וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכאים: מסעדה טבעונית חדשה בתל אביב

בהמשך לטרנד הטבעוני הרותח, פתחו שלושה אחים את מסעדת זכאים בלב תל אביב שבה מככב תפריט ללא מוצרים מהחי עם הרבה קטניות, פירות וירקות

בהמשך למגמת הטבעונות שהולכת ומתרחבת, תיפתח לפעילות ביום שבת הקרוב מסעדה טבעונית אקולוגית חדשה בשם זכאים- בוטיק טבעוני. בעלי המקום הם שלושה אחים: הילה, חני והראל זכאים שהתאגדו לפרויקט המשותף שיכלול בהמשך גם חנות לבגדי יד שנייה שתמוקם בקומת המרתף שמתחת למסעדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת זכאים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל החומרים והרהיטים במקום ממוחזרים, מתוך מגמה אקולוגית שבאה לידי ביטוי בכל פינה במסעדה, החל מהצבע שעל הקירות ועד לכוסות המתכלות בהן משתמשים. את המקום שיפצו שלושת האחים במו ידיהם, כשכל הריהוט וציוד המטבח מורכבים מפריטי יד שנייה שנאספו וחודשו. המקום יכלול 70 מקומות ישיבה מהם 50 בפנים ו-20 בחצר.

"שלושתנו טבעונים וחושבים שאין מספיק מסעדות טבעוניות בתל אביב", מספרת האחות הילה זכאים, "אנחנו משלבים כאן מצד אחד את הטבעונות ומצד שני את האקולוגיה שזה נושא נוסף שחשוב לנו. אנחנו רוצים ליצור כאן תפריט של אוכל טבעוני אך ללא גבינות או בשר, רק דברים טבעיים- ירקות, פירות, קטניות, דגנים, זירעונים, לחם שאנחנו אופים במקום ועוד. הרעיון הוא ליצור חוויה כיפית ומקום עם אווירה שמחה".

האח הראל הוא שיהיה אחראי על האוכל במקום. התפריט יתחלף באופן יומיומי ויופיעו בו מנות כדוגמת: סשימי אבוקדו ובטטה עם שמן זית ולימון (26 שקלים), בורקס תפוח אדמה בלדי ותרד לצד סלט בצל, לימון, שמן זית וזיתים (32 שקלים), חציל בלאדי שרוף בגריל על רוטב עגבניות עם טחינה שמן זית, חריף וחלה אפויה במקום (38 שקלים), מסבחה משתנה שמורכבת משתי קטניות מושרות ומונבטות, מוגשת עם בצל, פלפל חריף ושמן זית (42 שקלים), גבעולי תרד עם אגוז ברזיל מגורד (18 שקלים) ועוד.

חשוב לזכאים להדגיש כי הטבעונות מבחינתה אינה טרנד חולף אלא העתיד. "בכל פעם שאני אומרת למישהו שאנחנו פותחים מסעדה טבעונית אני שומעת על עוד ועוד אנשים שמחפשים את זה", אומרת הילה, "צריך להבהיר שזה לא טרנד. זה משהו מגמתי שלי הוא מרגיש כמו העתיד. יותר ויותר אנשים יבינו עם הזמן שזה הדבר הנכון שצריך וראוי לעשות. התפיסה האנושית משתנה והמודעות עולה אז אני מאמינה שיהיה שינוי".

למרות התפריט הטבעוני, מבהירה הילה כי"המקום לא מיועד רק לטבעונים אלא לכולם", ומוסיפה ש"גם מי שאכל יום קודם שווארמה או סטייק במסעדה טובה יכול להגיע אלינו ולאכול ארוחה ללא מוצרים מן החי. אנחנו מכוונים לכל מי שרוצה ליהנות ולאכול טוב בלי לפגוע בסביבה או בבעלי חיים".

זכאים- בוטיק טבעוני. פינת אלנבי 98 (סמטת בית השואבה 20), תל אביב. ראשון- שבת, 12:00-00:00. 03-6135060. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זכאים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully