וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: בקבוקים מומלצים למנגל עצמאות

10.4.2013 / 17:44

זה כולה מנגל, עם כנפיים, שיפוד פרגית וקבבים. אבי אפרתי בחר יינות מקומיים ומיובאים, במחירים מתונים במיוחד, שמתאימים לחגיגה נטולת יומרה

ביקורת יין: בקבוקים מומלצים למנגל עצמאות

המוטו בבחירת היינות המומלצים למנגל יום העצמאות היה מחירם המתון. מחיר כל היינות כאן, למעט אחד, אינו עולה על 100 שקלים. רובם אינם חוצים את רף ה-80. כולם – מקומיים כמיובאים – מספקים תמורה טובה עד מעולה לכסף. המקומיים ידועים ומוכרים. כמה מהיינות המיובאים טריוויאליים פחות, ויותר משווה לערוך עימם היכרות. המלצות לשידוך התקרובת על האסכלה נמצאות אף הן. לחיים!

רקנאטי, יסמין אדום, קברנה-מרלו 2012

קברנה סוביניון ומרלו מהגליל מרכיבים בלנד קל גוף, פשוט, בסיסי אבל מוצלח וכייפי. הכנפיים והחציל על הגריל עם טחינה ומטבל עגבניות, ייהנו מנוכחותו מאוד. 42 שקלים.

כרמל, פרייבט קולקשן, שיראז 2012

שיראז אקספרסיבי ומתובל, שבנוי היטב, מאוזן היטב ונעים מאוד ללוגמו. מלווה מוצלח במיוחד לפרק הקבאבים במנגל שלכם. 45 שקלים.

ירדן, הר חרמון אינדיגו 2012

ענבי הסירה, שהצטרפו השנה לקברנה סוביניון ליצירת הבלנד החדש בסדרת "הר חרמון", העניקו עומק ונפח, שהיה חסר ליין הנמכר במדינה. 48 שקלים הם מחיר לא רע בכלל ליין סימפטי, מתאים בהחלט ללגימה במאסות ליד המנגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טוליפ, מוסטלי שיראז 2010

מחפשים יין פרי מרוכז מתפרץ, כזה שמתעקש להיות מוחצן באף ובחיך? "טוליפ מוסטלי שיראז" הוא יין חינני, וחגיגה לחובבי ז'אנר "העולם החדש". 79 שקלים.

קוט דה רון אדום, 'בלרוש' 2009

Cotes du Rhone Rouge, 'Belleuche' 2009
קלאסיקה צרפתית עממית, משמחת לבב אנוש. בלנד של גראנאש וסירה מעמק הרון, עם גוף קל נוטה לבינוני, שאפשר ללגום וללגום ממנו, לגימה נטול יומרה לפחות; ולא חייבים להפסיק. מחירו 55 שקלים בלבד.

פול מאס, אסטייט, קריניאן גפנים בוגרות 2010

Paul Mass, Estate, Carignan, Vielles Vignes 2010
מעט אנשים בארץ מכירים את אחד השיחוקים היותר גדולים על המדפים בחנויות. הגיע הזמן שזה ישתנה. הקריניאן מסדרת "אסטייט" של יקב פול מאס מלנגדוק, דרום מערב צרפת, צומח על גפנים בוגרות, בנות למעלה מ-50 שנה, ביבולים נמוכים במיוחד. התוצאה: יין שכולו אופי, עם גוף בינוני, נוטה למלא, שמספק תמורה לא פחות ממרהיבה ל-68 שקלים. עם הקרינאן הזה אתם כבר לגמרי יכולים להתקדם בארוחה. הוא יחזיק היטב כל נתח בשר מכובד, שתעלו על האסכלה.

קאטנה זפאטה, מלבק Catena Zapata, Malbec 2009

100% ענבי מלבק מרכיבים את היין הזה, שמגיע מהידוע שביצרני ארגנטינה. בנוי היטב, פירותי מאוד. בן לוויה מצטיין לכל מנגל, אבל יפליא לעשות את העבודה שאותה הוא רגיל לעשות, כבשגרה, בארץ מוצאו: אסאדו! אם המנגל שלכם סוחב לכיוון הדרום אמריקאי, אל תחשבו פעמיים.

פאסוטיני, רזרבה 2005 V - Faustino, Reserva, 2005 V

כשתגיעו לפרק הסטייקים ותחפצו ביין רך ועמוק, שמספק הרבה ב-100 שקלים בדיוק, לכו על הריוחה הזה. הוא מ-2005, וזמן החבית והבקבוק שלו מספקים לו משנה נדיבות ואופי.

סאן ז'וזף, 'דשאן' 2007

Saint Joseph, 'Dechants' 2007
רשימת ההמלצות הנוכחית נאמנה לגישה הצנועה. זה כולה מנגל, בליל העצמאות או ביום המחרת החמים. רוב הסועדים יעצרו לאחר כנף אחת, שיפוד פרגיות אחד ושתי קציצות קבאב. עם היין הזה חכו לשלב הבא, לאלו שישרדו (או ידלגו) על שלב הקשקשת, ויגיעו לעיקר. צלעות טלה, סטייק אנטרקוט או צ'אנק שלם בצלייה ארוכה ואיטית, גבוה מעל הפחמים. יין על בסיס ענבי סירה, מהכפר סאן ז'וזף בעמק הרון. יין שכולו מתינות ועומק. אל תצרפו אליו בשר מאיכות פחות ממצוינת. אם תקנחו בגבינת עיזים עם קצת דבש, קחו ממנו לגימה הגונה גם לצידה. 120 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully