייתי ומתפורר. קרם פטיסייר ושוקולד צ'יפס: מילוי קרמי ועשיר, השוקולד איכותי וטעים. הבעיה היא שיש הרבה מילוי עשיר ומעט בצק. קרם הפטיסייר, שיכול היה לעדן את מתיקות השוקולד, אינו מורגש.

בסניפי הרשת ברחבי הארץ

יאמי

אתר חדש שהושק לאחרונה - "יאמי – אוכל ביתי עד הבית", המאפשר להזמין הביתה אוכל של בשלנים. לקראת פורים מכינות כמה מבשלניות האתר אוזני המן ביתיות.

בקולקציה: אוזני ההמן של ליהי: בצק פריך, המועשר בפקאן טחון, עם מילו פרג ואגוזי פקאן; אוזני ההמן של עדי: בצק פריך מקמח מלא, מומתק בסוכר קנים אורגני, במלית פרג או שוקולד חרובים; אוזני ההמן של סימה: אוזני המן במילוי פרג; חלבה עם שוקולד נוטלה; אוזני המן מבצק קקאו, במילוי קוקוס וחמאה.

שולפים מזלגות: כל אוזני ההמן, בלי יוצא מן הכלל, נטו להתפורר מדי. של עדי במילוי פרג היו מאוד ביתיות, מצד שני - הבצק היה חונק, והורגש כי הוא מופחת סוכר. טעמו של המילוי חביב בסטנדרטים של אוזן המן ביתית, אך לא נמצא בליגה של הגדולים ונופל מקונדיטוריות ומאפיות מקצועיות. אוזני המן שוקולד של סימה במילוי קוקוס: אוזן טעימה וביתית, בצק הקקאו כייפי מאוד, בעיקר לילדים. לא בסטנדרט של קונדיטוריה, אבל מספקות את הסחורה למי שמחפש משהו ביתי ופשוט יותר.

ציון: 6.5

יאמי. לאתר

לחם ארז

רשת שנפתחה באחרונה מחדש, תחת קונספט המשלב מעדנייה, מאפייה ובית קפה.

בקולקציה: אוזני המן בעבודת יד מבצק פריך במילוי פרג, חלבה, תמרים ושוקולד (35 שקלים למארז במשקל 360 גרם).

שולפים מזלגות: בצק חמאתי בטעם של פעם. מזכיר טעמי ילדות, אבל יחד עם זאת מתוק מדי ומחניק. חלבה: המילוי חלול מבפנים, מאכזב ומבאס ומרוב שהוא מתוק, הוא לא מזכיר חלבה. גם מילוי השוקולד מתוק מדי, בטעם של שוקולד השחר למריחה, עם טאץ' תעשייתי.

ציון: 6.5

בסניפי הרשת ברחבי הארץ

קונדיטוריה אספרסו בר שני

רשת קונדיטוריות שנוסדה בשנת 1964, ורוב סניפיה נמצאים באזור הצפון.

בקולקציה: אוזני המן מבצק פריך במילוי אגוזים; חלבה; שוקולד רוזמרי; תמרים; שוקולד בלגי; שוקולד ללא סוכר; במילוי גזר וקינמון; אספרסו והל; שוקולד וצ'ילי חריף; בצק פרסבורגר במילוי פרג; פרג ללא סוכר; במילוי פירות יבשים דבש וג'ינג'ר (36 שקלים לקופסה של 400 גרם).

שולפים מזלגות: בצק פריך, יבש ומתפורר. יחס טוב בין מילוי השוקולד לבצק. טעם של ממרח שוקולד השחר פשוט, ואת הצ'ילי מרגישים רק אחרי שמסיימים לנקות את הפה מכל הפירורים שנתקעו. פרג: בצק שמרים לח יותר מהפריך, אבל לא מספיק אפוי. האוזן קטנה ונחמד שאפשר לחסל אותה בביס אחד. המילוי פשוט, חסר תיבול ומר מאוד. גזר וקינמון: בצק פריך פשוט וטוב. המילוי מעולה – מרענן, מרקם טוב. חמצמץ-מתוק, מאוזן וטעים, אבל אין מספיק ממנו.

ציון: 6.

אספרסו בר שני. העצמאות 53, חיפה; טרומפלדור 29, חיפה; שדרות מוריה 29, חיפה; מתחם תל חנן-נשר; שדרות יצחק רבין מרכז ביג, יקנעם; כיכר בן גוריון 1, קרית טבעון.; מעלה כמון 2, מתחם ביג, כרמיאל; הדקל 47, מונד סנטר, תל-מונד. 1-700-555-514

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully