וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: קסם האדומים הישראלים

27.2.2013 / 17:07

אבי אפרתי לוגם 5 סוגי אדומים מקומיים, מיקבי טוליפ, הרי גליל וססלוב, ומוצא יינות המספקים תמורה טובה לכסף

סקירת השבוע מוקדשת ל-5 יינות אדומים מיקבי טוליפ, הרי גליל וססלוב. שני יינות טוליפ – "מוסטלי שיראז 2010" ו"מוסטלי קברנה פרנק" 201 - הם חסרי יומרה, שכוונתם לספק תמורה ראויה לתמחור מתון. "מוסטלי שיראז" בהחלט מצליח בכך.
"מירון 2009" של הרי גליל מחבר סירה עם פטי ורדו ומעט קברנה סוביניון, ומספק יין מאופק, גסטרונומי מאוד, מוצלח בהחלט.
ביקב ססלוב, כדרכם, עושים יינות עולם חדש בלי להתבייש. שני החדשים שלהם מסדרת "אדום": "אדום שיראז 2010" ו"אדום קברנה סוביניון" 2010, מתגלים כמוצלחים מאוד מסוגם.
בסך הכל חושפת טעימת השבוע 5 יינות שתמחורם בינוני, המצליחים ברובם לספק את הסחורה. תיכף פסח, החנויות מוצפות בתוצרת ישראלית. חובבי היינות המאופקים ייהנו מאוד עם "מירון 2009". לחובבי היינות המוחצנים יספקו "מוסטלי שיראז 2010" ו"אדום שיראז 2010" הנאה צרופה ותמורה ראויה.

לחיים!


לכל הטורים של אבי אפרתי

טוליפ, מוסטלי שיראז 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% ענבי שיראז מכרם גלעד שבכפר יובל ו-15% קברנה סוביניון מכרם צבעון. כל אחד מהיינות תסס והתיישן 6 חודשים בנפרד. לאחר מכן נקבע הבלנד, שהתיישן 9 חודשים בחביות עץ אלון, מחציתן צרפתיות ומחציתן אמריקאיות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף מלא. 15.5% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: ראגו, פסטה ברוטב על בסיס בשר בבישול ארוך.

דבר המבקר: אקספרסיבי או אגרסיבי? הכול עניין של תפיסת עולם. כך או כך, זה יין עוצמתי, שמציף את האף בעוצמותיו וממשיך גם בחיך. אוריינטציית העולם החדש ברורה כאן במוחצנות החד משמעית של היין. הוא בנוי ומאוזן היטב. אי אפשר שלא לחוש ב-15.5 אחוזי האלכוהול שבתוכו. בתוך חוקי הז'אנר שבו הוא מתנהל, מדובר ביין מוצלח בהחלט מסוגו. אוהבי היינות הרכים – סירה של עמק הרון למשל, להבדיל משיראז אוסטרלי – יעדיפו את היין שלהם מתון ומאופק יותר. במונחי תמורה לכסף, מדובר בתמורה ראויה לגמרי.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה – יין VALUE FOR MONEY לא רע בכלל).

בארבע מילים: בריון עול ימים וחינני.

טוליפ, מוסטלי קברנה פרנק 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% קברנה פרנק מכרם ניר במושב מטע, ו-15% מרלו מכרם צובה. כל אחד מהיינות תסס ולאחר מכן התיישן בנפרד 6 חודשים. לאחר קביעת הבלנד הסופי התיישן היין 9 חודשים בחביות עץ אלון, 80% מהן צרפתיות והשאר אמריקאיות. צבע אדום כהה. באף פרי אדום, פלפל שחור, עשבי תיבול ועור. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: נתחי סינטה צרובים קלות, עם רוקט ופרמזן. רוסטביף.

דבר המבקר: קברנה פרנק משמש כזן משלים בבלנדים בורדולזיים. כזן מוביל יש לו איכויות יותר מנאות כשמטפלים בו נכון. גם היין הזה נוטה למוחצנות, אבל מתון מקודמו הנותן בראש. המתינות הזו הופכת אותו לגסטרונומי יחסית. זה לא יין יומרני, וככה גם צריך להתייחס אליו. סימפטי, נעים, לא חשוב ואפשרי. אופציה סבירה לבחירה במסעדה, על תקן יין אפשרי לכיס.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשש מילים: נעים, לא נורא חשוב, ואפשרי בהחלט.

הרי גליל, מירון 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 72% ענבי סירה, 19% פטי ורדו ו-9% קברנה סוביניון מהגליל העליון. 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק נוטה לסגול. באף פרי שחור ותבלינים. גוף מלא. 15.5% כוהל בנפח.

כמה? 106 שקלים.

הכי מתאים ל: סינטה צרובה, מידיום רייר, עם תפוח אדמה מדורה.

דבר המבקר: 72% סירה ו-19% פטי ורדו הם, אפריורית, התחלה טובה. כשיינן שיודע לגעת נכון עושה איתם את העבודה, מתקבל יופי של יין. מירון 2009 הוא בדיוק האדום שמתאים לאקלים ולסוג האוכל שלנו. למרות העוצמתיות שבו, ועל אף 15.5 אחוזי אלכוהול, הוא איננו מתפוצץ מטעמים וניחוחות; לא משפריץ עץ. יש בו מתינות ואיפוק, חומציות טובה ואיזון נאה. שנתיים בתנאי אחסון נאותים ירככו אותו עוד. מהאדומים היותר מוצלחים בגזרת "100 לבקבוק".

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: כן ירבו שילובי סירה ופטי ורדו!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ססלוב, אדום, שיראז 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% ענבי שיראז ו-15% קברנה סוביניון מהגליל העליון. 20 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. באף פרי אדום, תבלינים (פלפל). צבע אדום ארגמני. גוף מלא. %14.5 כוהל בנפח.

כמה? 117 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה. תבשילים על בסיס בשר כבש.
דבר המבקר: כשמו כן הוא: יותר שיראז אוסטרלי מסירה דרום צרפתי; ומייצג מוצלח במיוחד של הז'אנר. אף מסחרר, הרבה עץ, מתקתקות מה. זה יין הנוטה אל הסוג שיש המכנים הדוניסטי, והוא אינו מתבייש בכך. להיפך. יתרונו הגדול הוא בכך, שעל אף הפתיינות הבלתי משתמעת והנגישות הרבה שלו, הוא אינו אגרסיבי מדי. בכל זאת שיראז. לגימה ממנו יממה מהפתיחה גילתה ממדים נוספים, מקסימים למדי.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-13 מילים: רוצים לגלות שעולם חדש לא חייב להיות ביטוי מגונה? לגמו את היין הזה.

ססלוב, אדום קברנה סוביניון 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון מהגליל העליון. 20 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום ארגמני. באף תבלינים ושוקולד. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 117 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: חצי שעה מהפתיחה, היין הזה בסדר. שעתיים ממנה הוא נפתח ועולה ליגה. כקודמו, השיראז, זהו יין שאינו מתבייש בסגנונו הנהנתני, ועושה זאת לגמרי היטב בתחומו. נגיש, עם מתקתקות בולטת, קורץ לכל, ועם זאת בנוי היטב, מאוזן, מדויק מסוגו. יין עולם חדש בהחלט ראוי, שניתן להגישו למגוון אורחים, גם כאלו שהחיך שלהם מיומנת פחות. לא לחשוש: כולם ייהנו.

תמורה לכסף: 3/5.

בשלוש מילים: קברנה נגיש וסימפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully