וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: קציצות טונה בקפה מילשטוק

12.3.2013 / 8:03

המונית של קובי רובין מגיעה לחנה מקפה מילשטוק בת"א, שמתפעלת עסק זערורי, החביב בעיקר על בנות. זה המקום שבו תוכלו לאכול משהו לא מסובך, קטן וטעים

חצי פיתה מילשטוק עם קציצות. קובי רובין
חצי פיתה מילשטוק/קובי רובין

אני לא אוהב לשבת ברשתות קפה ממותגות, שמציעות אוכל לא ראוי, ללא אופי. גם כשאני נמצא בפריפריה, אני מעדיף לקנות פחית משקה תוסס, מאשר לשבת בבתי הקפה הגנריים המצויים על הדרך. גם ככה המחירים שלהם מופקעים, ובעיני, זה כמו להעניש את עצמך על חוסר מקוריות. אותן רשתות, שעל כל קירותיהן כתוב באנגלית את המילה קפה, אנכית ואופקית, כאילו שלא הבנתי את הרמז. במקומות שבהם דוחפים לך תערובת קפה ב-30 שקל לקילו, רק כדי להתלונן אחר כך למה הלקוחות לא חוזרים, וסנדויצ'ים שמגיעים כל בוקר ממפעל, עטופים בניילון חנק, או כאלה שנעשים במקום על ידי צוות עבדים מודרניים, שמשתמשים במרכיבים הכי זולים בשוק, עד שמתקבל מוצר בינוני מינוס. אני תמיד מעדיף לשבת במקומות ביתיים, שם יש קאדר קבוע של אנשים, שמוכנים לסבול בתשלום אחד את השני. במיוחד אם המקום נמצא בבעלותה של אישה.

את חנה מילשטוק הכרתי דרך העוגות המדהימות שהיא אופה בבית, ומביאה בכל יום אל הקיוסקפה שלה. קפה מילשטוק קוראים למקום, במבנה הבאוהאוס הכי קטן בארץ. חנה לקחה את המקום הנטוש, בגינת רות - רחוב שולמית על פינת יעל (אפילו שמות הרחובות פה של נשים), והפכה אותו לשכיית חמדה.

בתוך המקום הזעיר אפשר למצוא מכונת קפה, מקרר, טוסטר אובן על שולחן קטנטן, ודלפק שפונה לכל הכיוונים כמעט. חנה ממלאת את כל התפקידים במקום שלה. מטפחת ומשמרת את הקיים. בסך הכל מדובר במקום שמכוון לבנות. ובנות, בדרך כלל, אוכלות במנות קטנות. אפילו העוגות שחנה אופה הן זעירות. אבל מה אני אשם שכל מה שחנה מכינה טעים לי? בשנים הראשונות הייתי המום מזערוריות המנות. עד שהבנתי שעדיף לא להעיר שום דבר על גודל המנה, ודי מהר התרגלתי לאכול בצלוחיות.

בכל שעות הפעילות מגיע למקום מצעד של בנות. וכשהן מגיעות, אני מכסה את העיניים. ואז, תמיד תמיד מגיעה הבקשה הקבועה: חצי טונה. מדובר בעצם בחצי פיתה עם קציצות טונה, שחנה מכינה מוקדם בכל בוקר, ומביאה לקיוסקפה שלה. לתוך הפיתה היא תוחבת קציצות טונה קטנות וטעימות מאוד, רצועות של חסה טרייה, כמה רצועות של פלפל אדום דק דק, רוטב ויניגרט, שחנה מכינה כל בוקר על המקום, קערית קטנה של זיתים. זה הכל. לא מסובך, קטן וטעים. 15 שקלים בלבד.

אז לכל אותן בנות, שמגיעות עד מרכז תל אביב ולא מוצאות מה לאכול - זה בדיוק המקום בשבילכן. לבנים שבחבורה, אם אתם בלב העיר, והאישה בחייכם אומרת לכם שאין מה לאכול בעיר הגדולה, כי היא רק רוצה משהו קטן – עכשיו יש פתרון. ולקהל הקוראות שלי - בתיאבון בנות.

קפה מילשטוק. גינת רות, רחוב שולמית פינת יעל, תל אביב. 7777463?050. שעות פתיחה: א'-ה' 07:30-20:00. ו' 07:30-17:00. לא כשר

לכל הטורים של אוכל רחוב
קציצות טעימות אצל חנניה
אוכל רחוב: באגט בצומת שורש

חצי פיתה מילשטוק עם קציצות. קובי רובין
המקום של מילשטוק/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • קציצות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully