וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח 2013 - יינות מומלצים לחג

20.3.2013 / 16:02

אבי אפרתי ממליץ על 20 יינות מקומיים מכל הסוגים, בכל קטגוריות המחיר, שיתאימו לליל הסדר ולארוחות החג מ-42 ועד 260 שקלים

להלן רשימת היינות המומלצים של וואלה! אוכל לפסח 2013. הרשימה מתחילה ביינות לבנים וממשיכה באדומים (ורוזה אחד, ומבעבע אחד), בסדר מחירים עולה – מהקל אל הכבד. 20 יינות יש ברשימה הזו, המתמקדת בתעשייה המקומית בלבד. ההמלצות הן בערכי איכות מוחלטים. יינות המעניקים תמורה יוצאת דופן לכסף, זוכים לאזכור מיוחד על כך.
חג שמח!

רקנאטי, יסמין לבן 2012 – 42 שקלים

מעט לבנים נותנים בכל כך מעט כסף תחושה של יין אמיתי. בלנד של סוביניון בלאן ושרדונה. קל במידה, שמח ועם זאת חד ומדויק.

ויתקין, מסע ישראלי לבן 2012 – 75 שקלים

רוסאן, ויונייה, קולומבארד וגוורצטרמינר; ביקב ויתקין ממשיכים להשקיע בזנים מקובלים פחות בתעשייה המקומית, וטוב שכך. בלנד לבן יבש נטול יומרה, שכולו רעננות ושמחת חיים. הכי אביב שיש. הכי מתאים לחצר או למרפסת באחר צהריים שמשיים מופזים.

כרמל, הסדרה האיזורית, ריזלינג קאיומי 2011 – 75 שקלים

אלזס רחוקה. מאד. אם ביינות האדומים הולך המרחק מעולם היין האמיתי והטוב ומתקצר, בלבנים אנחנו עדיין מאחור. הריזלינג הנפלא מכרם קאיומי, יין חד, מדויק וממכר. אין יותר אלזס מזה בישראל. ומכיוון שכך, קחו אותו בחשבון לא רק לצד פסטות ודגים. תענוג ללגום ממנו גם לצד מנות על בסיס בשר עגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לוינסון, גראז' דה פאפא לבן 2011– 140 שקלים

אם הריזלינג מכרם קאיומי של יקבי כרמל מקצר עבורנו את הדרך לאלזס, גראז' דה פאפא לבן, של יקב הבוטיק הזעיר לוינסון, מצמצם את המרחק משאבלי. יין שמרגישים בו את המינראליות, את המליחות, שתענוג צרוף ללגום אותו לצד מנות עשירות במיוחד מן הים. דור העתיד של הייננות הישראלית במיטבו.

דלתון, רוזה 2012 – 44 שקלים

קברנה סוביניון, שיראז, גרנאש וברברה חוברים כאן לרוזה חצי יבש כייפי, שעל אף נוכחות הפרי המאסיבית, מצליח לא להרגיש כמו גזוז להמונים. יופי של יין בראנצ'ים ופיקניקים לחג.

רמת הגולן, הר חרמון אינדיגו – 48 שקלים

יינות "הר חרמון" של יקבי רמת הגולן פוצלו מסדרת "ירדן" במסגרתה יצאו שנים רבות. מעתה אמרו פשוט "הר חרמון" ולא "ירדן הר חרמון". "הר חרמון אינדיגו 2012", היין החדש שהושק לאחרונה, הוא בלנד של סירה וקברנה סוביניון – חידוש מרענן ליינות הסדרה השמרניים וה"הר חרמון" היותר מוצלח שיוצר עד כה.

כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון 2012 – 50 שקלים

סדרת "פרייבט קולקשן" הייתה ידועה לשמצה בעבר, בגין יינות בעייתיים במיוחד שאפיינו אותה. במסגרת ההתנערות הגורפת של יקבי כרמל מהעבר הבעייתי, גם "פרייבט קולקשן" השתנתה. לחלוטין. קברנה סוביניון 2012 של הסדרה מיטיב לבטא את השינוי. 50 שקלים קונים כאן המון יין.

פסגות, מרלו 2011 – 70 שקלים

לא הרפתקני ולא מרתק; קצת טכני ובכל זאת - נעים מאד ללגימה ועשוי היטב. תמורה מוצלחת מאד לשבעים שקלים.

אלכסנדר, סנדרו, קברנה-מרלו 2010 – 90 שקלים

כמו כל יינות יקב אלכסנדר, גם היין הזה הוא "טיפוס טיפוס". מוחצן, מלא בעץ, מפציץ את האף, מתפרע בחיך. לאלו שאוהבים את היין שלהם אקספרסיבי ונותן בראש, זו אופציה מוצלחת מאד מסוגה, שמספקת תמורה ראויה לכסף.

טריו, ספיריט, הגליל 2011 – 90 שקלים

בלנד סימפטי מאד של קברנה סוביניון, שיראז ופטי ורדו מהגליל העליון. יין עשוי היטב, מהמוצלחים באדומי קטגוריית הביניים.

הרי גליל, מירון 2009 – 106 שקלים

בלנד מצוין, המבוסס על סירה (72%), פטי ורדו (19%) וקברנה סוביניון (9%). אדום רציני ומלא אופי שנראה שיוצריו מבינים היטב מה אפשר ללגום כאן גם כשחם. מהיינות האדומים המשמעותיים היחידים בתעשייה שתוכלו ללגום להנאה אפילו בצהרי יום קיצי. 106 שקלים מוצדקים במיוחד.

דלתון, רזרב, שיראז 2010 – 109 שקלים

96% שיראז ו-4% ויונייה מכרם ברמת הגולן, וסגנון המהווה סוג של אמצע הדרך בין שיראז אוסטרלי לסירה מאופק מעמק הרון. יין נהדר שמספק תמורה פנומנאלית ל-109 שקלים.

רקנאטי, מרלו, כרם מנרה 2010 – 110 שקלים

לא מעט גבות הורמו, ככל הנראה, כש"רקנאטי, מרלו, כרם מנרה 2011" הושק, לפני כחודשיים. זה מרלו, זה? מרלו ישראלי? ובכן, כן. המרלו הישראלי החדש שונה מאחיו הותיקים. להבדיל מהם, הוא מצוין. הרבה פחות עגלגלות, פרי, חנפנות ועץ; הרבה יותר מתינות, איפוק ואנינות. תמורה מצוינת לכסף.

כרמל, סינגל ויניארד, מרלו, כרם שעל 2010 – 120 שקלים

אם המרלו של רקנאטי מכרם מנרה מייצג את המרלו הישראלי החדש במובניו המאופקים, זה של יקבי כרמל מכרם שעל מייצג סוג אחר של טייק אוף על יינות המרלו המקומיים העגולים והחנפים: זה מרלו בשרני, לעיס, מלא בעוצמה; כזה שלרגע קט עוצרים ובודקים אם אכן מדובר במרלו ולא, למשל, בקברנה סוביניון. יין משובח. תמורה מצוינת לכסף.

פלם סירה רזרב 2010 – 125 שקלים

סירה מתון ומאופק, שכולו מורכבות, אופי, עומק ואלגנטיות. יין נהדר ממש!

יקבי רמת הגולן, ירדן, בלאן דה בלאן 2007 – 131 שקלים

המבעבע הכי מושקע והכי נוצץ בתעשייה. 100% ענבי שרדונה. קטיפתי ואלגנטי. לארוחות דגים מושקעות. אגב, על פי המילון החדש למונחי יין שהוציאה האקדמיה ללשון העברית, מעתה, במקום "בלאן דה בלאן" יש לומר, אם מתעקשים על עברית תקנית: "יבש בן יבש".

מיה לוצ'ה, רוסו 2010 – 150 שקלים

92% ענבי קריניאן מכרם בעל ללא השקיה בהרי יהודה – אותו כרם ממנו הגיע אלינו בשנה שעברה "יין הפרא" האגדי של רקנאטי. קובי ארביב, יינן בצוות רקנאטי, עומד מאחורי יקב מיה לוצ'ה הביתי, הממוקם על גג בית הוריו באור עקיבא. היין שהפיק לא פחות ממקסים, גסטרונומי להפליא ושופע אופי. קריניאן במיטבו. אם אתם מאוהבי הזן וטרם נחשפתם, אל תחמיצו.

עמק האלה 2008 , 32N 35E, במחיר 210 שקלים

שמו של היין הוא הומאז' לקואורדינאטות האורך והרוחב, שבהן ממוקם יקב עמק האלה. היין עצמו, כתמיד בסדרת VINEYARD'S CHOICE, מצוין במיוחד. בלנד של סירה, פטיט סירה ומרלו. מורכב, עשיר, אקספרסיבי במידה, מרשים ובשל בהחלט ללגימה.

פלאם, נובל 2008- 230 שקלים

בלנד של קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו. מפסגות היצירה של היקב המשפחתי המוערך ואחד היינות הכי טובים שיצאו כאן בשנה האחרונה. עונג מרוכז לארוחות בשריות מורכבות. יין שההשקעה בו מוצדקת בכל מובן.

יתיר, יער יתיר 2009 – 260 שקלים

המפתיע וגם המוצלח מכל יינות "יער יתיר" שטעמנו עד היום. בלנד של קברנה סוביניון, פטי ורדו ומרלו, שבמקום להיות מרשים אבל עמוס לעייפה, מספק את כל המורכבות והעושר המתבקשים אבל עם מידה של מתינות מבורכת. ראוי לגמרי ללגימה כבר עכשיו.

  • עוד באותו נושא:
  • יין
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully