וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפים של מחניודה מתארחים במסעדת נובו

השפים של מחניודה, אסף גרניט ואורי נבון, נבחרו לייצג את הקולינריה הישראלית במסעדות מפורסמות בלוס אנג'לס. אסף גרניט מספר על ההכנות וההתרגשות

אירועי יום העצמאות ה-65 לישראל הם סיבה לחגיגה לא רק בארץ, אלא גם בחו"ל. לצורך כך הוזמנו השפים אסף גרניט ואורי נבון, על ידי הקונסול הישראלי בלוס אנג'לס- דיוויד סיגל, לסוף שבוע קולינרי עמוס של אוכל ישראלי בעיר המלאכים. נבון וגרניט מהמסעדות הירושלמיות מחניודה, יודלה, מונא והסדנא, נבחרו מרשימה ארוכה של שפים ישראלים בולטים, על מנת להציג את הקולינריה הישראלית המתפתחת במסעדות מפורסמות בלוס אנג'לס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת מחניודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גרניט, נרגש מהמאורע, מספר כי "שגרירות ישראל בלוס אנג'לס החליטה לערוך אירוע לציון יום העצמאות הישראלי בשיתוף מסעדת נובו במאליבו. המסעדה היא חלק מרשת מוכרת של מסעדות בינלאומית שבעליה הם השחקן רוברט דה נירו, השף נובו מטסוהיסה ומאיר טפר", הוא מוסיף כי "לפני האירועים ביקשו מהרשת לראות רשימת שפים בולטים בארץ ולאחר מכן בחרו אותנו כי שמעו וקראו המון על מחניודה. זה מאוד מחמיא".

גרניט ונבון יתחילו את הביקור בשוק האיכרים שבסנטה מוניקה, לסיור עם השפים המקומיים. שם, בהתאם לחומרי הגלם שיימצאו, יסגרו את התפריט הסופי לארוחה שתתקיים הערב, 11 באפריל. "אחרי שהשפים בנובו קראו עלינו הם מיד רצו ללכת איתנו לשוק", אומר גרניט, "לכן, בהתאם למסורת במחניודה בטרם נתחיל לבשל אנחנו הולכים לשוק ושם נערוך התאמות סופיות לתפריט. האוכל יורכב מהמנות של מחניודה, בשילוב האוכל של נובו. נגיש באירוע את הפולנטה שלנו, את הסשימי שאנחנו עושים מיום פתיחת המסעדה וגם מנה שנקראת 'חלום הילדות של אורי' שהיא מעין קובה עשוי מסולת, ממולא חלמון ביצה, עטוף בציפוי פריך ומגיע על תבשיל פטריות".

לאחר הארוחה בנובו יתארחו השפים ביום שבת ה-13 באפריל, במסעדה מקומית נוספת בשם "ג'אר"- מסעדת בשרים, שבה יבשלו עם השפית סוזן טראכט- פיינליסטית העונה הראשונה של תכנית הטלוויזיה האמריקאית "טופ שף מאסטרס", ושופטת בתכנית "מטבחי הגיהינום".

זו אגב לא הפעם הראשונה שגרניט ונבון מתארחים בחו"ל כשגרירים קולינריים של ישראל. בעבר טסו השניים לאוזבקיסטן, לניו יורק וללונדון וערכו ארוחות אותם הם מגדירים כהצלחה. "אנחנו מגיעים למקומות הללו כשגרירים של הארץ, בקטע פטריוטי מאוד", מבאר גרניט, "גם השותף השלישי שלנו במסעדות, יוסי אלעד, טס כמה ימים אחרינו לבשל בפורטוגל עם השף מאיר אדוני, לרגל יום העצמאות הישראלי, כך ששלושתנו נשמש שגרירים קולינריים בבת אחת".

בארוחות הללו נוכח קהל מקומי מגוון מאוד שזוכה להיחשף לקולינריה הישראלית. גרניט מספר כי התגובות על פי רוב הן הפתעה גמורה מהרמה הגבוהה של האוכל. "אני תמיד מקבל אחרי הארוחות הללו הצעות לפתיחת מסעדות שלנו בחו"ל", הוא אומר, "נוצר כאן עניין ואנשים ניגשים אלינו ואומרים 'רגע, אז אין בישראל רק פלאפל?'. חוץ משלב הביצוע, יש באירועים הללו גם תרומה בכך שהם יוצרים דו שיח. שפים מפורסמים בעולם נכנסים לאינטרנט, קוראים על מסעדות בישראל, מתעניינים וזה גורם לאנשים מחו"ל לחשוב על המדינה דברים טובים".

מסעדת מונא. עומר מירון
השפים של מחניודה בפעולה/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully