וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף מיכאל גרטופסקי פותח ביסטרו בצפון

בזמן שמרבית השפים בוחרים לפתוח עוד מסעדה בתל אביב, השף מיכאל גרטופסקי עוזב מסעדה משגשגת בעיר ללא הפסקה ופותח ביסטרו מקומי במושב לימן שבגליל

השף מיכאל גרטופסקי פותח בימים אלה מסעדה חדשה בשם מיכאל- ביסטרו מקומי, במושב לימן שבגליל המערבי. בעוד מרבית השפים בארץ ממקדים את עבודתם בערים הגדולות במרכז, גרטופסקי בחר דווקא להתרחק ממוקד סצנת הקולינריה בתל אביב ולעבור אל הכפר. בכך הוא מגשים חלום אישי של שנים, להקים מסעדה בצפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרטופסקי בפעולה בביסטרו החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הקריירה שלו בנה גרטופסקי (39) במסעדות שבליבת הסצינה התל אביבית כמו הרברט סמואל של השף יונתן רושפלד (בה שימש כשף בפועל כשלוש שנים) ובמסעדת סושיאל קלאב (בה שימש כשף ראשי) כך שהמעבר שלו לגליל אינו טריוויאלי כלל. "כל שף שיש לו מה להגיד חולם בסוף לפתוח מסעדה בצלמו וברוחו", מסביר גרטופסקי את השינוי, "חשבתי על הצפון כשהרגשתי שהגיע הזמן בשבילי להמשיך הלאה אחרי הסושיאל קלאב, אותו אני עדיין מלווה באמצע השבוע פיזית ורעיונית. בתל אביב הרבה יותר קל לי לפתוח מסעדה כי כאן כבר מכירים אותי אבל החלטתי להתרחק ולעשות זאת באזור שאני מתחבר אליו".

ביסטרו מיכאל נפתח להרצה לפני כשבועיים וכעת הוא פתוח לקהל הרחב. את המסעדה מגדיר גרטופסקי כמקום אישי, וככזה הוא כולל שישים מקומות ישיבה ובוסתן רחב ידיים שישמש את הסועדים בימים החמים. נכון לעכשיו המקום יעבוד רק בימים חמישי- שבת. "כרגע מרבית העבודה במסעדה היא בסופי שבוע מהסיבה שהיא נשענת על מטיילים שמגיעים לאזור", מסביר גרטופסקי, "בעתיד, אם ארגיש שיש מקום להרחיב את ימי הפעילות אעשה זאת, אבל הרעיון כולו מבחינתי הוא לא לפתוח שבעה ימים בשבוע, אלא מקסימום ארבעה ימים. זה בא מתוך הצורך שלי לא לעבוד כל יום כמו משוגע. אני לא חושב שאפשר ליצור ככה".

בינתיים גרטופסקי מתרגל לסביבתו החדשה ומספר כי בהתאם לפעילות בצפון, המסעדה תיתן דגש חזק על עונתיות וחומרי גלם מתוצרת מקומית- גבינות, בשרים, שמנים, ירקות ודגים. "כרגע אני חוקר את האזור", הוא אומר, "קם כל יום בשבע בבוקר והולך לשוק הדגים בעכו. משם אני מביא מה שבא לי באותו היום וכותב תפריט חדש ושונה מקודמו. לכן התפריט במקום יהיה דינאמי מאוד עם עוגנים מסוימים קבועים".

כך, ניתן למצוא בתפריט של מיכאל מנות כגון: רוסטביף מהמעשנת עם איולי שום אפוי וחרדל (38 שקלים), צלחת ירקות מגריל פחמים עם לאבנה עזים ושמן זית (42 שקלים), קרפצ'יו פרידה, שקדים ירוקים, צ'ילי, צנוברים ושמן זית (64 שקלים), קלמרי סגולים על הפלנצ'ה עם מסבחה עדשים שחורות מלבנון (52 שקלים), פילה בקר עם פלפל שחור בגריל פחמים (135 שקלים), צלעות טלה עם תבשיל טוסקני של שעועית ותרד (150 שקלים) ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארטישוקים, רוקט ופרמזן בביסטרו מיכאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבחינת גרטופסקי מושב פסטורלי הוא המקום האולטימטיבי ליצור בו. "אני חושב שיש וואקום גדול באזור הצפון מבחינה קולינרית ושאין מקומות ראויים מספיק לאכול בהם. חוץ מזה החזון שלי מגיע ממקומות שהסתובבתי בהם בעולם שם מסעדות מדהימות לא פועלות במרכזי ערים אלא באזורים כפריים, וזה הדגם שלי", הוא מספר, "למשל כפר בטוסקנה שגיליתי בו מסעדה מקומית שעושה אוכל שמפיל אותי מהכיסא, או אזורי יין שהסתובבתי בהם בצרפת עם מסעדות מדהימות. שפים רציניים שהשאירו חותם קולינרי בעולם, ברובם המכריע לא פעלו במרכזי ערים. בתל אביב כולם מבשלים דומה אחד לשני וזה הפך קצת משעמם וצפוף בשבילי".

מיכאל ביסטרו מקומי. רחוב הגפן 43, מושב לימן. 04-9821250. חמישי ושישי 18:30-00:00, שבת, 18:30-00:00, 12:00-16:00. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלל קטן ואינטימי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully